Zelfmoord

  • 8 June 2020
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Badge

Hoi! Ik heb een beetje een probleem.. Ik voel me namelijk niet heel erg lekker. Ik vind mezelf te dik en probeer afgevallen wat niet goed lukt. (Ik weeg nu al 55 kilo) en ik sport 7x per week dus ben ook vaak moe. Voor Corona was er een docent die aan me vroeg of het wel goed ging enz. Toen heb ik gesprek gehad en alles vol ontkent. Daarna voelde ik me toch een beetje schuldig en ging het steeds slechter met mij. Dus heb ik een mailtje gestuurd naar die docent en hebben we mail contact gehad. We hebben uiteindelijk ook gebeld via onze online meetmethode. Toen hadden we het over dat eten. Maar eigenlijk lukt het gewoon allemaal niet meer en heb ik ook geen zin meer om door te gaan.. dus zelfmoord, want er is gewoon geen uitweg! Ik zou het ergens wel fijn vinden als alles was opgelost en twijfel ook om een mailtje naar die docent te sturen over die zelfmoord gevoelens. Maar we hadden het na het bellen eigenlijk afgerond.  Dus zie ik het nut er niet echt van in. Maar ik heb anders ook geen idee hoe ik dat aan hem zou moeten vertellen.. iemand tips?

 

groetjes, annoniem_x


4 reacties

Hoi annoniem_x,

ik begin er gewoon al meteen mee om te zeggen, pleeg GEEN zelfmoord.

En om terug tekomen op wat je zei over je gewicht, je weegt MAAR 55 kilo, ik weeg zelfs meer en ik ben niet dik, dus dat zal echt wel mee vallen hoor.

En ik zou het er gewoon met iemand over hebben, ze kunnen altijd wel helpen met iets.

Veel suc6 nog meiske, en ik hoop dat je er weer snel boven op komt.

Groetjes mij :)

Reputatie 2
Badge +1

Hey annoniem_x,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt heb dit ook gehad. Maar geloof ook al denk je dat er geen uit weg is. Er is altijd een uitweg. Pleeg alstublieft geen zelfmoord. Ga alsjeblieft met iemand praten met iemand die je vertrouwt. Leg alles rustig uit en die persoon gaat jou begrijpen en willen helpen dat weet ik heel zeker. Alstublieft doe geen foute dingen geloof in u zelf  je kan dit.

Ik geloof dat. Ga alsjeblieft praten en je gaat je beter voelen. Het komt allemaal goed ik beloof het. Ik wens je veel succes met je gesprek en met je goed voelen. Vergeet niet je bent niet alleen.

Heel veel liever groetjes van Jelke x 

Hey @Annonien_x .

Ik snap hoe je je voelt.

Ik heb zelf deze gedachten ook gehad. En ik heb er ook heel wat pogingen gedaan en nog meer dingen. Dit is niet de juiste oplossing!  Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord!  Het zal niet een uitweg bieden , het maakt het alleen maar erger.  Je zult ook je docent en je ouders en de mensen die het meest om je geven veel pijn doen! Dat wil je toch niet. 

Praat met iemand die je vertrouwt (zoals er boven gezegd word) zoals die docent of je mentor. 

Als je echt jezelf iets aan wilt doen kun je anoniem bellen en chatten met de kindertelefoon, en anoniem bellen met 0900 0113. 

Hopelijk helpt dit. Ik wens je veel sterkte.

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 3
Badge +1

meid ! Er is zeker wel een uitweg. Praat er met iemand over die je vertrouwt zoals die docent. Het kom echt goed. Je bent zeker niet dik hoor. Oja je kan met 113 chatten, en vgm kan je ook daar mee anomien en afspraak maken om een paar sessies te doen met een pyscholoog. Stay strong meid het komt goed!

Reageer