Zelfverwonding/Littekens verbergen

• 17 June 2015
  • 7 reacties
  • 6248 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Dag allemaal,

Ik ben over een paar dagen 15, op mijn 12e ben ik begonnen met zelfverwonding. Dat is dus zo ongeveer 3 jaar. Ik was er nu een hele tijd gestopt. Maandag ging het helaas wat minder goed. Ik werd zo ontzettend kwaad op mijzelf. Ik heb een scheermesje kapot getrapt en met dat mesje in mijn huid gesneden. In mijn onderarm, nee niet mijn pols. Nu heb ik altijd al moeite gehad met de littekens verbergen, zo kreeg ik vandaag de vraag weer: wat zijn al die plekken op je hand, heb je jezelf verbrand of zo? Nu moeten we bij gym korte mouwen aan, en littekens vallen nog niet zo op als ik een beetje op let en uit kijk. Nu heb ik dus het probleem mij maandag avond gesneden te hebben. Het is niet zomaar een klein krasje, maar echt een diepe snee. Ik heb er nu ook spijt van, maar op dat moment wist ik het niet meer. Hij valt best wel op, en nu heb ik dus het probleem: morgen gym! Heeft iemand tips waarmee ik de snee verbergen kan?
Jullie moeten nu niet denken dat ik met zelfverwonding alleen snij trouwens. Er is zoveel meer. Snijden, krabben tot het boed - erg bloed. verbranding, that stuff. Ik heb dus nogal wat littekens, en als ze die wond nou zien morgen dan zullen de andere littekens ook wel opvallen toch? Als ze er naar kijken.
Hoe kan ik die wond nu het beste verbergen?

Ik hoop dat jullie tips hebben,
ben een beetje aan het paniekeren.
Morgen word echt een hell...

7 reacties

Hee,

Ik snap je paniek heel goed!
Alleen ik zou eigenlijk niet weten hoe je het moet verbergen zonder tshirt met lange mauwen..?

Misschien kan je voor de les even vragen of je een Paracetemol bij de Concierce mag halen.
Die neem je dan & dan ga je naar de les. Kleed je half om. Alleen je broek bijvoorbeeld.

Dan loop je naar de Gymdocent en zeg je dat het echt niet gaat.
& Dan vraag je of je even in de Aula mag zitten huiswerk maken ofzo?

Greetzz.
Hee You Can Do It,

Bedankt voor de tip echt, maar het probleem bij ons is dat wanneer je geen briefje van je ouders hebt je moet meegymmen.
I can try, maar ik denk niet dat het veel zal helpen,
Toch bedankt, ik ga het zeker proberen!

Laterr
Me
Heei

Ten 1e stop aub met snijden/ de rest wat je allemaal.doet.

Je kan gewoon een shirt met lange mouwen aandoen. Als je.er dan op.aangesproken wordt, moet je gwn zeggen dat je vanmorgen een verkeerd shirt in je tas hebt gedaan.

Zitten de snee vlak.boven je pols, of echt midden op je onderarm?
Als.de snee vlak boven je pols.zit, kan je een hele rij met armbandjes omdoen. Dan zie je het ook niet.

En ik weet sws dat dit niet de beste.oplossing is, maar als het echt niet anders kan, kan je ook gwn 1x spijbelen bij gym. Maar ik raad.het je nou niet bepaald.aan.

Succes!!

Xxx
Hey meid,
ik ken je probleem, heel vervelend.
Ten eerste zeg het tegen je vertrouwenspersoon dat heb ik ook gedaan. Hij ging voor mij met me gym leraar praten waardoor ik altijd nog een lange trui mag aandoen (uniform school met gym kleren ook in uniform).
En ikzelf draai me armen zo dat het niet opvalt. Ik snij/snee dus meestal ook aan de binnenkant.

Veel succes en je kan het!!!

Xxx
Gym kleren 'vergeten'. Ik weet niet wat bij jouw op school hier de regel voor is maar bij ons mag je het 3x vergeten en dan moet je terug komen. Als je het nog nooit bent vergeten zou ik het als ik jou was gewoon niet mee nemen. Je zou ook driekwart mouwen mee kunnen nemen inplaats van korte mouwen, als je daar gezeur over krijgt kun je zeggen dat je op het moment niks anders hebt ofz. 
Bedankt voor de reacties allemaal!

Het is dus niet op mijn pols, maar echt aan het begin van mijn onderarm. Waar je onderarm begint dus zegmaar, onder je elleboog. Ik snij ook aan de binnenkant, maar dit valt egt gewoon op.. Bij ons moet je als je je gymspullen vergeten bent of kleding uit de kast aan(kleding die vergeten is door andere leerlingen en dat wilt niemand) of het 6e uur teurgkomen. Allebei geen optie dus.

Ik heb nu bedacht gewoon een shirt met korte mouwen aan te doen, maar daaroverheen dan gewoon een vest. Een sport vest, met lange mouwen dus. Als ik die open draag(je weet welm alleen je armen en rug bedenkt) dan mag het misschien. Ik heb geen idee, ik kan het proberen want zelf draagt de gymdocent het ook altijd. Spijbelen is al helemaal geen optie, onze school is daar te streng voor. Onze afdelingsleider mag mij al niet, en met de mentor kan ik ook niet bepaald goed door een deur. 

Een vertrouwenspersoon gaat hem ook niet worden. Ik kan er niet over praten met mensen, ik vertrouw dat allemaal gewoon niet.

En zomaar stoppen met zelfverwonding... Ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Dat probeer ik dus al die 3 jaar, geen resultaat.

Toch bedankt allemaal!
Hee allemaal!
Net dus gym gehad, heb met een vestje aan gegymd en voor zoveer ik weet zag niemand mijn snijwonden. De docent zei er niks van over het feit dat ik een vest aan had, opluchtig!

Reageer