Zelfmoord gedachtes

  • 29 December 2021
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

Badge

Hey, ik ben nu 13 jaar oud en zit in 2 vwo. Ik zie het leven niet meer zitten. Mijn vrienden lijken ongeïnteresseerd in me en ik voel me nutteloos. Ik ga nooit iets bereiken in mijn leven. Ik durf het tegen niemand te zeggen en weet niet wat ik moet doen. Eigenlijk is de enige reden dat ik hier nog ben dat ik bang ben voor de pijn die voor de dood is. Daarnaast ben ik ook bang voor als ik het overleef. Heeft iemand tips?


3 reacties

Badge

Hey, zelf weet ik ook niet zo goed hoe ik je zou moeten helpen, maar ik probeer het denk ik toch maar. Er is altijd iets te bereiken in je leven, al is het maar 5 minuten die voorbij gaan, die 5 minuten ben je weer verder gekomen. Ik vond het zelf ook altijd moeilijk om iets tegen iemand te zeggen over m’n gevoelens en daarom schreef ik ze op, dit hielp me om tijdelijk van alles af te komen. Zelf heb ik de notities afgesloten, zodat je ze alleen met een wachtwoord kan openen, misschien een tip voor als je dit ook zou willen doen. Ik snap de angst voor pijn en doodgaan, zelf heb ik die ook. Ik ben uiteindelijk via mijn mentor op school terecht gekomen bij een vertrouwenspersoon op mijn school, als je er klaar voor bent zou ik je echt aan raden die te contacten, dit is echt niet verplicht en voel je alsjeblieft ook niet zo. Als het niet met je gaat, kun je me altijd nog een berichtje terug sturen en ik zal proberen zsm te reageren. Je bent echt niet alleen. Dat je echt sh*t vriendinnen hebt op school betekent niet dat je het niet verdient om met iemand te praten over je gevoelens, dus alsjeblieft stuur me een berichtje, oké? Ik maak me echt zorgen om je

Reputatie 2
Badge +1

Hoi anoniempjexoxo,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes Femke N,

De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Ik vind het vervelend dat je je zo voelt. Ik weet niet hoe ik je kan helpen, maar iets wat mij helpt om positief te blijven is:

iedere dag een positief ding op schrijven en bewaren, iets over jezelf, de wereld, wat je maar kunt bedenken.

En als je gewoon met iemand wilt praten, start gewoon een gesprek en vertel over je dag! Dan kunnen we praten. 
Groetjes❤️

Reageer