Zelfmoord of toch niet

  • 20 December 2017
  • 12 reacties
  • 286 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ben ik weer.
Ik snij mij zelf weer omdat mijn emoties steeds heftiger worden dan eerst ik denk steeds vaker over zelfmoord omdat ik klaar ben met alles ik denk en zeg vaak tegen mij zelf dat ik niks kan en niks goed doe mijn vriendin doet de laatste tijd ook heel anders tegen mij
Ik ben de laatste tijd ook heel moe ik weet niet waar door dat komt of komt het door mijn depressie ik weet het niet maar er komt de laatste tijd zoveel op mij af en daarom ben ik er klaar met met heel mijn leven
Ik weet ook bijna zeker dat ik de 3e klas niet haal door al mijn onvoldoendes ik heb al geen concentratie als ik les heb ik ben af geleid door al mijn gedachten in mijn hoofd
ik wil straks geen feest vieren ik wil het niet meer en dan weer doen dat ik zo vrolijk ben want dat ben ik niet ik ben niet een meisje die super vrolijk is maar een meisje die depressief is en die zelfmoord wil plegen en dat hebben vaak mensen niet door omdat ik steeds het masker op doe en dan lijkt het net weer of ik het leuke en gezellige meisje ben wat ik zelf geen eens vind en dat vind ik ook heel moeilijk om daar mee om te gaan
Ik ben al blij als je het leest

Groetjes SAAR03

12 reacties

Hoi!

Ik vind het heel erg te horen dat het nog steeds niet beter met je gaat. Zelfmoord is echter niet de oplossing, onthoud dat.

Die vermoeidheid kan door je depressie komen. Een depressie kan een hele grote invloed hebben op je lichaam, zowel fysiek als mentaal.

School is nu niet het belangrijkste. Jouw gezondheid is nu het belangrijkste. Leg aan school uit dat het niet beter gaat, en zo kunnen ze meer begrip voor jou opbrengen.

Die vriendin die anders tegen je doet kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is er iets gebeurd in haar omgeving of voelt ze aan dat het minder goed gaat met jou, en dat ze daardoor niet goed weet hoe te reageren? Heb je hier al eens met haar over gesproken?

Je snijdt weer. Je weet zelf ook dat dit niet goed en gezond is, en het is een teken dat het echt niet goed gaat. Vertel dit ook maar aan de vertrouwenspersoon op school, want jij hebt professionele hulp nodig.

Zet dat masker af. Iedereen heeft het recht te tonen wie hij of zij is, ook als het niet goed gaat. Zeker als het niet goed gaat, zodat je hulp krijgt.
Dat masker opzetten kost je veel energie. Energie die je kunt gebruiken om uit je depressie te raken.

Zou je eens willen bellen of chatten met de KinderTelefoon? Ik denk dat het je goed gaat doen heel je verhaal te doen, en dan goede raad te krijgen. Het is gewoon fijn, iemand die naar je luistert en je wilt helpen.

Hier is nog een linkje naar een plek waar je ook geholpen kunt worden: https://www.113.nl

Begin maar met een gesprek met de KinderTelefoon, en dan een gesprek met je vertrouwenspersoon op school. Dat zijn de volgende stappen die je kunt ondernemen. Je kunt proberen niet de hele hoop problemen voor je te zien, maar alle kleine stapjes. Als je alles in stapjes ziet, wordt het al veel overzichtelijker.

Heel veel succes!

Groetjes
x
Heel goed dat je het gaat zeggen. Schrijven is prima. Persoonlijk vind ik schrijven ook fijner, omdat je dan langer kunt nadenken over je woorden.

Je zou wat je schrijft ook in een mail kunnen sturen. Een gesprek met je mentor is tijdens de vakantie misschien niet mogelijk, maar een conversatie via mail kan je ook al helpen, zeker als je liever schrijft.

Heb je de contactgegevens van die vertrouwenspersoon, zoals een mailadres? Een hele vakantie dit laten aanslepen lijkt me geen goed idee, aangezien het snijden echt niet goed voor je is. Het kan wel dat je je wat beter gaat voelen doordat even de stress van school wegvalt. Focus maar helemaal op jezelf en doe wat je fijn vindt.

Wat is het deel van de 'ware jij' waar je zo bang voor bent dat mensen gaan ontdekken als je dat masker afzet?

Groetjes
x
Je hebt al een briefje afgegeven maar je weet niet of ze dat gelezen heeft. Als ze nog steeds niet geantwoord heeft, kun je haar eens een mailtje sturen met de vraag of ze het gelezen heeft. Misschien dacht ze dat het meer een 'mededeling' was, en dat je niet echt een antwoord op dat briefje verwachtte. Als jij nu aangeeft dat je graag contact hebt, dan zal ze daar vast op ingaan.

Ik begrijp dat dat masker 'veilig' aanvoelt, maar het kost je zo veel energie. Ook is het normaal dat je niet zielig gevonden wilt worden, maar dat masker is de oplossing niet. Als je goed uitlegt aan je vriendinnen hoe het echt met je gaat, gaan ze je waarschijnlijk beter begrijpen, maar dat betekent niet dat ze je zielig vinden. Heb je een vriendin waarvan je denkt dat die het wel zal snappen?

Als je vermoedt dat je je beter gaat voelen als je thuis weg bent, moet je dat misschien eens overwegen. Je hoeft niet meteen uit huis geplaatst te worden. Een internaat kan al een oplossing zijn. Als jij en je ouders niet meer de hele tijd bij elkaar zitten, is de kans groot dat jullie relatie verbetert. Je kunt ervoor kiezen om alleen in de weekends naar huis te gaan bijvoorbeeld. Zouden je ouders daarmee instemmen?

Volgens mij vindt jeugdzorg deze redenen wel goed genoeg je uit huis te plaatsen. Je zit niet goed in je vel, en denkt zelfs aan zelfmoord, en dat nemen ze daar heel serieus. Het kan helpen om eens een gesprek te hebben met jeugdzorg. Je vertrouwenspersoon of mentor kan je hiermee in contact brengen. Een gesprek verplicht je tot niets, maar het kan wel helpen.

Blijf volhouden. Nu ziet het leven er misschien donker uit, maar het kan altijd beter worden.

Groetjes
x
Ok, goed dat je een plan hebt. Als je ouders zo vervelend tegen je doen, is het zeker geen slecht idee om even afstand te nemen. Bel maar naar Veilig Thuis, daar kunnen ze je vast goed informeren.
Ook goed dat je die vriendin in vertrouwen gaat nemen. Altijd fijn, iemand extra om mee te praten.

Je geeft niet op, dat is heel erg knap van je! Blijf doorgaan, je kunt het!

Groetjes
x
Supergoed dat je het verteld hebt 🙂 Fijn dat ze lief reageerde. Je hebt er een grote steun bij.

Ook goed dat je contact hebt met die vrouw. Zij gaat je vast heel goed helpen.

Ik ben echt blij dat dat gesprek met die vriendin en het contact met die vrouw goed verlopen is. Dat is een grote stap vooruit.

Groetjes
x
Ik denk dat het wel een oplossing is want dan heb je geen ruzie met mijn ouders dan doe ik niks meer fout mijn vriendin heeft volgens mij geen thuis problemen ik kan het wel proberen om zelfverzekerd te zijn maar dat gaat mij niet lukken door mijn jeugd want die is ook al vreselijk geweest en ben ik ook gepest en ik kan ook wel geen masker op te zetten maar dan ziet iedereen wie ik echt ben en dat wil ik eigenlijk niet want ik ben dan bang wat de ander er van gaan vinden
Ik denk dat ik het ook ga zeggen tegen mijn mentor dat het minder goed gaat met mij en dat ik bijna geen aandacht voor de lessen heb ik hoop dat hij het begrijp en anders ga ik het op papier zetten en dan leest hij het dat heb ik denk ik liever dan dat ik het zeg ik heb het ook gezegd tegen de vertrouwenspersoon een soort van gezegd want ik schrijf liever dan dat ik praat praten vind ik moeilijk dus schrijven is mijn oplossing en ik kan het pas naar de vakantie geven daar bal ik eigenlijk van maar nog steeds is het nadeel dat ik het niet durf mijn masker af te zetten dan zien ze wie ik echt ben en dat is bij mij een heel groot probleem maar ik ga eerst proberen om de vakantie door te komen
Hoi
@100divergent11
Ik heb haar al voor de vakantie een briefje onder de deur heen geschoven maar ik weet niet of ze het al heeft gelezen
Ik ben bang als ik het masker af zet dat de zien wie ik echt ben ik heb zelfs het masker bij mijn vriendin op zij dacht echt dat het beter ging met mij maar het gaat alleen maar slechter met mij zij heeft het zelf niet meer door maar ik wil het niet af zetten omdat ze dan merken wie ik echt ben en dan merken ze dat ik ook altijd problemen heb en dat wil ik niet ik wil ook niet dat ze mij zielig vinden
@anoniempje2018
Ik denk zelf dat mijn ouders het geen eens erg vinden als ik zelfmoord plegen en ik zou ook heel graag uit huis gaan omdat ik denk dat het dan beter gaat met mij zelf maar ik weet het niet zeker maar mijn ouders gaan het toch niet goed kuren als ik uit huis ga en jeugd zorg zou het vast geen goede reden vinden dat ik huis wil
Ik weet het niet maar ik hoop het wel ik heb nog niet gevraagd aan die vrouw of ze het al heeft gelezen maar ik ga het zo snel mogelijk doen en ik hoop donderdag met veilig thuis te bellen of het kan en hoe en wat en wat gebeurt er als ik uit huis ga maar dat is af wachten vandaag heeft mijn moeder een soort schuld gevoel aan gepraat en gister zij in het zo van ik kan ook uit huis gaan en toen zij mijn vader dat doe je toch niet en anders ren je gillend terug ik denk daar heel anders over ik denk dat het juist goed voor mij is om een poosje uit huis te gaan ik ga het zeker zeggen tegen mijn vriendin en misschien kan zij mij ook wel helpen
Hoi
Ik heb het vandaag aan mijn vriendin verteld ze reageerde heel lief ze heeft mij zelfs een beetje geholpen en waar ik dan na toe moet gaan ze zij in ieder geval niet dicht bij thuis want dan heb je de meeste kans om elkaar te zien dus ik hoop dat mijn ouders het gaan goed kuren en dan is het helemaal fijn
De vrouw waar ik mee praat heeft het briefje gelezen ik mocht haar zelfs mailen ik heb het direct gedaan ik heb ook gezegd dat ik graag uit huis wil
saar heyy
heftig maar denk je dat zm de oplossing is??
kijk er is anders naar maak je hoofd leeg gebruik hypnose werkte bij mij
en maybe heeft je vriendin thuisproblemen
en wat dacht je om meer zelf verzekerder te zijn
en probeer geen maskers meet op te zetten jij bent jij en jij bent perfect
hoopelijk heeft het geholpen
groetjess xx me
Je kan je ouders niet aandoen om zelfmoord te plegen.
Je leeft maar één keer. Je kan er beter wat moois van maken!
Het leven is niet altijd even gemakkelijk, maar er komt een moment dat je je beter dan ooit gaat voelen. Je bent nog zo jong. Je hebt nog een heel leven voor je.
Jij wilt niet meer leven, terwijl een ziek iemand keihard aan het knokken is om wél te kunnen leven.

Reageer