zelfmoord help

  • 14 June 2022
  • 5 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Ik ben twaalf en heb sinds mijn 10de op en aan zelfmoordgedachtes en depressie. Ik weet niet wat ik moet doen . Ik heb nu al ongeveer 8 maanden achter elkaar depressie en ik wil er een eind aan maken. help pls

 

reactie aangepast door Kindertelefoon


5 reacties

Badge

Hoi!

 

Ten eerste, 

 

Denk aan de goeie dingen in het leven, die je laten lachen en blij maken, dit geeft je weer wil om te leven.

Pleeg jij zelfmoord, dan is dit nog erger voor je familie en mensen die om je geven dan jezelf.

Misschien denk jij dat niemand om je geeft, maar dit klopt echt niet. Ga alsjeblieft niet snijden of stop met snijden als je dit al doet en neem contact op met de zelfmoordhulplijn. (113)

 

Heel veel sterkte en alsjeblieft, beloof me dat je niks jezelf aandoet.

 

wij zijn hier voor je.

 

Groetjes

Reputatie 3
Badge +3

Beste chielq23,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Badge

Hallo,

 

bedankt voor de reacties.

Ik vind het vooral moeilijk om positief te denken. Ik heb het gevoel dat ik een mislukkeling ben en dat ik toch niks ga bereiken. Ik probeer ook al mijn vrienden en familie tevreden te houden maar dat gaat gewoon niet.

Reputatie 1
Badge +1

@chielq23  hey! echt hel vervelend! ik heb dit ook gehad en het hielp me vooral bij mmn depressie om kindertel te chatten en met 113 zelfmoordpreventie de chatten (KINDERTELEFOON DIT IS GEEN RECLAME) 

maar goed, die kunnen je goed helpen maar probeer er vooral over te praten met je vader/moeder of je vriendinnen/vrienden op school.

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt❤️ 

ik hoop dat alles snel weer over gaat en denk ook aan de positiefe dinge in het leven he!

 

hou ons pls de hoogte en maak er geen einden aan!

 

onnodige quotes verwijderd

Badge

Allemaal heel erg bedankt voor de steun ❤️
 

ik heb net besloten om er met mijn moeder over te praten en er komt als het goed is verbetering in de situatie.

 

Reageer