12 en helpen?

• 22 januari 2016
  • 10 reacties
  • 1248 Bekeken

Kijk, dus mijn ouders hebben een cafetaria, heel leuk enz. met de frietjes, snacks :P
Maar zij willen dus dat ik elke vrijdag en zondag van 17:00 tot 19:00 achter de kassa moet zitten.
En op zich wil ik het niet maar anders nemen ze alles van me af (telefoon, computer enz. enz.)
Nu wil ik weten mag dat wel?

10 reacties

Officieel mag je pas vanaf je 13e werken. Maar nu is het alleen jouw ouders helpen en daar krijg je denk ik geen geld voor. :P
Ik weet eigenlijk niet of het mag, maar je kan proberen met je ouders erover te praten. Dan kan je zeggen dat anderen van jouw leeftijd ook nog niet werken (als het goed is dan 🙂 )
Badge +17
Als je rustig met je ouders 'om de tafel zit', kun je er wel voor zorgen dat je niet meer hoeft te helpen denk ik. Geef goede argumenten waarom je niet zou willen helpen en wat het probleem er mee is. Als je het goed hebt voorbereid, overtuig je ze sowieso. Je kan er natuurlijk ook een mooi zakgeldje mee verdienen 😉
what the fuck XD, dat mag niet volgensmij wel gekke ouders maat.
Reputatie 7
Badge +17
Ze mogen je niet dwingen.
Als ze je echt dwingen, is het een vorm van kinderarbeid en dat is niet toegenstaan. Ik zou het er gewoon even over hebben met je ouders
Wat is de reden dat je het niet wilt?
Reputatie 7
Badge +17
Kinderarbeid...
Officieel mag je dus vanaf je 13e werken dat is 1. Ten 2e mag je pas vanaf je 16e achter de kassa staan officieel en dus mag je officieel nog helemaal niks doen in de cafetaria. Ik zou ook wel snappen dat praten met je ouders niet helpt, want ik heb ook ouders die me nooit serieus nemen. Als je het echt echt niet wilt denk ik dat je naar iemand moet gaan en vertellen dat je ermee zit en het echt niet wilt. Want de regels zijn er ook niet voor niks
dit is eigenlijk kinderarbeid, als je er echt toe gedwongen word. en dan is weldegelijk strafbaar...
ik zou het er met ze over hebben. en misschien met een familie lid (volwassen) die kan dan misschien eventueel je ouders daarop aanspreken.

greetzz
HelpingRangar
Ik denk dat je ouders, gewoon vragen om hulp hoor. Ze kunnen jou niet dwingen, maar ze werken wel om jou te kunnen opvoeden. mijn ouders hadden ook een cafetaria vroegen ze ook of ik bepaalde werkzaamheden kon doen, soms had ik geen zin omdat het lekker weer was. maar ze werken wel voor de kinderen om geld te verdienen. en wat stelt het nou voor die 4 uurtjes. misschien krijg je er wel wat voor.

-S-

Reageer