Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Arm gezin en verhuizen :'(

• 14 juli 2014
  • 2 reacties
  • 471 Bekeken

Al een half jaar ben ik met mijn gezin in een crisis we hebben heel weinig geld doordat we het huis helemaal hebben vernieuwd.
We kunnen de belasting eens niet betalen en mijn moeder zegt dat we misschien weer gaan verhuizen, dat wordt dan onze 8ste verhuizing
en daar ben ok bang voor weer nieuwe stad weer nieuwe school
mijn vraag is wat ik doen want dat komt allemaal omdat we weinig geld hebben en ik heb al een baantje om mijn ouders te helpen

2 reacties

heey
het is vrij lastig inderdaad om vaak te verhuizen en ik zal daar beginnen met tips te geven.
verandering vind iedereen namelijk eng. als je eenmaal weet waar je ongeveer komt te wonen ga dan alvast kijken wat er te doen valt in de buurt.
dan heb je in elk geval van begin af aan al iets te doen en hoef je niet te vervelen.
over de crisis waar jullie thuis in zitten herken ik wel. ik heb toen der tijd ook moeten werken omdat we anders niet rond konden komen.
en er was dan ook geen geld om iets te doen of wat dan ook. zoiets gaat helaas niet zomaar voorbij maar je kan er als gezin wel goed door heen komen.
zolang je maar er voor mekaar bent en eens per week als de mogelijk er is samen de stress eruit gooit. boswandelingetjes maken op zondag bijvoorbeeld.
of eens per week en spelletjes avond te houden. op die manier blijft het in elk geval een beetje gezellig. het werken zelf beteketend dat je veel er voor over hebt om je ouders te helpen en dat is een goed iets. daar mogen hun beide trots op zijn. en een nieuwe is inderdaad ook lastig. je weet nooit hoe die mensen reageren natuurlijk. in het begin kan het rot aanvoelen maar besef wel die mensen zijn ook alleen maar nieuwsgierig naar ''het nieuwe meisje'' om het zomaar even te zeggen. en in het begin moet je gewoon laten zien wie je bent. vrienden komen van zelf. en als het niet op school ukt dan in de buurt mischien weer wel.
ik hoop dat je er iets aan hebt. aangezien dit het enige is wat ik op dit moment kan bedenken om te helpen.
veel succes xx
Wat vervelend!! Verhuizen geeft toch alleen maar meer geld problemen ? Teminsten mijn moeder zegt altijd dat verhuizen duur is. Ik keek wel eens op TLC extreme cheapcheats (sorry ik weet niet hoe je het spelt) die mensen zijn ontzettend gierig en hebben allemaal trukjes om geld te besparren. Het klinkt vreemd maar soms hebben ze best handige truks. Je kunt daar anders wel een keer naar kijken op youtube want volgens mij komt het niet meer op de tv. Of je kunt tips om geld te besparren gaan googelen en die dan vervolgens aan je moeder laten zien. Succes ik hoop dat het snel weer beter met jullie gezin mag gaan!

Reageer