Vraag

Bedrijfje

  • 17 January 2019
  • 5 reacties
  • 286 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii ik wil graag een bedrijfje starten het lijkt me zo leuk. Allen ik kan niet bedenken wat ik zou willen doen. Mijn passie is dansen, maar ik denk dat je daar niks mee kan verdienen en zo goed ben ik ook niet.

heb je leuke ideeën kom maar door 😊

5 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Leuk om te horen dat je je eigen bedrijf wilt starten!
Mag ik vragen waarom je graag een eigen bedrijf wilt hebben? En wil je het voor lange tijd doen, of wil je het meer doen als soort van hobby?

De meeste bedrijven beginnen tegenwoordig met een webshop. Het is makkelijker te onderhouden, goedkoop, en snel te maken.

Voor dat je daarmee kan beginnen moet je eerst weten wat je nou gaat verkopen. Je houdt van dansen dus zou je dans producten kunnen verkopen. Het zou je kernassortiment kunnen zijn. Daarnaast zou je andere producten als aanvulling kunnen doen, dat zou dan je rand assortiment zijn.

Maar je zou ook als rand assortiment extra service kunnen geven, imago, of misschien klantbinding. Allemaal om je omzet om hoog te krijgen.

Later kan je dan als je dat wilt een proef assortiment nemen. Waarbij je nieuwe producten test.

Maar je moet ook kijken naar hoeveel jij te besteden hebt. Hoeveel is je eigen vermogen? Heb je überhaupt wel geld genoeg om een aantal producten op je site te zetten?

Je kan geld lenen bij de bank, maar dat gaat niet heel snel lukken. Omdat je dan echt een waterdicht plan moet hebben.

Nou hoeft geld geen probleem te zijn om een bedrijf op te zetten, ken je dropshipping?

Dropshipping is: ' Je verkoopt producten die je niet zelf op voorraad hebt. Als je een bestelling ontvangt stuur je deze door naar de leverancier. De leverancier verzorgt de behandeling en jij krijgt een percentage als dank voor de verkoop. De webshop wordt bijgehouden door jezelf of een moderator'.

Voordelen zullen zijn,

Je hebt geen pand of inventaris nodig,
Geen transport kosten,
Groot aanbod,
Geen voorraad, dus geen opslagkosten.

Nadelen,

Lage omzet,
Levert niet veel geld op,
Als er problemen zijn dan kijken mensen jou aan. ( jij krijgt de schuld).

Dus dat zou ene kant een leuk begin zijn als je niet veel te besteden hebt en toch graag een webshop wilt hebben.

Maar het ligt dan nog steeds aan jezelf of je het ook echt iets mee gaat doen. Als jij die webshop dan niet onderhoudt en je stuurt niks door, dan verlies je klanten en levert het je niks op.

Maar als je er echt voor wilt gaan, dan zou je binnen 48 uur een webshop met alles erop en der aan online kunnen zetten.

Je moet alleen 1 iets heel goed onthouden. Geld moet nooit de reden zijn om een bedrijf te starten! Je moet niet denken dat je snel een bedrijf online dropt en dat het geld binnen stroomt. Dat gebeurd nooit.

Ik heb dus zelf nu ook een webshop. Ik verkoop allemaal soorten elektronica producten. En nu 16 dagen verder naar dat die online is gezet, ben ik zo ontzettend blij met de eerste €83,- door een aantal dingen te verkopen. Je zal denken €83,- is crap, dat is niks. Maar ik ben echt heel erg trots.

Me vriendin en ik zijn nu bezig met een 2e webshop. Ik wou graag deze hebben en die is dan ook van me zelf. Alleen Sue vindt het ook heel erg leuk en ze dacht waarom doen we er niet 1 met ze tweeën? Dus daar zijn we nu mee bezig.

Wij kopen onze producten in op een overstock site. Overstock betekent over voorraad. Als een winkel producten over heeft die hij niet meer kan verkopen dan biedt hij ze aan op een site voor een veel lagere prijs, omdat die er zo snel mogelijk van af wilt.

We hebben gisteren een aantal horloges van het merk Diesel overgekocht voor een kleine €1400,-. Veel geld, maar die 8st kunnen we makkelijk verkopen voor €350/ €400. En ze zijn nooit gedragen, zitten helemaal nieuw in verpakking dus ze zijn echt nieuw.

Misschien dat je denkt waarom verkopen ze hem voor zo weinig als ze nog zoveel waard zijn? Omdat ze er dus vanaf willen. Kleding die nu niet meer in de trend zijn in Italië, die zijn nu misschien wel heel populair in Nederland of Duitsland. Die mensen zijn dan al heel blij als iemand die kleren wilt overkopen.

Best een lange tekst, maar hoop dat je er wat aan hebt, als je nog vragen hebt, dan stel ze maar gerust!

^
Future
Hoi,

Je zou natuurlijk dansartikelen kunnen aanbieden.

Ik denk dat je inderdaad het beste kan beginnen met een webshop, zoals Ronald al zei. Maar om eerlijk te zijn heb ik hier helemaal geen verstand van, dus ik hoop dat er iemand reageert die dat wel heeft.

Gr. Pin
hey,

naast een bedrijf dat je leuk vind moet het ook een toekomst hebben, anders zijn dan andere etc..

ik zelf vind het erg moeilijk om iets te beteken, maar internet winkels komen meer en meer naar boven, je kan zoiets gaan proberen?
op aanvulling van pin, @Future is bezig met een online bedrijf opzetten.

daarnaast kan je een vrij goedkope site online zetten met wordpress en dergelijke dingen

Reageer