Vraag

Arm

  • 11 March 2019
  • 4 reacties
  • 365 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey mijn familie is erg arm, en ik schaam me ervoor. We wonen in een kleine flat met allemaal tweedehands meubels enz. En ik durf geen vriendinnen mee naar huis te nemen. Wat moet ik doen?

4 reacties

Hallo, GalaxyDeer,

Wat een goede oplossing kan zijn, is door zelf misschien een bijbaantje te nemen op een legale manier. Op die manier kun je je ouders misschien helpen? Dit heeft alleen weinig effect, dus hier een andere oplossing:

Je kan ook gewoon niet met je vriendinnen bij je thuis afspreken. Als ze een keertje vragen waarom je dat niet wil, kun je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je je een beetje schaamt voor je huis. Ze zullen vast begrip voor je hebben!

Wees! Jezelf!
Geen_Naam
Reputatie 2
Badge +1
Hoi GalaxyDeer,

Allereerst wil ik zeggen dat je je helemaal niet hoeft te schamen voor het minder geld hebben dan andere families. Gezondheid en gelukkig zijn is veel belangrijker. Begrijpelijk dat je moeite heb met je thuissituatie, maar weet wel dat je nooit alleen bent. Er zijn vele mensen die in dezelfde situatie zitten. (ook meer dan je denkt)Wat jou vraag betreft, zou ik me daar niet te veel zorgen over maken. Zorg dat je goeie mensen om je heen hebt die om jou geven. Mensen die van jou houden en geven om wie jij bent geven niks om hoe het er bij jou thuis uit ziet of hoeveel geld er bij jullie binnen komt. Wees niet bang en vraag je goede vriendinnen eens om langs te komen en je zal zien dat ze het niks uit zal maken.
Badge

Hey mijn familie is erg arm, en ik schaam me ervoor. We wonen in een kleine flat met allemaal tweedehands meubels enz. En ik durf geen vriendinnen mee naar huis te nemen. Wat moet ik doen?

Beste Galaxydeer,

Ik weet hoe het voelt ik woonde een haar geleden ook in een lelijk huis met 2e hands meubels en we hadden het toen niet breed. Als ik jou was zou ik gewoon eerlijk tegen je vriendinnen zeggen waarom je het liever niet wilt, meestal zeggen ze : ooh maakt niet uit hoor. En als ze zat zeggen dan kan je ze gerust naar je huis meenemen:) 

 Hallo Galaxy deer :)

Je hoeft je niet te schamen daarvoor, niet iedereen is even rijk. Geld maakt tenslotte niet gelukkig is het spreekwoord dus je hoeft je echt niet te schamen. Gewoon je vriendinnen meenemen, als ze er nadelig op reageren zijn het geen echte vriendinnen. 

-Dr8gon99

Reageer