Vraag

bang dat werk mij haat

  • 30 October 2021
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo iedereen,

ik heb het gevoel alsof mijn werk mij echt haat. Ik ben vandaag weer niet komen opdagen. Laat ik van het begin beginnen:

Ik ben in april dit jaar begonnen met mijn werk in de bloemen. Voor mijn werk sta ik vrijwel de hele dag (van 6 tot 3) achter de lopende band, alleen plantjes in aarde te duwen.  Nou jippiejajee wat een geweldige baan. Niet dus. Sinds ik die baan heb is mijn mentale gezondheid om het zo maar even te noemen ook goed naar beneden gegaan. Ik werk alleen op de zaterdag maar ik heb wanneer het zondag is al het idee van, oh volgende week werken, ik wil niet. Wanneer het dan vrijdag is lig ik te huilen in mn bed want ik kan niet slapen en ik moet de volgende ochtend om kwart voor 5 op. Ik zit hem alleen maar te stressen dan want dan heb ik maar zoveel slaap gehad en dan moet ik daar weer 8 uur bij zo’n lopende band staan met allemaal mensen die ik niet ken. Ik mag ook niet mn eigen muziek luisteren dus de tijd gaat ook niet bepaald snel. Al die mensen die daar werken zijn of boven de 21 (ik ben zelf 16) of pools. Wat gezellig. 

Nu had ik vorige week vakantie en zei mn moeder van je kan ook een extra dag werken. Oke met tegenzin dus gemaild van deze en deze dag kan ik werken en ik kreeg een mail terug van hoogst waarschijnlijk kan het niet want meer mensen willen werken. Nou oke dan, ik heb het geprobeerd. Krijg ik de dinsdag in de vakantie het rooster voor woensdag met mijn naam erop.  Moet ik nou wel werken? Maar er werd gezegd van dat het niet kon. Nou ik dus weer helemaal stressen en kon niet slapen. Ik was om 2 uur snachts naar mn zus haar kamer gegaan. Ik tegen haar uitleggen van het is nu zo laat en dat is dus zoveel slaap en dan dus met zoveel slaap zo lang achter de band staan met geen vrienden. Dus heb samen met haar afgezegd voor de volgende dag. Natuurlijk zijn ze daar al niet blij mee.

Nu kon ik vandaag ook niet werken want ik had al afgezegd ivm mijn tentamenweek aankomende week. krijg ik gisteren weer een mail van je bent ingeroosterd. nou sorry maar ik had al afgezegd. Nou oke ik nog ene mail sturen gisteren van ik kan niet want tentamenweek. Word ik vanmorgen gebeld met waar ben je. Hallo. Ik heb echt al 2 keer afgemeld. 

Oke dan ligt die van vandaag aan het bedrijf zelf maar ik heb echt het gevoel alsof ze me haten. Want ik zeg weer af. Ik wil niet meer terug daar. Een vriendin van mij werkt aan de overkant (zelfde bedrijf maar dan in een kas) en eigenlijk wil ik daar naartoe, maar ik ben bang dat ze dan zo kut tegen me gaan doen omdat ze me niet mogen. Maar ik wil daar zo graag weg. Ik ben gewoon echt bang.

Weet iemand wat ik tegen die angst kan doen? Of wat helpt met slapen? Minder stress? (ik heb van het ggz al een keer de app mindfullnes aangeraden gekregen, maar dat helpt niet bij mij) 

Alvast bandankt, 

groetjes


3 reacties

Ik weet niet of ik het werk leuker kan maken, maar om positief te blijven probeer ik altijd in de avond de positieve dingen van de afgelopen dag hardop te benoemen. Het lukt met dan om tot rust te komen of in ieder geval iets positiever in het leven te staan.

Verder zou ik toch gewoon proberen te vragen of je ook in die kas mag werken. Misschien vinden ze dat helemaal niet erg en als het niet mag heb je het in ieder geval geprobeerd, nooit geschoten is altijd mis.

Succes.

Who.am.I.

-onnodige quote verwijderd-

Ja kijk, daar heb ik ook wel aangedacht maar dan zijn er weer een paar dingen:

ik woon best ver weg van de supermarkten en bisocopen etc etc om echt te daar te werken, en om dan voor 3 uurtjes te werken en dan weer 3 kwartier naar huis te fietsen is ook niets. Maar ik moet werk hebben en genoeg verdienen want ik moet nog mijn telefoon terugbetalen en kerst komt eraan. Ook verdien ik nu als 16jarige prima 6,20 p.u. En als ik in een supermarkt werk word dat makkelijk 3,50 p.u. Dusja…

ik had er wel overnagedacht om te doen maar dat komt gewoon niet lekker uit

Kan je niet gewoon helemaal stoppen met dit werk en iets anders gaan doen? 

Reageer