zin in snijden

  • 29 January 2018
  • 8 reacties
  • 306 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb mezelf een maand gelden gesneden, maar ik heb toen besloten het niet meer te doen. Maar laatst kwam ik weer in een depri bui en heb ik het weer gedaan. Ik heb nu telkens weer zin in om mezelf te snijden maar dat wil ik niet meer.
Heeft iemand tips.

XX

8 reacties

Mijn belangrijkste tip is iemand er bij halen die je ermee kan helpen want alleen red je dit gewoon niet. Dan wordt de verleiding een keer toch weer te groot.
Reputatie 2
Badge +9
Zoals Jonahhf al zei zoek hulp. En probeer wat anders te zoeken dan snijden. Een afleiding bijv. Hou je van muziek( vast wel) luister dan muziek als je die gedachtes heb.

En zoals hierboven al gezegd praat erover, ik weet zelf ook wel dat je dat liever niet doet. Maar ik heb me mentor er bijgehaald die heeft me doorverwezen naat een psycholoog en met die lieve vrouw hebben we samen besloten om een therapeut erbij te halen.

Zoek hulp en Heel veel sterkte!!

Gr:Mr. S.
Hoi,

Je hebt jezelf opnieuw gesneden en daar baal je van. Ben je boos op jezelf o.i.d.? Dat hoef je namelijk niet te zijn. Wees niet boos op jezelf! Je hebt jezelf aangeleerd dat je jezelf snijdt wanneer je het moeilijk hebt, het is een soort gewoonte. Heel veel mensen die zich ooit hebben gesneden, vallen ooit terug. Dat is niks om boos op te zijn, het is ergens wel logisch.
Als je echt van het snijden af bent, dan merk je dat in hoe je reageert op zo'n terugval. Jij bent er nog niet helemaal, maar je bent goed bezig.

Sommige mensen vallen geheel terug in hun oude patroon. Zij hebben nog de meeste ondersteuning nodig.
Andere mensen (zoals jij) vallen terug, maar doen er alles aan om weer terug te gaan naar het niet-snijden. Dat is lastig en dat kun je niet alleen, dus ik raad je wel aan hulp te zoeken.
Het laatste type herpakt zich en gaat verder. Ze hebben hier misschien een beetje hulp voor nodig, maar ze kunnen het aan.

Ik geloof dat iedereen in stadia 3 kan komen, jij dus ook. Het is niet erg om hier hulp voor te vragen, dat is juist heel erg sterk! Je kunt het niet alleen, dus dat hoef je ook niet te proberen! Is er iemand in je omgeving die je vertrouwt, waar je het hierover durft te hebben? Een vriend, vriendin, mentor, vertrouwenspersoon, leraar? Er zijn mensen die je willen helpen, je hoeft het alleen maar te vragen :)

Verlies de hoop niet, want je bent heel erg goed bezig!
Gr. Pin
heel erg bedankt voor jullie berichtjes ik heb het aan een goede vriendin verteld en die helpt mij. Ik heb het tegen een vertrouwens persoon op school gezegd en daar heb ik nu een keer per week een gesprek mee over hoe het met mij gaat. Ik ben blij dat ik het heb verteld en voel me daar door ook een stuk beter.

XX
Wow, super knap van je dat je het hebt verteld! Praten is inderdaad erg fijn en ik hoop dat het je blijft helpen!
Gr. Pin
Als je soms nog snij neigingen hebt, dan kan je ook iets kouds (stukje ijs ofz) in je handen doen of een paar minuten onder de koude douche.
Dat gebruik ik heel vaak (want ja ik ben depri)

Groetjes alli
Hoi, ik snijd ook en ik raad je eigenlijk echt af om te snijden je kan je arm onder de kraan houden en dan heb je vaak geen behoefte meer. ook kan je depri muziek opzetten bev van jamestown story dat leid wat af groetjes ps: je kan me altijd sturen
Heel goed dat het weer wat beter gaat!
Ik zou voor de zekerheid wel alle scherpe voorwerpen uit je kamer halen en ook uit je schooltas. In je kamer ben je namelijk vaker alleen en zal je sneller misschien terugvallen, en op school kan het altijd nog zo zijn dat je stiekem bijvoorbeeld je schaar uit je tas pakt en even ''naar de wc gaat''. Bij mij zijn nu alle scherpe voorwerpen verwijderd en dat helpt echt.

Nog veel succes en houd vol!
meisje zonder stem

Reageer