Ik word helemaal gek door mijn moeder!!

  • 16 January 2018
  • 7 reacties
  • 303 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Terwijl ik deze bericht schijf wordt ik fucking gek.
Want de stem van mijn moeder maakt mij gek!!!
Ik werd een keer zo gek dat ik ging huilen.
Als ik gek ben sla ik op mijn hoofd en word ik boos waarna mijn moeder mij een klap geeft.
Hoe kan ik beter met deze situatie omgaan?

7 reacties

Hoi!

Als je gek wordt van je moeder, lijkt het mij handig om de problemen die je met je moeder hebt op te lossen. Heb je haar al eens verteld wat je precies zo vervelend vindt? Als je moeder dat weet, kan ze er misschien rekening mee houden.

Jouw moeder mag jou helemaal geen klap geven. Doet ze dat vaak? Het is niet normaal dat ze dit doet, en ik hoop dat het bij deze keer blijft, en dat ze zich excuseert.

Jezelf slaan is de oplossing niet. Je doet je er alleen nog meer pijn mee. Als je voelt dat je boos wordt, verlaat je best even de ruimte en zonder je je even af, zodat je kan afkoelen. Focus op je ademhaling. Zorg ervoor dat je rustig en regelmatig ademt.

Groetjes
x
Wil je vertellen wat je zo gek maakt aan je moeder?
Jezelf slaan is inderdaad geen goed idee en het is al helemaal niet de bedoeling dat je moeder je slaat.
Kun je misschien met iemand praten die je vertrouwt of misschien een vertrouwenspersoon op school? Deze kan je ook verder helpen.
Ook is het handig als je een keer op een rustig moment met je moeder praat.

Groetjes Jonah
JonahHF.
Hoe ze praat en haar stem maken mij gek terwijl ik van andere mensen niet gek word.
Het kan dat jij en je moeder te veel samen zijn. Dat klinkt misschien gek, maar als je de hele tijd met dezelfde persoon geconfronteerd wordt, kun je je gaan ergeren aan de kleinste dingen. Kan dat kloppen? Zijn jij en je moeder vaak samen?
Het is niet de bedoeling dat jullie elkaar totaal gaan negeren, maar gewoon wat minder "in elkaars weg lopen" kan al helpen. Als je voelt dat de situatie toch de verkeerde kant opgaat, verlaten jullie best allebei de ruimte om tot rust te komen.
Ja.
Wij zitten vaak samen.
Samen in de auto en samen in de kamer.
Dit gebeurt meestal als mijn moeder een telefoongesprek voert.
Als ik gek wordt en als ik dan ASMR video's kijk kalmeer ik een beetje.
Als jij niet per se bij dat telefoongesprek moet zijn, zou je je moeder kunnen vragen of ze even in een andere kamer wilt gaan bellen. Je kunt zeggen dat je je moeilijk kunt concentreren op bv. een boek, als zij er de hele tijd overheen praat.
In de auto kun je moeilijk verder van elkaar af gaan zitten. Misschien helpt het al dat jij op de achterbank gaat zitten, zodat jullie elkaar niet de hele tijd aanstaren?
Goed dat je iets hebt waarvan je weet dat het je kalmeert. Zoek maar voor van die kalmeer methodes, dat is een goed idee.

Reageer