Zelfmoord plegen

  • 21 January 2018
  • 4 reacties
  • 280 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Bijna een jaar geleden voelde ik me heel erg depressief doordat ik een aantal problemen had. Toen begon ik met snijden. Ik was toen twaalf jaar. Nu ben ik dertien - bijna een jaar later - en gaat het tien keer zo slecht.
Alle scherpe voorwerpen zijn van me afgepakt door mijn moeder, maar ik blijf maar zoeken naar scherpe voorwerpen. Maar als ik dit keer weer een scherp voorwerp vind, denk ik dat ik zelfmoord ga plegen. Dat wil ik al heel lang en elke dag denk ik er de hele tijd aan. Zelfs als ik met vriendinnen ben voel ik me niet goed, maar dan verberg ik mijn gevoelens door gewoon te blijven lachen.
Ook eet ik nauwelijks meer. Ik sla mijn ontbijt vaak over; daarna eet ik niks op school; als ik thuis kom moet ik gedwongen worden te eten en het avondeten krijg ik bijna nooit op. Ook ben ik altijd als laatste klaar met eten. Ik vergeet ook heel vaak om te drinken; het was een hele tijd zo dat ik 1 glaasje water per dag dronk.
Ik ga nu ook naar een psycholoog en moet allemaal testen doen om uit te vinden of ik een depressie, ADHD of autisme heb. Ik moet zelfs een IQ-test doen.
Met school gaat het slecht, met sporten gaat het slecht, op sociaal gebied gaat het slecht, met voeding gaat het slecht en ik wil gewoon dat alles voorbij is en dat ik er niet meer ben...
Ik heb al met heel veel mensen hierover gepraat: Mijn vriendinnen, mijn persoonlijke coach op school, het vertrouwenspersoon van mijn school, de huisarts, de assistent van de huisarts, mijn ouders en een psycholoog. Ik heb ook een keer met de kindertelefoon gebeld en gechat met de depressielijn. Niks heeft geholpen.
Hebben jullie misschien nog advies? Ik denk niet dat ik het zo nog langer volhoud....

4 reacties

wow., Dat is wel een heel heftig verhaal!
Kun je vertellen hoe dit zo is gekomen?
Volgens mij zit je in een hele diepe depressie. Ik zou zeggen praat met een psycholoog of met andere mensen, maar als je dat al doet, wordt het wel lastig.
Zie je echt niks leuks meer in het leven? Is er echt niks meer om het voor te doen? Probeer om iets moois te zoeken waar je je aan vast kunt houden.
Op dit forum staan ook een aantal verhalen van mensen die vroeger hetzelfde hadden als jij, maar daar goed uit zijn gekomen. Misschien kan bijvoorbeeld het verhaal van 'lovemyfriendsandfamily' je een beetje hoop geven. Dat is een meisje die denk ik ongeveer hetzelfde mee heeft gemaakt als jij, maar daar nu weer bovenop is gekomen.
En het belangrijkste: HOUD VOL!!!! misschien is er nu niks waar je nog voor wil leven, maar later zul je echt blij zijn dat je je er toch doorheen hebt geslagen.
Geef niet op!
Succes, Jonah
Het is in ieder geval zeer goed dat jouw moeder jou helpt.

Echter is mijn advies om door te blijven gaan naar het zoeken van hulp en daarmee een oplossing, want in de dood valt die niet te vinden.
echt een heftig verhaal ik heb het zelf ook gehad dit toen was ik 11 om ik dus als jonge leeften en i zei het tegen niemand en toen wauw ik ook zelfmoord pleegen ik heb er met een Psycholoog en het heeft geholpen ps ik heb me zelf ook gesneeden

Reageer