Vraag

Zelfmoord, heeft het wel zin om te blijven leven?

  • 3 November 2020
  • 9 reacties
  • 336 Bekeken

Badge

Hi. Ik ben Sven/Svennos.12 jaar.Niet me echte naam. Ik denk de hele tijd eraan of het niet beter is om dood te gaan. Alsof de andere wereld veel beter is (als die er is) Ik hoef geen hulp verder. Of er hoeft geen hulp ingeschakelt worden. Ik zal het toch niet doen. Alleen ik weet niet of het wel zin heeft om te blijven leven. Dagelijks heb ik met me zus ruzie. Ik heb fake-friends. Geen vriendin. Eigenlijk ben ik een beetje eenzaam. Hebben jullie hier en daar nog tips? 

Groet...... Anoniem


9 reacties

Badge

heyy Sven, 

wat naar voor je ik voel me ook best alleen , maar je moet weten dat er altijd mensen zijn die van je houden ookal ken je ze nog niet :) Ik weet zeker dat je zus heel veel van je houdt, misschien zit ze even een tijdje niet lekker in haar vel of heeft het te maken met de puberteit! Je mag niet je leven laten afhangen als het even slecht gaat ( ik heb ook vaak zelfmoordgedachtes maar wil niet de mensen waar ik van hou verdrietig maken ) Je moet doorblijven vechten ookal zit het tegen :) Ik weet zeker dat je het kunt om door te bijten. Praat er anders met iemand op school over met je ouders of met je huisarts met iemand die je vertrouwd!!! 

We houden van je ookal zijn we niet bij je :D

groetjes love you so mutch

Badge +4

Als je het weet je bent niet de enige met fake friends en depri gevoelens en ruzie met je zus ik heb ook zware ruzie met me zus je bent gelukkig niet de enige in word ook door naar in elkaar geslagen 

Hi, 

Ik weet hoe je je voelt ik ben depressief en snijd mezelf en denk er ook wel eens aan of het niet beter is dat ik er niet meer was, maar ik denk eigenlijk niet dat ik het durf om er een einde aan te maken. 

Ik probeer nu dingen te doen dat ik er niet zo erg aan hoeft te denken, maar ik weet ook heel goed dat het moeilijk is. Soms gaat dat ene gevoel gewoon niet meer weg. Probeer wat te doen wat je op andere gedachten brengt muziek luisteren, hardlopen of zelfs dingen van je af schrijven in een dagboek ofzo helpt soms enorm. Dat heb ik geleerd. Mij gaat het nog niet veel beter, maar probeer dit eens uit misschien jij wel.

Gr Cathy00 

Badge

Beste Cathy00.

Ik heb ook zulke gevoelens dat ik het noet durf. Maar bedankt voor de tip!

Beste Sven, 

Sommige dingen hoort helaas bij het leven. ruzie met je zus hebben bijvoorbeeld.
Maar dit gaat wel weer over. En je gaat echt wel echte vrienden vinden en hebben. Vertrouw in jezelf.
Je bent een sterk mens! En praat hierover met je ouders als je daar aan toe bent. En anders gewoon blijven praten op deze site, want dat gaat je eruit helpen!

Badge

(...) ik weet niet of het wel zin heeft om te blijven leven. Dagelijks heb ik met me zus ruzie. Ik heb fake-friends. Geen vriendin. Eigenlijk ben ik een beetje eenzaam. Hebben jullie hier en daar nog tips? 

Groet...... Anoniem

Hi sven ook al heet je niet zo ik ben margreet en ik denk zo soms ook maar je moet blijven hopen dat er ooit een dag komt dat alles goed komt die komter echt en doe als je blieft geen zelf moord je bent echt goud waard voor deze wereld 

groetjes margreet

Badge

Beste Kuzz

 

Ik bedoel met fake friends dit: Ik moet altijd HUN vragen om af te spreken. Ze vragen nooit of ik wil afspreken. Ze willen alleen afspreken al heb ik iets nieuws. Bijv: Ik had een nieuwe ps4 vr bril. En gelijk wouden mensen met me afspreken. Wat moet ik nu doen!?

Badge +1

het leven is soms zwaar maar later is het weer mooier. denk aan jou die de wereld over reist op een yacht aan het ski-en in de alpen aan het motorcrossen is. later als je ouder bent dan zit je op een andere school en probeer is met andere mensen om te gaan ookal lijken ze raar die raare typjes zijn juist de leuksten! en zit je al op de middelbaare vertel dit effe tegen je mentor want hij is er altijd voor je wanneer je hem nodig hebt! als je ergens je best voor doet dan lukt het. en ja het leven is het waard. en ga eens naar je familie en vraag hoeveel ze van je houden knuffel eens vaker met ze. heb je al een hond/kat zo niet vraag het aan je ouders namelijk een hond/kat hebben maakt je gellukiger. en als je nog opaś/oma’s hebt ga eens NA COVID vaker naar hun toe geloof me familie is alles! stay strong and suicide doesn’t take the pain away it passes it to someone else!

Reputatie 2
Badge +2

heyy

het is niet lastig het lijkt alleen lastig maar als je het eenmaal doet is het makelijk

spreek je fake friends eens aan als ze een vervelende op merking maken die vin mij zeiden dat mijn shirt op die van een 8 jarige leek ik vroeg toen wat ze daar mee wou berkijken en toen werd ze stil

mischien is er nog iemand die je kent die wel aardig is en ook een beetje lonly is maakt niet uit of het een jongen of een meisje is gewoon iemand die je aardig lijkt en ga daar naast zitten dus leer nieuwe mensen kennen

een vriendinnetje is niet echt nodig want dat zorgt ook voor alleen maar drama maar mischien vind je iemand leuk of vind iemand jou leuk zeg eens ja en sta open voor een relatie dit hoeft helemaal niet maar net zo als jou benoem ik het ook effe

deze dingen zijn zo makelijk en zijn mega klein alleen het veranderd je mood helemaal 

stood het negatiefe af maar dat is alleen niet genoeg om arm het positiefe en het gaat je helpen

reageer op mijn comment als je nog ergens anders hulp over nodig hebt!

 

ps you are loved!

 

kuzz

Reageer