Vraag

Auto op me 21e.


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Grappig feitje, maar ik ben een petrol head (Auto enthusiast.) en ik ben afgelopen paar weken aan het kijken voor een auto voor me 21e (I know, het is veel te vroeg.) En dacht eraan om een sporty coupe te nemen. De auto die ik graag wil hebben is een Nissan 350z. Alleen, het probleem is met deze auto is dat het inmens grote motor heeft. (Een 3,5L 6 cilinder. Normale auto's hebben een 2L 4 cilinder.) En de auto verbruikt ook niet normaal veel, ongeveer 1 op 5 gecombineerd. Ik ben eigenlijk bang voor 2 dingen: Wordt benzine later heel duur als ik de auto neem, waardoor ik hem na 2 maanden gelijk weg moet doen? Of is de autoverzekering te duur voor deze auto? (De auto heeft 280 PK, en wordt als "grote gok" benoemd aangezien 280 PK teveel is voor iemand van 21).

Kan iemand me helpen? Bedankt.

-Robin

15 reacties

Hoi

Je zoekt naar een geschikte auto, en denkt hierbij aan de Nissan 350z. Enkele factoren bezorgen je twijfels, zoals de toekomstige benzineprijs en de verzekering.

Het lijkt me verstandig om aan verschillende experts raad te vragen. Hoe meer meningen en visies je te horen krijgt, hoe beter je hier een verstandige conclusie uit kan trekken.

Ik vermoed dat er fora bestaan voor autoliefhebbers. Misschien kan je daar ervaringen lezen die je verder helpen.

Groetjes
Kenshin
Badge +1
Verzekering voor een auto is Ivm je leeftijd heel duur. Gebruik van de auto is ook duur. 1op 5 is 3/4 x zo duur als de meeste auto's van mensen rond je leeftijd.
Vergis je niet in de bijtelling. Dat is meestal 20% van de waarde van de auto. (NIET de prijs die jij er voor hebt betaald) dus na 5jaar heb je die waarde alsnog betaald.

Maar als je zo'n auto kunt kopen zal je ook wel een aardig inkomen hebben?
Zo'n auto is allemaal heel leuk als je alles al hebt en geld over hebt, maar als je door zo'n auto
Hey,

Het is beter om het daar met je ouders over te hebben, in plaats van met ons. Dit forum is gemaakt voor jongeren die problemen hebben en zich zorgen maken over problemen waar ze in hun leven geen oplossing voor kunnen vinden.
Jij daarentegen hebt meer geluk als je het aan je omgeving vraagt. Wij hebben geen verstand van verzekeringen en ik heb geen verstand van auto's.

Nu ik toch bezig ben: vertellen welke auto je wil maakt je herkenbaar. Niet verstandig dus en niet nodig.

Groetjes,

Geen_Naam
Badge +1
Spreek voor jezelf

"Wij hebben geen verstand van verzekeringen"


Spreek voor jezelf ik heb een eigen auto ik weet precies hoe het werkt 😅
Dit forum is voor mensen tot en met achttien jaar.

Kenshin zei dat het verstandiger is om experts raad te vragen en om naar fora te gaan voor autoliefhebbers. Dit forum is niet gericht op auto's, maar op kinderen die (thuis)problemen hebben.
Ik heb geen verstand van auto's of cilinders etc. Maar ik heb even gekeken naar die Nissan, mag ik vragen waarom je juist die auto wilt? Wil je per se opvallen, of vind je hem gaaf omdat die snel kan?

Ik vind de auto helemaal niet praktisch, 2 deurs. Maar 2 stoelen? Je moet het zelf weten hoor, maar zelf zou ik dan voor die prijs naar een andere sportieve maar toch praktische auto gaan kijken.

Je kan er met je ouders over hebben wat zij ervan vinden, en je misschien verder kunnen helpen met zoeken.

De rest heeft Kenshin al erg goed uitgelegd dus..
Nou zal ik je het volgende zeggen, je kunt 3 dingen doen(naar mijn mening):
  1. kies/koop een slechtere/goedkopere auto; Als je bijv. een renault clio koopt (is maar een voorbeeld) ben je er veeeel minder geld aan kwijt (zowel verzekering als benzine) en kan je het geld dat je (zou) bespaart gebruiken om het jaar erna (of later in de toekomst) je 350z te kopen. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken om benzine prijzen, want die staan nooit vast.
  2. Ga voor die Nissan, maar dan zou je wel er zoveel van moeten genieten als het kan. De verzekering is wel duurder dan bij bijv. een opel, maar dat is (als je het een mooie auto vindt) het waard
  3. Koop een ‘sleeper’: en wat ik hiermee bedoel is een ‘krachtige auto’ kopen die eruit ziet als je dagelijke ford fiesta (ST). BMW heeft in dit geval veel coupés/sedans die en krachtig zijn en dagelijks gebruikt kan worden. Mocht je het niet genoeg hebben, kan je altijd nog de auto (een beetje) tunen, maar het tegendeel daarvan is dat de verzekering je ook gaan vern**ken. Op YouTube vind je verschillende video’s van auto’s die zowel lrachtig zijn als goedkoop/daily driver (nog een voorbeeld: de jaguar X-type als ik me niet vergis met de V6)
En koop een tweedehands. Die auto's kosten minder en kosten minder stoffen om te maken: goed voor de natuur. Die auto's zijn ook 'getest', dus ben je bijna zeker dat hij goed werkt.
Reputatie 1
Badge +1
Of de gebruiker heeft de auto zo erg verpest, niet Goed onderhoud aan gepleegd en van binnen kapot gemaakt en dan werkt ie niet meer goed. Het ding van 2e hands is vaak,, je koopt andermans ellende. Anders doen ze het niet weg.
Of de gebruiker heeft de auto zo erg verpest, niet Goed onderhoud aan gepleegd en van binnen kapot gemaakt en dan werkt ie niet meer goed. Het ding van 2e hands is vaak,, je koopt andermans ellende. Anders doen ze het niet weg.
Meeste mensen kopen tweedehands, maar ze zijn niet allemaal goed, nee. Maar ze zijn ook niet allemaal slecht 'aan de binnenkant', zoals jij schetst.

Elk jaar een beurt laten doen.
Mee eens, koop dan wel een tweede handse. Scheelt je heel wat geld!

Je kan bijvoorbeeld ook kijken op lease sites, deze bieden vaak ook 2e hands auto's aan. De 1e gebruiker heeft er een jaar of 5 ingereden, en nu is die auto te oud en gaat die voor een erg lage prijs weg!

Daarnaast vertelde me oma, dat als je een auto tweede hands koopt, je het beste van een bedrijf kan afhalen, of kopen. Omdat een bedrijf meestal geen hele slechte autos verkocht, en je kan nog garantie krijgen of korting op onderhoud.

See ya!
Spookyzx
Hey! Bedankt dat jullie hebben gereageerd.

Ik beantwoord een paar vragen / problemen die jullie hebben met de auto.

1) Met alle respect, ik koop helemaal geen oude Jaguar, of BMW (Ik ben wel fan van BMW), maar relatidf oude bmw's zijn een geld put als het gaat om onderhoud. Misschien is dat qua verzekering goedkoper en qua verbruik ook, maar bedankt voor je inzicht

2) Ik snap dat dit misschien niet het geschikte forum is. Ik heb verder ook met me ouders overlegd hierover, ze zeggen "Komt wel goed" (Ik ben daar niet tevreden, ik wil antwoorden). Ik heb ook me vrienden gevraagd, en die keken me gek aan. Maar zo gek is het niet (vanuit mijn perspectief). Als ik 21 ben, heb ik hopelijk wat schadevrije jaren op me naam en kan ik eventueel een goedkopere verzekering afsluiten. Verder ben ik ook op fora geweest en kreeg ik geen definitief antwoord

3) De auto verbruikt veel idd. Maar ik ben er van plan om er niet veel mee te rijden. Waarbij jullie denken: "Waarom wil je zo'n auto dan?". Een droomauto hebben is niet alleen rijden, bewonderen is ook goed. Dit betekend niet dat ik bang ben voor benzine verbruik als ik elke keer ga rijden, want dat ga ik amper doen.

4) De auto hoeft niet praktisch te zijn per se. Misschien wel 4 stoelen idd, maar het is een roadster. En ik ben geen vader van 3 kinderen. Maar ik snap wat jullie befoelen

5) Over tweedehands auto's klopt het ook, snellere auto's zijn meestal heviger gebruikt. Maar als je een grondige check doet komt er goed, er zijn bovendien veel van dit soort auto's op de markt

6) Het maakt me absoluut niet uit of ik herkenbaar wordt of niet wat betreft mijn droom auto. Mijn profielfoto zegt al genoeg voor me vrienden (Aangezien ik deze heb op al me profielen)

Bedankt voor het reageren! Take care 🙂
Je gaat niet alleen voor een praktische auto, maar zoekt er ook een die je kan bewonderen. Wel, ik vermoed dat zo'n autoliefhebber als jij goed weet wat hij wil. Je lijkt inmiddels een hoop research te hebben gedaan, en lijkt de belangrijkste zaken te weten.

Ik hoop dat je je vroeg of laat je droomauto aan zal kunnen schaffen. Misschien kan je nadenken of je eventueel een garage af wilt huren, zodat je je auto op een beschutte en veilige plek kan onderbrengen.

Gr. Kenshin
Heyo,

Oh oke dus eigenlijk zou je de auto meer gebruiken voor plezier dan dat het persé praktisch is. Ik hoop voor je dat je zoiets zou kunnen vinden en kan kopen. Zulke auto's kosten best wel wat.

Ik ben het met je eens dat je geen oude bmw of jaguar wilt kopen. Dat zou ik zelf tegen die tijd ook niet willen.

Wat is trouwens je echte droomauto, als geld geen rol zal spelen? Ik zelf zou graag een Dodge Durango of een GMC Yukon willen, die vindt ik echt heel mooi.

Nou ja het aller belangrijkste is natuurlijk dat je voor die tijd je rijbewijs hebt gehaald, anders heb je er ook zo weinig aan.

See ya!
Spookyzx

Hallo Robin_420 :)

Gewoon doen als je die wilt!

-Dr8gon99

Reageer