Zie geen toekomst in mijn leven

  • 11 February 2018
  • 3 reacties
  • 553 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. Ik ben een jongen van 17 jaar en ik zit nu in de vijfde klas.
Ik voel me al meerdere jaren best wel kut. Soms voel ik me beter en soms heel slecht. Ik heb eigenlijk helemaal niets in m'n leven. Ik heb nooit vrienden gehad, ik heb geen hobby's, mijn cijfers zijn ook niet geweldig. Ik voel me vooral hopeloos. Ik kan gewoon helemaal niets en ik heb nu al gefaald in het leven.
Ik heb eigenlijk nooit een hobby gehad. Ik had vroeger een paar sporten geprobeerd, maar uiteindelijk vond ik het allemaal niet leuk. Ik heb er echt spijt van dat ik in mijn jeugd niet meer heb geprobeerd. Hierdoor heb ik eigenlijk ook nooit echt vrienden gehad, omdat ik naast de basisschool nooit mensen ontmoette waar ik vrienden mee kon worden. Op school zelf had ik ook niet echt vrienden. Ik vond dit nooit zo heel erg, totdat ik er achter kwam dat het normaal was om vrienden te hebben.
Toen ik naar de middelbare school ging had ik mezelf voorgenomen om sociaal te zijn. Aan de ene kant heeft het gewerkt, want ik kan het goed vinden met veel mensen. Maar met niemand ben ik vrienden geworden. Ik had wel één 'vriend' maar wij deden nooit iets buiten school. Nu ben ik nog steeds vrienden met hem, alleen laat hij me best wel in de steek nu omdat hij andere vrienden heeft gevonden, met wie ik helemaal niets gemeen heb. Nu heb ik dus echt helemaal niemand om mee te praten in de pauze en dus zit ik eigenlijk alleen. Wat best awkward is aangezien wel veel mensen mij kennen maar allemaal al andere vrienden hebben. Op school was de enige plek waar ik nog iets van vrienden had maar ook dat is nu niet meer. In de klas is nog wel een meisje waarmee ik kan lachen, alleen heeft zij ook al allemaal vrienden die niet echt geïnteresseerd zijn in mij. Waarschijnlijk vooral omdat ik een jongen ben. Ik heb gewoon helemaal niemand in mijn leven die mij liever ziet dan anderen.
Ik denk ook dat ik transgender ben, maar ben hier na twee jaar dat ik erachter kwam nog steeds heel twijfelachtig over. Ik probeer me wel te gedragen zoals ik me voel. Ik kan het veel beter met de meiden vinden dan de jongens, maar omdat ik een meisjesachtige jongen ben voel ik toch altijd dat ik buiten de boot val bij beiden groepen. Ik denk dat ik als jongen homo ben, dus mensen verwachten dat ik uit de kast kom maar daar heb ik totaal geen zin in en dat vind ik ook totaal niet relevant voor mensen om te weten.
Ik zie na school gewoon helemaal niets in mijn leven wat mij gelukkig zou kunnen maken. Het enige wat ik zou kunnnen hebben is iets van een carrière. Het liefste zou ik gewoon niet meer willen bestaan. Ik ga geen zelfmoord plegen hoor, want ik weet dat dat niets oplost maar als het zo langer doorgaat heb ik denk ik geen andere keus. Ik heb gewoon helemaal niets in het leven. Ik zie gewoon geen verbetering. Vanaf hier kan het alleen maar slechter gaan.

3 reacties

Hey,
Klinkt allemaal best wel heftig. Niet echt goede vrinden hebben, is op zich niet zo erg. Ik heb ook niet echt vrienden, maar ik zit er ook niet echt mee.
Als je n de vijfde zit, doe je dus dit jaar of volgend jaar examen. Als je dan naar een hogeschool of universiteit gaat kan dit wel een nieuw begin zijn misschien.
Je zou idd ook kunnen gaan werken. Als je 17 bent kun je al best veel kanten op. Ook hier kun je nieuwe contacten maken en misschien dat werk ook iets leuks kan worden in je leven.
Verder zou ik toch ook nog een keer kijken naar hobbys.
Jonah
Hoi!

Je ziet geen toekomst in je leven. Dat is toevallig: ik ook niet.

Je hebt niet echt vrienden, maar wel veel kennissen waar je het goed mee kunt vinden. Dat geeft wel aan dat je een goede persoon bent, aangezien je niet met opzet buitengesloten wordt, maar dat iedereen al zijn vriendengroepje heeft. Je hebt misschien gewoon pech gehad.

Ik ben het eens met @Jonahhf. Wanneer je het middelbaar verlaat, zijn er heel veel opties. Iedereen gaat een andere weg uit, en die vriendengroepjes van het middelbaar blijven vaak niet eeuwig duren. Op de hogeschool en universiteit zit je tussen mensen die al meer met je gemeen hebben, aangezien je in dezelfde richting zit. Hoe verder je gaat in je leven, hoe groter de kans wordt dat je mensen tegenkomt die op dezelfde golflengte zitten.

Ik heb totaal geen idee wat ik wil doen met mijn leven, maar probeer daar niet te veel mee in te zitten. Ik probeer vooral in het nu te leven, en goed om me heen te kijken. Misschien kom ik wel wat tegen dat me interesseert. Je hoeft nu nog niet te weten wat je de rest van je leven gaat doen. Je bent nog jong, en hebt nog alle tijd.

Je zit met twijfels over je geaardheid. Ook hier heb je tijd om dat allemaal uit te zoeken. Je hoeft niets te overhaasten. Ik vind het goed dat je je gedraagt zoals je voelt, blijf dat maar doen. Verstop jezelf niet, want dan komen die gevoelens allemaal verwrongen te zitten.

Als je denkt dat je homo bent, kan het bevrijdend zijn om uit de kast te komen. Het is ook niet erg als je uit de kast komt, en later beseft toch geen homo te zijn. Het belangrijkste is dat je niet alles gaat opkroppen.

Heb je een goede band met je ouders? Kunnen zij jou steunen?

In de tussentijd kun je misschien een bijbaantje nemen. Betaald of vrijwilligerswerk, maakt niet uit. Een bijbaantje zorgt voor afleiding, en wie weet kom je er fijne mensen tegen.

Ook al zie je nu geen toekomst, je hebt wel een toekomst. Die is nu misschien nog niet onthuld, maar die is er wel. Je kunt je ook een keer vergissen, en denken dat je je toekomst hebt gevonden, en dan toch een heel andere richting uitgaan. Dat is allemaal ok, zolang je maar niet opgeeft.

Groetjes
x
I feel you (Ik heb het zelfde probleem)

Reageer