Vraag

Ik haat mijn moeder

  • 19 March 2018
  • 4 reacties
  • 190 Bekeken

Ik haar mijn moeder zo erg ze is zo vervelend en altijd dronken als ze dronken is huilt ze heel hard en praat ze over dat we weinig geld hebben en geen geld hebben voor eten en kleren etc mijn vader is bijna 3jaar geleden overleden en ik zou liever willen dat mijn moeder dood ging dan mijn vader soms scheld me moeder me uit en slaat ze me dan word ik heel boos en ga stampen tegen de muur en dan scheld ze me uit voor vervelend kind en soms zegt ze dat ze wilt dat ik dood ga ik haat haar gewoon zo erg ik durf het met niemand er over te hebben want ik schaam me er heel erg voor dat ik zo’n moeder heb en dat iedereen uit de klas gewoon een lieve moeder heeft me moeder werkt veel en dan ben ik vaak alleen thuis en dat vind ik fijn maar als ze dan thuis komt in de avond is ze zoals gewoonlijk dronken en dat scheld ze me weer uit ik vind het gewoon niet meer leuk en ik mis me vader zo erg dat ik hem terug wil en dat me moeder gewoon kan ophoepelen soms denk ik dat niemand van me houd want me familie zie ik nooit want de familie van me vaders kant haat mijn moeder vanwege privé redenen en de familie van mama’s kant haat ik ook want ze zijn mijn moeders familie

4 reacties

Het lijkt mij verstandig om contact op te nemen met of de hulpdiensten of de familie aan jouw vaders kant.
Dat ze jouw moeder haten zou namelijk niet moeten beteken dat ze jou ook niet mogen.
Daarnaast heeft jouw moeders drankprobleem ook slechte effecten op jou.
Hoi!

Dat is geen prettige situatie. Je moeder is vaak dronken, en lijkt haar frustraties uit te werken op jou. Ik vermoed dat ze veel stress heeft, waarschijnlijk ook nog steeds verdriet om de dood van je vader, maar dat geeft haar niet het recht dat op jou uit te werken.

De situatie laten zoals ze is is volgens mij geen optie. Noch jij, noch je moeder worden hier gelukkig van. Zoals @MensPersoon zegt kunnen de hulpdiensten jou verder helpen. Als je niet goed weet hoe met deze in contact te komen, kun je er met je mentor over praten. Je mentor kan naar je luisteren, advies geven en je in contact brengen met de personen die jou kunnen helpen.

Deze linkjes kunnen je verder helpen:
https://www.vooreenveiligthuis.nl
https://teens.1712.be/home

Groetjes
x
Ai, dit is wel lastig. Als ik in jouw schoenen had gestaan zou ik eerst gewoon een fatsoenlijk gesprek met je moeder aangaan. Vraag bijvoorbeeld of ze minder kan drinken en zeg gewoon wat jij ervan vind. Je kan ook zeggen dat ze jou niet mag slaan en dat ze een slecht voorbeeld aan jou geeft. Het feit dat jullie misschien geen geld hebben in niet jouw probleem, ze moet haar woede en stress niet op jou uiten. Dus, ga gewoon een rustig gesprek met haar aan, zorg ervoor dat ze jou begrijpt en jou ook serieus neemt. Probeer ook contact te houden met de rest van je familie. Ook al vind je het best lastig, soms kan het echt helpen. Het maakt niet uit met wie van je familieleden je een gesprek over dit aangaat, zorg er gewoon voor dat jij je er comfortabel erbij voelt. Vraag dus ook of zij jou misschien kunnen helpen met het oplossen van dit probleem.
Veel succes,
Dini
Heeii, dit is echt een hele nare situatie voor jou. Het is goed om contact op te gaan nemen met je familie, naar naast is het ook goed om eventjes op de sites van @100divergent11 te kijken. Ik hoop dat het gou beter gaat en dat je je weer happy gaat voelen. Xx

Reageer