Vraag

geen fijne klas

  • 30 September 2018
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey, ik ben een meisje van 15 jaar en zit op 4 mavo. Op onze school heb je heel erg het verschil tussen populaire kinderen en niet-populaire kinderen. Eerst hoorde ik bij de "populairdere kinderen" Ik was op veel feestjes, ging met veel andere populaire jongens en meiden om en droeg ook vrijwel alleen maar merkkleding. Dit was allemaal ongeveer in het begin van de 2e. Ik ben mezelf nu wat meer aan het ontdekken en leren kennen, en ben erachter gekomen dat ik helemaal niet zo wil zijn en dat ik ook helemaal niet zo ben. Ik draag nu wat ik zelf leuk vind, ik doe wat ik zelf leuk vind en heb nu vrienden op wie ik echt kan bouwen en die er altijd voor me zullen zijn. Helaas zitten hun niet meer in mijn klas. Ik zit sinds dit jaar in een nieuwe klas met een hele groep van die "populaire" meiden en jongens. Ik heb niet echt vrienden in de klas en zit ook vaak alleen terwijl ik echt heel sociaal ben. In mijn klas zit niemand waarmee het echt klikt. Ik zit vaak alleen in de lessen en bij het vormen van tweetallen heb ik niemand. Daarbij komt ook nog dat 2 meisjes die echt populair zijn bij ons op school roddelen over mij en mn vriendinnen en vrienden. Als ik moet voorlezen in de les lachen ze me zachtjes uit, en als ik een presentatie heb praten ze me daarna na zodat ik het net wel kan horen en rollen ze met hun ogen. Ik doe niks verkeerd en heb hun ook nooit iets aangedaan. Ik voel me echt alleen in de klas en ben blij als het pauze is, zodat ik met mn vriendinnengroepje kan kletsen. Ik weet echt niet wat ik moet doen.. Het is mijn examenjaar en ze roddelen zo veel over mij en mensen die me dierbaar zijn, en verzinnen verhalen over me. Weet iemand wat ik kan doen? Naar mijn mentor gaan is niet echt een optie, omdat hun dat gedrag alleen maar erger gaan voortzetten..

2 reacties

Hoi,

Wat rot dat deze mensen dit doen.

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg knap van je vind dat je jezelf bent gaan ontdekken en dat je je hart hebt gevolgd. Ook al wist je dat dat betekende dat je niet meer bij die populaire groep zou horen. Jezelf zijn is altijd belangrijker.

Dat je nu in een vervelende klas zit, dat is naar. Heb je het hier al eens met je mentor over gehad? Als je vertelt dat je je hier niet comfortabel voelt, kun je misschien wel switchen van klas.

Denk je dat je die mensen kan confronteren met wat ze doen? Dat je met je vrienden hen aanspreekt op hun gedrag?

Ik snap dat het vervelend is als mensen over jou en je vrienden roddelen. Echter hoop ik dat je dat leert negeren mocht het niet stoppen. Zij zijn jouw aandacht niet waard. Als ze doorkrijgen dat wat ze doen dom is en geen nut heeft, zullen ze hopelijk stoppen.

Ik begrijp ook dat je liever niet naar je mentor gaat, maar ik hoop dat je wel weet dat het altijd een mogelijkheid is.

Gr. Pin
Hoi, Britt

Je moet altijd jezelf blijven! Ik heb zelf ook een periode gehad waar ik een beetje met de populaire kinderen wou in mixen maar uiteindelijk vond ik dat echt niet meer leuk toen begon ik mezelf te zijn.

Ik zou toch nog met je mentor gaan praten over alles als je dit niet meer vol houdt, anders wordt dit geen prettig jaar.

Ik hoop dat dit je helpt mvg,
Vincent

Reageer