Zelfmoordgedachten, wat kan ik nog meer doen?


  • Anonymous
  • 0 reacties
hee
Aangezien mijn afgelopen topic is gesloten omdat het is strijd was met de forum regels (wat ik niet wist haha) open ik hierbij een nieuw topic.

Ik weet echt niet met wat ik moet doen. Zelfmoord lijkt de enigste oplossing maar dat is gelijj weer zo definitief. Zou er please please please iemand weten wat ik nog kan doen?
Xxx

46 reacties

Lieve wannabeloved ?
Kan je er niet met iemamd over praten probeer het vol te houden en als je met oemand praar vriend of vriendin kom je er vast overheen

Liefs
xxx
Heei mk

Ik heb 1 keer een gesprek gehad met de vertrouwenspersoon op school maar aangezien ik dit jaar examens doe, en ik dat gesprek aan het ejnde van het schooljaar heb gehad, heeft dit niet heel veel zin gehad.

Verder durf ik echt met niemand te praten.

Volhouden kan en wil ik niet meer!
Ik had gisteren weer een zelfmoord poging gedaan. Weer niet gelukt :(
Ik word er zo ongelooflijk moe van.
Ik ben echt helemaal gestrest.
Ik wil niet meer eten, ten 1e omdat je va eten dik word en ten 2e omdat ik niet meer kan eten door alle stress.
Ik weeg nog maar 47kg. En ben 1,87m lang. Geen commentaar aub

Het is zo ongelooflijk zwaar om in alle voorwerpen die je ziet een mogelijkheid ziet om jezelf te snijden, of in kveral waar je bent een mogelijkheid ziet om zelfmoord te plegen.

Ik zak steeds dieper weg in alle ellende, en weet niet meer hoe ik ermee om moet gaan.

Sorry voor mn gezeik maar dat moest er even uit.

Xxc
geloof me zelfmoord is niet de oplossing
en ik weet dat je dit altijd krijgt te horen & dat iedereen konstant zegt van: het komt goed. 
maar het komt ook echt goed!
zelfmoord is een permanente oplossing voor tijdelijke problemen.
Heei. Mees,

Inderdaad iedereen zegt dat het ooit goed gaat komen, alleen mn leven os al kut sinds ik 4 ben. Al 11 ****ing jaar!
Wanneer word het dan ooit beter?
Nooit!
En dir is geen tijdelijk probleem.
Ik wil weg hier, weg van deze plek waar toch niemand me mag en ik nooit iets goed genoeg kan doen.

Sorry :(
Xxx
ho jij doet heus wel goede dingen, kijk hier dan je biet iedereen de hulp en het advies dat die nodig is! 
Ik wil zograag dat ik je kan helpen, want als je zelfmoord gaat plegen kom je messchien wel af van je problemen maar je gaat ook hele mooie dingen in het leven missen. En ik geloof echt wel dat je met de juiste hulp & de juiste mensen jou leven heel mooi kan worden! zelfmoord is nooit de oplossing! 
Heei mees

Mensen advies geven is niet zo moeilijk. En al zou dat het wel zijn, is het toch het enigste ding wat ik kan. Alle andere dingen die ik doe krijg ik toch wel commentaar op dat ik het niet goed doe enzo.

Welke dingen zou ik dan missen in mn leven als ik zelfmoord pleeg?

Hulp wil ik wel, maar mensen vertrouwen kan ik niet. Dat is gewoon heel erg moeilijk. Daaron durf ik ook niet met mensen te praten, want iedereen lult toch wel dingen door.

Mn leven gaat nooit meer mooi worden. Hoe graag ik het ook zou willen, het gaat gewokn niet meer lukken

Hewft iemand trouwens een idee hoe ik mn snijdwonden kan verstoppen in de zomer?
Stoppen is geen optie.

Xxx
Nou ik vind dat nooit zo makkelik dus mijn komplimenten voor je dat je zulk goed advies geeft!
dingen die je wél gelukkig maken.. zul je missen
als je je verhaal kwijt wilt of wat dan ook mag je altijd met me praten echt waar! 
Messchien kun je liteken krem gebruiken voor je littekens, zou natuurkijk nooit helemaal weg gaan, en anders messchien beetje verbergen met makeup 
Heei
Bedankt voor ht reageren!

Bedankt voor het compliment 🙂

Littekencreme, zou dat werken?
En make-up heb ik wel vaker geprobeerd, maar als het dan warm is, gaat het er hel snel weer af.

Xxx
Ik heb litteken op me voet, door litekenkrem wordt het wel minder opvallend en trekt de huid wat bij. Teminste bij mijn. 
Hopelijk heb je hier iets Aand 🙂
Heei

Litteken creme zal ik wel een keer proberen!
Bedankt voor het idee.
Helpt het trouwens ook bij oude diepe littekens? 🙂

Xxx
Uuuuh dat weet uk neit, zal eens kijkdn
Je kan in iedergeval bio-oil gebruiken of biodermal littekencreme deze doen de littekens wel vervagen, kweet neit hoe het zit met oude littekes..
Heei

Ik ga het gewoon een keer proberen

Heel erg bedankt!!
xxx
Lieve schat,

Je schrijft dat het leven nooit meer mooi gaat worden, ik ken dat gevoel. Maar als jij t schrijft, dan denk ik toch;0: het kan wel! Alles kan! Elf jaar gelden is jouw leven ineens omgeslagen, dat kan opnieuw gebeuren, maar dit keer de andere kant op.
Zolang jij er maar voor wil vechten.
Dat is vaak al heel moeilijk. Je wil neit veter worden. Als ik jou een pil zou geven waarvan je gelukkig word, jou je hem dan aanpakken en slikken? Wil je wek gelukkig worden? En als je gelukkig wil worden, dan meot je wel beseffen dat dat alleen kan als jij iets doet.

Wees de verandering die je wilt zien.

Je mist je eindexamen,
Je mist je eigen bruiloft.
Je mist je eerst kind in je armen.
Je mist op een zomerdag op t strand een ijsje eten met mensen om wie je geeft.
Je mist duizenden zonsopgangen.
Je mist al die landen waar je nog nooit ben geweest.
Je verliest gewoon heel je toekomst. En echt niet alles zal mooi zijn, maar er zullen wel zoveel mooie dingen in zijn. En ik geloof echt dat jij een mooie toekomst zak krijgen, want jij verdient t! 

Mensen vertrouwen is moeilijk.
Ik heb er zelf voor gekozen iedereen gewoon maar te vertrouwen, en dan maar teleurgesteld en gekwetst te raken. Voor mij is dat beter dan dpniemand kunnen vertrouwen.
Die keuze meot iedereen voor zichzelf maken.
Maar weet dat er echt mensen in je buurt zijn die je kan vertrouwen, je meot ze alleen nog vinden.

Mensen leggen altijd de nadruk op de slechte dingen.
Ff voorbeeld van mezelf. Ik krijg dag in dag uit te horen dat ik dik ben en snel in paniek raakt. Maar niemand zegt ooit een wordt over dat ik mezelf thuis onderwijs geef. Of dat ik Ondanks m'n depressie vrijwilligerswerk doe, al jaren. Dat zijn 'normale' dingen.
Mensen verwachten dat je alles goed doet. En als je t slecht doet, niet perfect, wijzen ze je erop. Maar jij bent neit verkeerd, de verwachtingen zijn verkeerd. Jij meot niet veranderen. Jij bent goed zoals je bent.

Bij mij helpt babyolie wel een beetje tegen oude littekens, maar helemaal verdwijnen doen ze nooit. Ze horen bij je. Je hoeft je er neit voor te schamen. Pas maken jouw jou. En jij bent geweldig. Waarom verbergen?

Liefs 
heei pheebe

Tuurlijk wil ik nog wel.gelukkig worden!! Maar dat duurt al.super lang en ik heb er geen vertrouwen meer in dat dat gaat lukken.

Dat lijstje van dingen die ik mis, is echt een heel.mooi lijstje!
als ik er zin en tijd voor heb zal.ik zelf.ook nog wat dingetjes bedeken

Ik heb zelr ook best wel.lang gehad dat ik iedereen vertrouwde maar ik werd veel.te vaak gekwetsr en daar werd ik alleen maar depressiever van.

Wat goed dat je vrijwilligers werk doet trouwens!!!

Bedankt voor de tip van babyolie :)

Dankje dat je vind dat ik geweldig ben
Waarom verbergen? Ondat ik me ervoor schaam

Xxx
Hey sweety,

Maar je wil het wel! Je wil wel gelukkig worden!
Het enige wat je dan nu moet doen is je vertrouwen terug krijgen!
Nie that dat makkelijk is, maar het kan wel!

Soms helpt wisselen van therapie. 
Zoek een therapie die echt bij jou past.
Af en toe kan het ook helpen om naar een 'aangepaste' school te gaan (intern bij een psychologe bureau) waar ook je school gericht is op jou beter maken
ben je heel creatief? Zoek dat een bureau waar je ook je creativiteit ik kwijt kan
prast je fijn in groepen en voel je je eenzaam, ga ook naar groepstherapie

heb je al een mooi lijstje gemaakt?

tja, mensen zullen je blijven kwetsen
het is moeilijk te accepteren dat mensen zou zijn en er mee om te gaan
maar ook dat wordt makkelijker
'iemand kan je alleen maar kwetsen met jouw toestemming'
je kan mensen ook vertrouwen zonder ze de macht te geven je te kwetsen

ik snap best dat je je er voor schaamt, dat deed ik ook een lange tijd
maar nu draag ik m'n littekens met trots, het laat zien dat ik door een vreselijk gevecht ben gegaan, maar dat ik Uiteindleijk heb gewonnen
,ensen die dat niet accepteren hoeven van mij niet in mijn leven te blijven
als je zelf je littekens accepterend zullen andere het ook doen
waarom zou je je er voor schamen! Ze horen bij jou. En jij hebt goed zoals je bent.

liefs,
Heeiii.pheebe

Nja of ik nog wel.gelukkig wil worden weet ik eigenlijk.niet.

Ik Heb nog geen.lijstje gemaakt want ik heb geen idee wst ik erop moet zetten, sorry :(

ne zegt dat mensen je blijven kwetsen, maar hoe kunnen mensen je kwetsen als.je niets tegen ze zegt?

Ik schaam.me echt dood voor mn.littekens. ik durf geen korte broek of.een shirt met korte mouwen aan te.doen. ik durf ook geen slippers ofzo meer aan te doen want mn voeten zitten ook vol met littekens .

Wssrom zouden mensen mn littekens accepteten? Ik zoy niet weten wasrom iemand dat zou willrn

Xxx
Ha meissie, ik heb ook een vervelende tijd achter de rug. Met veel zelfmoordgedachtes. Maar het is niet de oplossing, echt niet. Ook al lijkt dat wel zo. Maar na een tijdje, als je terugkijkt naar deze periode, ben je jezelf dankbaar dat je niet hebt opgegeven. Pijn is tijdelijk opgeven voor altijd he! Houd dat in je achterhoofd! En zoek afleiding bijvoorbeeld wat je leuk vindt. Schrijven kan ook veel doen. Het is fijn om je gevoelens op papier te zetten. Je moet t blijven volhouden, echt meis! Er komt een tijd waarop je weer blij en vrolijk bent. Ook al zie je dat nu niet in!
Kont helemaal goed!
Hou je sterk
Dikke kus xx
heeii

Bedankt voor het reageren xKleine_

Ondanks.dat iedereen zegt dat zelfmoord.geen.oplossing is denk.ik daar alsnog anders over, sorry.... :(

waarom zou ik terug willen lijken naar deze.periode? Het meemaken opzich is al.erg genoeg, waarom zou ik er later dan ooit.nog aan moeten denken??

schrijven vind ik helemaal.niks, sorry
En ik ben ook.niet goed.in het beschrijven van mn gevoelens.

Waarom moet ik blijven volhouden? Zodat alle kut mensen me.nog meer kunnen irriteren? Zodat iedereen me nog meer kan vernederen waardoor ik alleen maar meer en dieper ga snijden en.alleen maar meer aan zm.denk.?

En een tijd Dat ik weer.blij en vrolijk.ben, ik ben nu ook blij en vrolijk hoor (haha okay i love sarcasm) die tijd gaat toch niet komen. Wasrom zou ik Nog optimistisch moeten blijven? Ik zou het namelijk.niet weten.....

Xxx
Eerst moet jij je littekens kunnen accepteren. En mensen die je littekens belangrijker vinden dan jou als mensen die zijn jou neit waard. Ik zit ook onder de littekens. Baal ik ervan? Natuurlijk! Is dat voor mij een reden om mezelf op te sluiten en te stoppen met vechten! No way! Mijn littekens horen nu bij me. En de jouwe horen bij jou. Ze maken jou tot jou.

Mensen zullen je kwetsen omdat ze de waarheid zullen zeggen. Maar dan zo verdraait dat het net een leugen is. En andersom. Ook als je niks zegt zullen ze je gedachten kunnen raden en je pijn kunnen doen. Maar jij bent sterker dan die worden!

Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij jou. Ik kan je neit tegen houden. Niemand kan dat. Alleen jijzelf. 
Je hebt een keuze. En opgeven kan morgen ook nog.
Liefde is zo veel sterker dan haat. Je staat neit alleen schat, echt neit.

Kus,
maak elke dag een lijstje van 3 dingen die leuk waren die dag
na een paar weken sta je positiefer in het leven

kus?

Reageer