Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

gevoelloos7 Auteur
Net nieuw
Reacties: 0

18 mei 2017, 19:20

Voelen jullie je ooit leeg? Zo leeg dat je je eigen woorden - die je uit wou brengen maar niet durfde - in je eigen lichaam hoort vallen? Lege woorden dus. Lege betekenissen. Net alsof je op een papiertje schrijft met onzichtbare inkt. Voelen jullie je ooit onzichtbaar? Zo onzichtbaar dat je iemand voorbij kan lopen en diegene je geen eens een blik geeft? Zo onzichtbaar dat je emoties geen gevoel van waarde hebben? Lege emoties. Voelen jullie je ooit onbegrepen? Zo onbegrepen als een moeilijke wiskunde som in een examen? Zo onbegrepen als de vraag: “waarom zijn wij, de mens, ontstaan?”
Hebben wij als mensen nut? zijn wij hier om elkaar bezig te houden? Lijkt wel zo. Voelen jullie je ooit nuttig? Net zo nuttig als een rem in een voertuig? Aangezien autoremmen best nuttig zijn, voel ik mijzelf nog nuttelozer dan een handrem. Want ook ik voel mij leeg, terwijl ik deze zinnen zonder betekenis opschrijf – lege betekenissen dus – vallen mijn eigen woorden naar de bodem van mijn lichaam, net alsof ze onzichtbaar zijn.
Ben ik de enige?

Reacties (7)

• cola_flesje
    Reacties: 52

18 mei 2017, 20:35

nee
  • koekjes123
    Weet de weg
    Reacties: 19

18 mei 2017, 21:16

je bent niet de enige hoor, bovendien heb je dit echt prachtig geschreven
  • Never_Alone
    Vaak actief
    Reacties: 228

18 mei 2017, 22:55

Nee, de enige ben je zeker niet. Ik vind trouwens dat je dit heel goed hebt opgeschreven
    Loslaten is je enige houvast...
  • LisaDePisa
    Net nieuw
    Reacties: 5

19 mei 2017, 00:24

Je bent zeker niet de enige
    All we can do is hold on...
  • Oxygenthief
    Weet de weg
    Reacties: 37

19 mei 2017, 17:07

Heel mooi verwoord..
    I want everyone to know that I don't care
  • Iemand13Op13Aarde
    Praat goed mee
    Reacties: 69

20 mei 2017, 00:32

Je bent niet alleen
  • Pin
    Topper
    Reacties: 1486

20 mei 2017, 08:54

Je bent -zoals iedereen hier al zei- niet de enige nee. Heb je iemand om dit aan te laten lezen? Ookal zeggen je woorden misschien niet veel (omdat ze leeg zijn), dit zegt heel veel. Een briefje aan iemand geven is vaak makkelijker dan het vertellen. Het is goed om het er over te hebben. Door er over te praten krijgen je woorden weer betekenis.

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided