Vraag

Zelfmoord faken?

  • 6 January 2022
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Hoi

Ik ben 12 jaar en ik weet nii of ik echt zelfmoord moet plegen of dat ik me dood moet faken want me paa slaat me voor niks wordt boos voor niks en ik wordt ook nog op school gepest familie hoidt nii van me dus ja


3 reacties

Heb je iemand op school tegen wie je het kan vertellen?

Hoi Bla,

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo slecht voelt! Zelfmoord lijkt misschien een oplossing, maar dat is het echt niet!!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd anoniem contact opnemen met de zelfmoordpreventie 113. Die zijn 24/7 bereikbaar en de mensen die bij 113 werken kunnen je helpen en ondersteuning bieden om te kijken wat je het best kan doen.

Je geeft ook aan dat je thuissituatie niet fijn is en dat je vader slaat en boos wordt voor niks. Je kan ook altijd anoniem contact zoeken met Veilig Thuis. Veilig Thuis is telefonisch 24/7 bereikbaar en is via de chat iedere dag tussen 9:00 en 17:00 bereikbaar. De mensen bij Veilig Thuis kunnen je ook goede ondersteuning bieden en kunnen samen met jou kijken hoe je uit je nare thuissituatie kan

Ook staan de mensen van de kindertelefoon iedere dag tussen 11:00 en 21:00 voor je klaar! Ook daar kan je anoniem mee bellen of chatten en de mensen daar bieden ook altijd goede ondersteuning en hulp!

 

  • Telefoonnummer 113: 0800-0113
  • Telefoonnummer Veilig Thuis: 0800-2000
  • Telefoonnummer Kindertelefoon: 0800-0432

 

Misschien kan je ook met iemand in je omgeving praten over hoe je je voelt? Je kan zoals Ikke13 ook aangeeft met iemand van je school gaan praten bijv. met je mentor of een leraar waar je je veilig bij voelt. Je kan ook altijd eens een naar de huisarts gaan om daar te verhaal te vertellen. De huisarts kan je ook goed helpen en kan ook samen met je kijken wat je het best kan doen om hieruit te komen.

 

Heel veel sterkte gewenst! Ik geloof in je en jij doet er toe! <3

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 2
Badge +1

Hoi

Ik ben 12 jaar en ik weet nii of ik echt zelfmoord moet plegen of dat ik me dood moet faken want me paa slaat me voor niks wordt boos voor niks en ik wordt ook nog op school gepest familie hoidt nii van me dus ja

goh dat is wel een moeilijke. 

ik weet dat je misschien bang bent om erover te praten maar is er iemand op school waar je het tegen kan zeggen? ik ben zelf ook 12 en ben ook mishandeld geweest en uit ervaring weet ik dat het kan helpen om er met school over te praten. 

anders kan je altijd online chatten met medewerker bv de kindertelefoon. 

ik hoop dat je oke bent! Verzorg je goed!

 

mvg

celina_hehe

Reageer