zelfmoordgedachten

  • 13 December 2018
  • 25 reacties
  • 495 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
het pesten komt terug ik ben al 5jaar gepest
mijn vriendin wilde zelfmoord plegen het gaat goed met haar.
ik word bedreigd en lastige gevallen.
een meisje maakt alleen maar grappen en ze moet het uit maken van haar moeder omdat ze mij te oud voor haar vind ,ze Liegt tegen haar beste vriendin.
ik word onderdrukt door mijn vrienden en stief moeder
ik word verwaarloost door mijn stief moeder mijn vader steunt haar .
mijn vader is een egoïst en vervelend.
mijn broertje is vervelend en mijn stief moeder is vervelend.
ik vind mij zelf een slecht persoon.
ik heb veel verdriet en pijn nadere gebeurtenissen.
Ik denk eraan zelfmoord te plegen.
alle hulp is welkom .


groetjes annoniempo

Tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 9

25 reacties

Beste kenshin

Dat hoop ik ook .
Bedankt

Ggroetjes annoniempo
Hi annoniempo

Ik hoop dat je je geholpen zal voelen bij 113. In ieder geval dapper dat je de stap naar 113 zet.

Groetjes
Kenshin
Beste kenshin

stress vol .

ik heb een afspraak met 113.


bedankt voor het advies
groetjes annoniempo
Hi annoniempo

De gedachten komen op, maar worden ook getriggerd door nare gebeurtenissen. Hoe ga je om met deze gedachten?

Hoewel het me verstandig lijkt om hulp te zoeken in je omgeving, bv. op school of bij de huisarts, wil ik je helpen met het alleen omgaan met deze gedachten. Als er nare gedachten komen opzetten, kan het goed zijn om die te bespreken. Dit kan anoniem, bv. bij 113 en de KinderTelefoon. Opschrijven waar je mee zit kan ook helpen. Je kan altijd op het forum terecht. Daarnaast kan het fijn zijn om een dagboekje bij te houden.

Groetjes
Kenshin
Beste kenshin

de gedachten komen uit het niets .
als er iets vervelends gebeurt dan heb ik de gedachten direct


groetjes annoniempo
Hey annoniempo

De gedachten komen en gaan. Gaat dat komen en gaan gepaard met bepaalde gebeurtenissen, of gebeurt dit spontaan?

Groetjes
Kenshin
Beste kenshin

Nee

Het is inderdaad een heftige titel .
Ja en nee .
Ze waren paar dagen weg .
Ze komen een beetje terug .

Ggroetjes annoniempo
Hi annoniempo

Je zegt in het verleden al een slechte ervaring gehad te hebben met hulpverlening. Jammer dat dit je misschien tegenhoudt om hulp te vragen. Zou je, in het geval je toch hulp zou vragen, weten bij wie je terecht kan?

Laten we even teruggaan naar de titel van je topic: 'ik wil binnen nu en een maand zelfmoord plegen'. Dat vond ik een heftige titel. Zijn die donkere gedachten nog steeds sterk aanwezig?

Groetjes
Kenshin
Beste kenshin

Ja

Groetjes annoniempo
Hey annoniempo

Wat jammer dat je het gevoel hebt dat niemand je zou begrijpen. Heb je in het verleden een negatieve ervaring gehad in verband met hulpverlening?

Groetjes
Kenshin
Beste kenshin

Nee niemand zou kunnen ingrijpen.

groetjes annoniempo
Heb je iemand in gedachte die zou kunnen ingrijpen bij het pesten?

Gr. Kenshin
Beste kenshin bedankt voor de reactie



Nee
Nee

Ggroetjes annoniempo
Zou je juffrouw kunnen ingrijpen?
Voel je je goed bij haar?

Groetjes
Kenshin
Beste Kenshin bedankt voor de reactie en de moeite

nee ik voel me nog niet geholpen bij 113.

Nee ik heb daar nog niet van gehoord maar ik ga zo daar kijken bedankt alvast .

mijn juffrouw weet dat ik soort van gepest word.

bedankt voor de hulp en advies .
groetjes annoniempo
Hey annoniempo

Wat heftig dat je hiermee zit. Niet fijn dat het er in jouw omgeving zo aan toe gaat.

Goed dat je in behandeling bent bij 113. Voel je je daar geholpen? Het is alvast heel goed dat je naar het forum gekomen bent. Hier kan je altijd terecht.

Je weet niet zo goed of je een jongen of een meisje bent. Heb je al eens van Jongenout gehoord? Dat is een plek waar je kan chatten met leeftijdsgenoten. Je kan het er onder andere hebben over hoe je je voelt in je lichaam.

Denk je dat je school zou kunnen inlichten over het pesten? Je hoeft niet per se je hele verhaal te vertellen, maar als school weet van de pesters, kunnen ze hiertegen actie ondernemen.

Groetjes
Kenshin
Beste Xxjee
Bedankt voor de aardige woorden.

Ik ben hulp aan het zoeken .
Ik weet niet wat de pesters willen .

Ggroetjes annoniempo
Haii,

Het is ook jou keuze, ik heb ook op die plek gestaan. Dus ik snap je zeker.

Je zegt dat je genoeg risisco hebt gelopen om in leven te blijven. Ik vind het echt super klote voor je dat het pesten terug is. Maar wil je de pesters hun "zin" geven door zelfmoord te plegen?

Het is nooit te laat om hulp te zoeken. Vergeet dat alsjeblieft niet.
Ze zeggen vaak dat het eerst slechter wordt voor het beter gaat. Dus als het nu al zo slecht gaat, kan het alleen maar beter worden toch?
Maar ik moet eerlijk zeggen, als jij niet bereid bent om hulp te accepteren en de toekomst een kans te geven wordt het wel vrij lastig.....
Ik hoop dat je je nog bedenkt. Er zijn altijd mensen die je graag willen helpen.

Xxjee
Beste Xxjee bedankt voor de reactie en de moeite

ik wil mijn toekomst geen kans geven .
per jaar word het erger.
ik heb genoeg risico gelopen om in leven te blijven.

groetjes annoniempo
Beste remco bedankt voor de reactie en de moeite.

Ik ben meestal aan het chatten bij de kindertelefoon .

Bedankt voor het advies.
Ggroetjes annoniempo
heey,
weetje wat het is, misschien voelt het alsof er niemand om je geeft. Maar ooit op een dag zal je iemand ontmoeten die zo ontzettend veel van jou gaat houden. Op dit moment gaat het misschien niet zo goed. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat het nooit veranderd. En ik kan me voorstellen dat het lastig is. Maar wil je de toekomst geen kans geven? Misschien wordt alles wel beter over een tijdje. Als je er nu een einde aan maakt, zal je dat nooit te weten komen. En erger kan het toch niet worden zo te horen. Dus waarom zal je het dan niet proberen, de uitdaging aangaan? Is het risico het niet waard om gelukkig te worden?

Natuurlijk is het jou keus. Maar ik spreek vanuit eigen ervaring. Ik heb een zelfmoord poging gedaan, die is mislukt zoals je merkt. Maar mijn leven komt zo langzamerhand weer een beetje op de rit. Er zijn genoeg moeilijke momenten. Maar je moet kijken naar wat wel goed gaat, zie het positieve van dingen in. Denk niet na over wat niet goed gaat, maar accepteer het.

Xxjee

Hey,

Vervelend om te horen dat je je zo voelt! Ik snap wel dat het lastig voor je is om je verhaal te delen. Toch kan ik je aanraden om contact op te nemen met een deskundige van bijvoorbeeld de kindertelefoon. Dit kan via de chatfunctie:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/
of telefonisch (gratis en niet te achterhalen) via 0800 0432.

Het is natuurlijk lastig om je verhaal te delen, maar het kan heel goed voor je zijn! Veel mensen voelen zich beter nadat ze met iemand hebben gepraat! Praten via de Kindertelefoon is geheel anoniem en zij zullen nooit je verhaal zomaar delen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

Het is in ieder geval goed dat je hier naartoe bent gekomen! Hier zijn heel veel mensen die je graag willen, en misschien wel kunnen helpen! Het is misschien moeilijk om het je voor te stellen, maar uiteindelijk is er licht aan het einde van de tunnel, en samen, met alle forumleden die op dit topic actief zijn, helpen we je er doorheen! :)

Als je nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik het graag!

Groetjes,
Remco
beste Annoniempje bedankt voor de reactie .

Ja dat klopt ik kan niemand vertrouwen ik kan dit verhaal met niemand delen .
niemand geeft om mij niemand zal mij gaan missen.ik word zelfs dood gewenst .
ik wil de verhaal met niemand delen ook niet met een vertrouwens persoon.
ik heb een eigen psygoloog op 113.
ik moet altijd doen wat mijn vrienden willen en ik moet de zelfde mening hebben als hun.


bedankt voor de hulp.

Gr .annoniempo
Hey!
Je zit zo te horen in een nare situatie. Je hebt het gevoel dat niemand om je geeft, niemand ziet hoe slecht het met je gaat en je niemand hierover in vertrouwen kunt nemen, klopt dat?

Als ik vragen mag: wat bedoel je precies met in behandeling bij 113? Heb je daar gesprekken met een psycholoog, of iets anders? En helpt het?

Over die meisjes zou ik even niet denken. Het gaat nu om jou? Je weet niet of je nou een meisje of een jongen bent, dat kan. Misschien ben je wel transgender of genderfluid (of iets anders op het spectrum). Als ik jou was zou ik dat proberen uit te zoeken, ook al kan het even duren.

Wat kbenkkmocro ook al zei over een leraar klinkt als een goed idee. Je kunt met een leraar, je mentor of het vertrouwenspersoon bij jou op school praten. Daar zijn ze voor!

Ook zei je dat je wordt onderdrukt door je vrienden, wat bedoel je daar precies mee?

Ik hoop dat je nog wat langer vol zult houden!

Groetjes, Anoniempje
Beste Collin bedankt voor de reactie .

mij moeder leeft nog nee ik wil niks vertellen alleen annoniem.
mijn ouders zijn gescheiden.
Mijn vader denk niet eens aan mijn net als een tante van mij een opa heb ik nooit gekend.
iedereen wilt dat ik dood ga .
mijn familie geeft niks om mij, met zelfmoord plegen doe ik niemand pijn, mischien een iemand en dat is mijn ex die zelfmoord wilde plegen u gaat het goed met haar ik heb nog geen contact mee met haar als ze met mij wilt doe ik haar pijn en mischien nog iemand die mij leuk vind maar ik denk dat dat fake is .
ik ben in behandeling bij 113.
er is een jongere centrum bij mij In de beurt ,nee ik zou daar niet heen willen.
En dan heb ik nog een probleem ik weet niet meer dat ik een jongen of een meisje ben.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen groetjes annoniempo

Reageer