Vraag

zelfmoordgedachtes


Reputatie 3
Badge +2

Hey, ik heb zelfmoord gedachtes . Ik wil er hulp voor zoeken maar weet niet hoe soms ga ik op de grond liggen en dan wil ik dood ik snij mezelf en dat is een gewoonte geworden . Ik doe er make up overheen zodat mensen het niet zien toch ben ik bang, want straks ga ik weer naar school en dan kan ik het niet verbergen . En het word zomer , wat het lastig maakt . De reden wrm ik zelfmoord wil plegen is omdat ik last heb van een trauma . Mensen om me heen zeggen neeee niet dood gaan maar zelf wil ik het wel . Hoe moet ik hiermee omgaan ?


19 reacties

Hey @Hettie , 

wat vervelend om te horen… 

Vooral in deze tijd waarin je in je vrijheid beperkt bent spelen depressies een grote rol. Ook omdat je totaal niet of weinig aanspraak hebt met mensen. 

Heel goed van je dat je zelf al hulp wilt gaan zoeken. Wat denk je van een psycholoog? Ik zou misschien eerst het rustig erover hebben met een van je ouders of allebei. Want je kunt natuurlijk wel gewoon naar de psycholoog gaan zonder dat ze het weten, alleen kun je het nog niet helemaal goed verwerken. En zo kunnen je ouders ook een afspraak maken voor je, want hierover ( als het via de huisarts gaat ) moet je eerst naar de huisarts en dan verwezen worden naar de psycholoog. 

Het kan zijn door deze Corona tijd, dat het wat drukker is bij de Praktijken, want zoals ik al zei spelen depressies nu een grote rol. Praten is altijd goed, zo kun je inde tussentijd bijvoorbeeld al iemand in vertrouwen nemen zoals; een vriendin. 

Zelfmoord gedachtes? Zou je ook contact op kunnen nemen met 113 de zelfmoordpreventie. 

Ik hoop dat k je hiermee wat heb kunnen helpen ;) 

Wil je nog wat kwijt? Of wil je iets weten? Kan je me terug feedbacken via @ 

Liefsss, JustHelping.

Reputatie 3
Badge +2

tnxx ik had gisteren ook al geprobeerd te bellen alleen het was te druk dus ik bleef bij de receptie van 113 en kon niet verder geholpen worden

 

 

Beste @Hettie zoals @JustHelping al zei .us het erg vervelend, en zijn dat goede oplossingen. Zelf heb ik deze gedachtes ook gehad.heb zelf ook een paar pogingen gedaan. Ik heb mij vroeger ook geschneden,  en heb ook een paar goede littekens,  Ik heb er bij mijn rechter arm een van 25 cm die dus erg zichtbaar is, iik heb ook geprobeerd het te verbergen.echter het kan niet, het helpt om het minder zichtbaar te krijgen,  wat mij helpt is van die speciale huid olie. Ik heb wel een voordeel dat ik een dikkere huid heb dan ande re en en(Ik weet anders niet het uitleggen ) daardoor gaan lichte littekens minder zichtbaarder/genezen in de loop der tijd.ik kan zeggen dat bij mij make up niet werkte, het zorgt er juist voor dat je opvalt. 

Ik ben nu 15 en begonnen toen ik 10 ofzo was, heb voor het laatst gedaan toen ik 13 was. Tot nu toe niet meer gedaan.

Het is goed dat je hulp wilt . En je kan inderdaad het via de huis arts doen of ouders een afspraak laten maken. Je kan ook op de site van jouw GGD gaan en soms kunnen zij ook advies geven in hun chat die op bepaalde tijde open is.

 

Hopelijk helpt dit.

Groetjes Gebruikerc 

@Hettie  Ja precies, de hulplijnen zijn nu erg druk.. 

Door de quarantaine ivm het Corona virus loopt alles een beetje hoog op.. Ook kan je natuurlijk naar de kindertelefoon zelf bellen! Die kunnen je hierin ook wel helpen denk ik en sowieso goed naar je luisteren ; ) 

 

JustHelping.

Reputatie 3
Badge +2

Beste @Hettie zoals @JustHelping al zei .us het erg vervelend, en zijn dat goede oplossingen. Zelf heb ik deze gedachtes ook gehad.heb zelf ook een paar pogingen gedaan. Ik heb mij vroeger ook geschneden,  en heb ook een paar goede littekens,  Ik heb er bij mijn rechter arm een van 25 cm die dus erg zichtbaar is, iik heb ook geprobeerd het te verbergen.echter het kan niet, het helpt om het minder zichtbaar te krijgen,  wat mij helpt is van die speciale huid olie. Ik heb wel een voordeel dat ik een dikkere huid heb dan ande re en en(Ik weet anders niet het uitleggen ) daardoor gaan lichte littekens minder zichtbaarder/genezen in de loop der tijd.ik kan zeggen dat bij mij make up niet werkte, het zorgt er juist voor dat je opvalt. 

Ik ben nu 15 en begonnen toen ik 10 ofzo was, heb voor het laatst gedaan toen ik 13 was. Tot nu toe niet meer gedaan.

Het is goed dat je hulp wilt . En je kan inderdaad het via de huis arts doen of ouders een afspraak laten maken. Je kan ook op de site van jouw GGD gaan en soms kunnen zij ook advies geven in hun chat die op bepaalde tijde open is.

 

Hopelijk helpt dit.

Groetjes Gebruikerc .

Oké welke huid olie kan ik het beste gebruiken ?

Beste @Hettie hier een paar.

Bio Oil Huidolie 60ml €12.19 (bij Holland en baret)

BIO-OIL(bij Kruidvat ook iets in die prijsrichting)

 

Littekencrème Bodycrème(bij Douglas)

Biodermal Littekencrème is speciaal ontwikkeld om de zichtbaarheid van littekens te helpen verminderen. Daarnaast helpt de crème het littekenweefsel, dat soms hard of pijnlijk aan kan voelen, zacht en soepel te houden. De crème ondersteunt de huid bij haar natuurlijk herstel en is geschikt voor zowel de verzorging van oude en nieuwe littekens als littekentjes ontstaan door puistjes.

 

Dit zijn allemaal goede producten.

Ik zelf gebruik vaak de 1e maar ik krijg ook advies hiervoor en wat korting omdat ik wat mensen ken. Daardoor heb ik nu een hele krat hiervan onderhand.

Ik heb jouw littekens niet gezien maar ik denk en ik hoop dat deze wel helpen . Maar bij ieder is dit anders.

 

Hopelijk helpt dit Groetjes Gebruikerc 

Reputatie 3
Badge +2

Hy ik heb nog open wonden . Kan ik dat ook op open wonden doen .?

@Hettie ik weet het niet zeker. Maar bij mij kon het wel maar iedere had is anders.

Huid. Sorry autocorrectie

Reputatie 3
Badge +2

@Hettie ik weet het niet zeker. Maar bij mij kon het wel maar iedere had is anders.

Oke ik ga het halen . Maar dan wel op zaterdag als smoes ben wat vergeten voor Moederdag .

Hy ik heb nog open wonden . Kan ik dat ook op open wonden doen .?

Maar het beste is om eerst ze laten dicht te groeien. Denk ik. Anders kan het prikken bij je denk ik. Nogmaals ik weet niet hoe je wonden eruitzien. Dus dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

Vaak helpt crème ook

@Hettie ik weet het niet zeker. Maar bij mij kon het wel maar iedere had is anders.

Oke ik ga het halen . Maar dan wel op zaterdag als smoes ben wat vergeten voor Moederdag .

Oké, toppie . 

Reputatie 3
Badge +2

Hy ik heb nog open wonden . Kan ik dat ook op open wonden doen .?

Maar het beste is om eerst ze laten dicht te groeien. Denk ik. Anders kan het prikken bij je denk ik. Nogmaals ik weet niet hoe je wonden eruitzien. Dus dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

Vaak helpt crème ook

Ik weet dat dat pijn doet en het prikt en zo maar ik wil het ook niet laten wachten want ik leef in huis met 5 mensen om me heen en soms 6

@Hettie ik weet het niet zeker. Maar bij mij kon het wel maar iedere had is anders.

Oke ik ga het halen . Maar dan wel op zaterdag als smoes ben wat vergeten voor Moederdag .

Oké, toppie . 

@Hettie succes er mee. Ik hoop dat het helpt. PS.  Het is geen wonder middel. Het verminderd het. Ik kan dus niks garanderen.iedereen is anders. Maar vaak helpt het wel.

Reputatie 3
Badge +2

@Hettie ik weet het niet zeker. Maar bij mij kon het wel maar iedere had is anders.

Oke ik ga het halen . Maar dan wel op zaterdag als smoes ben wat vergeten voor Moederdag .

Oké, toppie . 

@Hettie succes er mee. Ik hoop dat het helpt. PS.  Het is geen wonder middel. Het verminderd het. Ik kan dus niks garanderen.iedereen is anders. Maar vaak helpt het wel.

Oké bedankt daar kan ik vast wel wat mee 

Hy ik heb nog open wonden . Kan ik dat ook op open wonden doen .?

Maar het beste is om eerst ze laten dicht te groeien. Denk ik. Anders kan het prikken bij je denk ik. Nogmaals ik weet niet hoe je wonden eruitzien. Dus dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen.

Vaak helpt crème ook

Ik weet dat dat pijn doet en het prikt en zo maar ik wil het ook niet laten wachten want ik leef in huis met 5 mensen om me heen en soms 6

Ah ik snap het . Ik zelf ben enige kind en ouders niet vaak thuis. Dus ben vaak alleen. Maar snap goed dat dat dus moeilijk is.

Succes ermee groetjes gebruiker c

@Hettie ik weet het niet zeker. Maar bij mij kon het wel maar iedere had is anders.

Oke ik ga het halen . Maar dan wel op zaterdag als smoes ben wat vergeten voor Moederdag .

Oké, toppie . 

@Hettie succes er mee. Ik hoop dat het helpt. PS.  Het is geen wonder middel. Het verminderd het. Ik kan dus niks garanderen.iedereen is anders. Maar vaak helpt het wel.

Oké bedankt daar kan ik vast wel wat mee 

Graag gedaan.  

Trouwens @Hettie hier is nog een site waar je misschien iets aan hebt.

https://www.hansaplast.nl/directe-hulp/gezondheid-en-bescherming/mooie-wondgenezing

Ik weer niet of dit bij jouw helpt maar lezen is altijd goed.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi, 

Wat goed dat jullie elkaar willen helpen. We vinden het belangrijk dat jullie veiligheid voorop staat. Daarom willen we bij deze aangeven dat niet alle middelen geschikt zijn om op een open wond te smeren. Let daarbij dus goed op de verpakking van het middel dat je op de open wond wil smeren. Wij wensen jullie nog veel plezier op het forum. 

Groetjes,

Sofie

De Kindertelefoon

Reageer