Vraag

bijbaan 15 jaar

  • 15 September 2020
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben recent 15 geworden en zoek nu een bijbaan omdat ik op mijn 16e een scooter wil gaan kopen. Ik zoek iets anders dan supermarkt of folderwijk.. Iemand enig idee?

Dankje


3 reacties

Hi henk1259,

valt een winkel sws af of alleen supermarkten, want anders kun je misschien bij een bouwmarkt (Gamma, Praxis etc.) werken of een winkel als Blokker (bij ons zie ik er ook wel jongens werken) of Action of op de markt de kramen helpen opbouwen en afbreken of klusjes doen op de veiling of bij een tuincentrum in de winkel zelf of je kan ook een tuinman/hovenier helpen met in de tuin werken.

Of in de horeca zoals @Gebruiker c ook al noemde, misschien mag je ook andere dingen doen dan afwassen idk. Kun je altijd vragen. Misschien de bar opruimen en aanvullen ofzo.

Werken bij een boer ofzo of bij een aannemer die huizen bouwt. Kleinere aannemers hebben ook wel vaak klusjes als magazijn/werkplaats  opruimen. Ik zou gewoon eens rondkijken wat er allemaal bij je in de buurt zit en gewoon vragen of ze een baantje of klusjes voor je hebben.

Of klusjes doen bij kennissen, mensen in de straat, maar ik weet niet of je handig bent, maar ik doe ook wel klusjes en het betaalt wel goed. Soms moeten we alleen ergens bij iemand een lamp vervangen en dan hebben we zo 5 euro verdiend voor 10 minuutjes werk. Nou ja, meestal praat die oude mevrouw dan het uur wel vol, maar ja, dan krijgen we nog wat te drinken en een koekje dus ja.  Easy money toch. Als klusjes doen we verder bijvoorbeeld de tuin een beetje netjes maken, verven, stoepje leggen, dakgoot schoonmaken. Dan heb je wel geen vaste inkomsten, maar is wel leuk voor erbij.

Of als je van fietsen houdt kun je pizza's en andere maaltijden bezorgen op zo'n (elektrische) pizzafiets.

Of misschien ben je handig met computers en kun je mensen in de buurt helpen met computerprobleempjes of video’s editen en meer van die dingen.

Verder weet ik ff niks meer, iig geen legale dingen :joy:

 

Succes.

 

Btw welke scooter wil je gaan kopen en wil je een nieuwe of gewoon een goeie tweedehands? Oh en heb je je certificaat al dan of moet je daar ook nog voor sparen?

 

Groetjes,

M&M's

Hey,

 

Je zou kunnen kijken of er werk is bij een restaurant als afwas. Als 15 jarige mag je nog niet heel veel , dus zijn er ook weinig dingen die zouden kunnen, dan kom je vaak echt bij de kranten afwas of de supermarkt, of misschien auto's wassen .

 

Groetjes Gebruiker c 

Heyo,

Als je niet wilt werken in een supermarkt valt er best wel wat vanaf. Je zou eventueel kunnen werken in een kledingwinkel, of schoenenwinkel, of in de bouwmarkt, of als krantenbezorger, of folders uitdelen. Of in de horeca of slagerij.

Ik heb een vriend in de Discord die werkt nu al 5 jaar bij een dieren crematorium. Maar ja of je dat nou zo leuk lijkt haha. Het is wel interessant.  Hij vertelde dat je dan dode dieren moet verdelen over een paar manden. En dat je daarna de grote ovendeur open doet en die mand erin schuift. Het is een erg grote oven, omdat meestal daar 2 hele paarden in kunnen. Wist je trouwens dat honden, katten, cavia's, en alle andere huisdieren allemaal in 1 grote mand gaan? Echt mega leuk is het nou ook niet omdat je dode dieren opruimt en het zal er ook niet heel lekker ruiken. De paarden trouwens snijden ze eerst door midden. Anders zou er maar 1 paard inkunnen. Ja...Dat word hem vast niet haha.

Je zou kunnen werken bij een slagerij, daar mag je bijvoorbeeld vlees verkopen, of je mag het vlees snijden. Ik moet zeggen dat ik daar wel de laatste tijd naar heb gekeken omdat het mij wel leuk lijkt. Weer een vriend van mij doet dat ook, maar die is al 18+ en die bereid het vlees en bezorgd in de weekenden.

Of een bakkerij ? Kun je brood bakken, of taart. 

Lijkt mij leuker dan borden schoonmaken haha.

Of toch de supermarkt ingaan je hebt daar verschillende afdelingen. Of of.. je hebt in sommige steden een Foodmarkt. Dat is echt super gaaf. Veel verschillende soorten afdelingen, en afwisselend werk.

See ya!

JIXX. 

Reageer