Zelfmoord gedachten en zelfbeschadiging

  • 22 February 2019
  • 14 reacties
  • 222 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben me.me ik voel mij echt niet goed ik mijn vel omdat ik mezelf dik vind je kan 100x zeggen tegen mij je bent niet dik maar ik vind dus van wel en door al die onzekerheid heb ik een heel slecht zelfbeeld waardoor ik denk dat ik niks ga bereiken in mijn leven en dat alles wat ik doe gaat falen en daardoor ben ik mij beginnen snijden en denk ik aan zelfmoord - De tekst is aangepast, is in strijd met de forumregels - ik zit volgens mij in een depressie en das echt gwn kut en we hadden gym (zwemmen) en 5 meisjes hadden mijn snij wonden gezien...ze vroegen allemaal waarom en of het snijwonden zijn ik zei dat het van mijn kat is...maar ze weten dat het niet zo is en ik zei dat ik niet wil vertellen waarom maar 1 meisje zei dan ga ik het aan Naam&Naam (mijn vriendinne) vertellen en ik zei nee niet doen en dus heb ik zelf de stap maar gezet en heb ik het aan mijn vriendinnen verteld...maar dat meisje heeft het wel tegen een paar mensen verteld 😞 en bij koken op school moeten wij korte mouwen dragen en een jongen had dat gezien en zei Naam (mijn naam) niet te hard gaan snijden eh en daarna zei er nog iemand tegen mij Je kan precies goed met messen overweg (ik was iets aan het snijden) en Jha das mega kut - De tekst is aangepast, is in strijd met de forumregels - Maar zou ik nu naar de zorg gaan of niet? Want ik ben er natuurlijk wel bang voor maar is deze rede wel goed genoeg voor naar de zorg te gaan?

14 reacties

Hi,
Dit is een best wel heftig verhaal. Als ik jou was zou ik wel hulp zoeken of met je ouders het er over hebben en dan samen naar een oplossing zoeken
Maar wat de kinderen op je school zeiden is echt niet goed,
ik hoop dat het goed komt.
groetjes
Hey,

wat vervelend dat er zo gedaan wordt!

Heb je hier al eens met je mentor over gehad, misschien kan hij/zij met de andere kinderen die het weten erover hebben on te voorkomen dat er gerodeld gaat worden.

Je vind je zelf dik, iedereen is zo goed als hij/zij is. Heb je al eens je BMI uitgerekend, dit geeft aan over je over-, onder- of normaal gewicht hebt. Je kan ook er een keer met iemand die er verstand van heeft zoals de huisarts over hebben. Zij kunnen ook bepalen of je wel of niet te dik bent.


Ik denk aan zelfmoord


Doe het niet!!! Zelfmoord is nooit de oplossing! Ik weet het is verleidelijk, maar doe het niet! Heb je het hier al eens met iemand over gehad? Dit kan bijvoorbeeld met een vriend(in), familielid of je mentor. Natuurlijk kun je voor een gesprek ook terecht bij 113 en de kindertelefoon.


Sterkte!
Hey hey,
Ik weet hoe je je voelt want ik heb hetzelfde meegemaakt! Het is niet altijd even simpel maar je moet erover praten. Zitten je vriendinnen in je klas? Zij kunnen je altijd verdedigen of helpen als het niet lukt om die commentaar af te schudden. Ook is het niet simpel om de eerste stap te zetten waardoor ik heel veel respect voor je heb want je hebt het gedaan! Ik weet ook dat als ik nu aan jou zou zeggen dat je niet dik bent, dat je dat dan niet zou geloven dus hier een paar zinnetjes:

1) je bent NIET dik, niemand kan je dat te veel zeggen want niemand is dik. Het is gewoon je lichaamsbouw en daar is niks mis mee.

2) begin NIET met detox, slaatjes en minder eten. Dat is niet de oplossing, en geloof me, als het niet gaat hoe dat jij wilt dat het gaat dan heeft dat allemaal niet het resultaat dat jij wilt

4) zelfmoord is echt niet de oplossing, ik heb het ook al geprobeerd maar ben op tijd beginnen praten. Dit is super belangrijk!

5) probeer te tekenen op je arm in plaats van te snijden. Dit heeft mij erdoor geholpen.

6) super laf van je klasgenoten dat ze die opmerkingen geven, dat is een teken dat ze nog niet volwassen zijn in hun hoofd!

Je komt erdoor, je bent sterk, dat zie ik aan je berichtje! Super veel succes!
Zon
hey,

Wat een heftig verhaal!
Ik heb ongeveer in dezelfde soort situatie gezeten. Ik ben samen met een vriendin naar mijn mentor geweest om te vertellen dat ik mezelf sneed, daarna heb ik hulp gekregen.

Ga met iemand praten, als je het moeilijk vindt vraag dan iemand mee. Dat helpt echt!
Ik hoop dat er een goede oplossing komt
heel veel succes
liefs,
xxjee
@koolmeesje Ik kan er niet met mijn ouders over praten want het zijn zei die altijd hebben gezegd dat ik dik was vooral mijn mama en zei beseffen het niet maar ik ben er kapot van

@Zon Ik weet dat ik er over zou moeten praten maar ik weet niet met wie omdat ik altijd denk ik wil die mensen niet lastig vallen met mijn problemen en door niet veel te eten ben ik wel al 10kg vermagerd maar ik voel me nog altijd dik ja het is idd mijn lichaams bouw maar vroeger was ik echt nog dun...en ik zal proberen te tekenen in plaats van te snijden en ik hoop dat ik er door kom dankje voor je steun

@Xxjee Ik zal proberen om naar de mentor toe te stappen alhoewel ik dat niet zo goed durf...dankjewel voor je steun
Jezus dat je ouders dat tegen je zegen ik vind het knap dat je daar nog woont ik zou daar niet meer willen wonen
@koolmeesje Ik wil hier ook helemaal niet wonen ik krijg wel veel van mijn ouders van spullen maar echt liefde niet en ze zeggen zo wat elke dag dat ik dik ben
dan zal ik als ik jou was inderdaad gaan praten met je mentor
@koolmeesje ik ga zien of ik dat wel durf want wil het wel maar vind het eng
@Me.me Ik snap dat het moeilijk is je kan een lijstje maken voor jezelf en met de dingen die je wilt vertellen
of je zegt tegen je mentor ik heb een probleem waar ik zelf iet uitkomt zou u mij kunnen helpen of tips geven
Heey,

Als je het echt heel moeilijk vindt om te praten kan je misschien een brief schrijven. Dan heb je tijd om rustig na te denken over wat je wil vertellen. Je hoeft dan niet face-to-face te praten met je mentor, Dat kan echt helpen.

Voor mij heeft dit ook geholpen, natuurlijk blijft het moeilijk. Maar dan weet je mentor wel precies waar je mee zit. Dan kan hij/zij met oplossingen komen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Xxjee
@Xxjee dankjewel voor je goede tip

Reageer