zelfmoord

  • 4 November 2019
  • 19 reacties
  • 305 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Na een lange tijd ben ik weer terug op het forum. Je mag gerust mijn andere topic lezen. 

Het gaat nog steeds niet goed met me. Mijn zelfmoordgedachten worden steeds heftiger. Ik ben al een paar keer naar het spoor geweest, op de plek waar ik de definitieve keuze wil maken, maar ik heb me toch omgedraaid omdat ik weet dat ik dit mijn ouders niet kan aandoen..

De reden waarom ik zo depressief ben is omdat ik me zo eenzaam voel. Ik heb sociale angsten en daardoor is het bijna onmogelijk om vrienden te maken. Het lijkt alsof niemand me begrijpt. Ik loop hier al 5 of 6 jaar mee rond en ik kom nu op een punt waarop ik echt een einde aan mijn leven wil maken. Gewoon, zodat ik niet elke dag meer door alle pijn en verdriet hoef te gaan.. 

Wil iemand hier met me praten?


19 reacties

Hallo Zeeleeuw77 :)

Wat fijn om te horen dat het eindelijk beter met je gaat. Je kan het proberen op te lossen met je vriend door bijvoorbeeld hem te vragen om iets te doen zoals bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd kijken of iets anders wat jullie leuk vinden en niks kost zodat het weer beter wordt.

-Dr8gon99

Hey,

Ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat! En ook fijn dat je nu een veel betere psycholoog hebt die je echt helpt met dingen. Ik hoop dat jullie samen kunnen kijken hoe het nog beter kan worden.  Heb je nog steeds ruzie met je beste vriend of gaat dat ook wel weer iets beter? Is altijd wel heel vervelend.

Hoi,

Het gaat inmiddels beter met me. Ik heb een paar weken geleden wel een zelfmoordpoging gedaan. Inmiddels heb ik een nieuwe psycholoog en heb daar alles aan  verteld. We hebben samen gewerkt aan de depressieve gevoelens. Het is nu nog wel dat ik graag dood wil, maar ik heb niet echt de drang meer om zelfmoord te plegen. 

Ik voel me inmiddels ook iets minder eenzaam. Ik heb wel een paar weken geleden ruzie gekregen met me beste vriend. Hier ben ik wel verdrietig om.

 

@Zeeleeuw77 ok, succes daarmee! Ik hoop dat je een betere psycholoog weet te krijgen dan. Ik heb deze topic in ieder geval een follow gegeven, dus ik blijf op de hoogte.

Dankjewel voor de reacties.

Ik zie donderdag mijn psycholoog weer en ik ga dan om een andere psycholoog vragen. Ik zal jullie laten weten hoe dat gegaan is.

Ik wil trouwens beloven dat ik de komende dagen geen zelfmoord ga plegen

Nouja, je kan wel een andere psycholoog gaan zoeken, maar uiteindelijk kunnen ze niet je hele leven veranderen dat je wel vrienden hebt ofzo, ze kunnen je alleen maar beter laten voelen, wat ook maar tijdelijk is meestal...en ik spreek uit ervaring aangezien ik wel iets van 5 verschillende psychologen heb gehad ofzo en niks hielp echt voor de lange termijn...sorry voor de negativiteit, maar ik bedoel, het is wel waar :sweat_smile: doe trouwens geen zelfmoord though, misschien wordt het uiteindelijk wel weer beter, zoals ik al een beetje heb aangegeven, ik zou je graag willen helpen en steunen, misschien wel in real life uiteindelijk, maar ja...dat gaat nogal moeilijk...:sweat:

En als je pyscholoog niet werkt is dat toch niet erg?
iedereen heeft eigelijk een andere manier van helpen etc

Maar uiteindelijk een doel! Om je beter te laten voelen

Verander anders van psycholoog, het is echt goed als je aangeeft da het niet werkt(;

Hey ga je me beloven dat je gaat afwachten?

Hoe oud ben je eigelijk?

 

aww is super lief wat je over mij zei!

En op internet laten mensen maar eenmaal de goeie dingen zien.

k weet ook niet waarom dat zo is, ik word er ook wel onzeker van

Maar onthoud ff een ding.. 

Jij kijkt naar mensen en wensten dat je hun was, maar er zijn ook mensen die naar jou kijken en woude dat ze JOU waren

Rond jou omgeving zei je dat mensen gelukkig lijken, maar niemand is echt gelukkig

bedenk het zo, mensen weten dit toch ook niet over jou?

Ze denken maar dat het maar met je ‘gaat’

geloof me want als ze ECHT wisten hoe jij je voelde, als ze het zelfde voelde

Dan zouden ze laten zien dat je veel meer waard bent, je lijkt me zo aardig!!

Je zei dat je een vriend had?

En dat je hem best lang kende? Je hoeft niet gelijk  te zeggen dat je depressief bent en zulke nare gedachtes hebt.
Zeg iets kleins en kijk hoe iemand reageert

 

Tja, precies...anders zou ik best mijn mailadres willen geven ofzo, (snap ook wel dat het best gevaarlijk kan zijn op internet i guess) maarja..

@Knight17 echt precies wat jij zegt ervaar ik ook de hele tijd.

Ik heb ook iemand van me leeftijd nodig die me kan steunen. Echt jammer dat je geen gegevens mag uitwisselen op dit forum, maar ik snap het wel. 

Hoi Zeeleeuw77, ik weet precies hoe je je voelt. Ben ook al jaren hartstikke eenzaam en voel me steeds slechter daardoor. Ik heb al met zoveel psychologen erover gepraat, met mijn ouders, maar praten werkt voor mij gewoon niet meer, ik heb gewoon iemand nodig van mijn leeftijd die me steunt, maar nee niemand die mij echt begrijpt en het is ook moeilijk om een gesprek te beginnen erover. Het voelt gewoon heel erg alsof je alleen staat, nou kunnen dit soort forums het wel iets beter maken, maar nooit helemaal. In ieder geval, als je wilt praten, ik ben er voor je...

Hoi,

Allemaal bedankt voor de reacties.

@Firewaterboy ik wil er eigenlijk idd graag over praten met iemand in real life. Ik heb mijn verhaal al deels tegen mijn psycholoog verteld, maar ze begrijpt me niet goed. Ze probeert me wel te helpen, maar alle dingen die ze aandraagt helpen niet. 

Ik heb wel één vriend gelukkig, we kennen elkaar best lang. Ik zou het graag tegen hem vertellen waar ik mee zit. Alleen ik zou niet weten hoe ik zo'n gesprek met hem moet voeren en dan krijg ik ook van die negatieve gedachten, zoals dat hij me dan raar gaat vinden en dat ik dan me enige vriend ga verliezen..

@AppelFlapOOr dankjewel voor je reactie, wat een mooie woorden en wat erg wat jij meegemaakt hebt.. 

Ja.. zelfmoord is op dit moment het enige wat ik wil. Het lijkt alsof niemand vrienden met me wil zijn, alsof niemand me wilt kennen :(. Ik voel me zo eenzaam. 

Ik weet dat ik niet de enige ben die zich zo voelt maar zo lijkt het wel. Het lijkt alsof iedereen om me heen zo veel vrienden heeft, plezier met anderen maakt... dat wil ik ook zo graag. Ook op social media lijkt het alsof iedereen een heel goed leven heeft.. dat maakt het alleen maar erger voor mij.

 

 

 

Ik weet dat je uit je situatie wilt gaan

maar is zelfmoord echt wat je wilt?

 

Pls praat met me ik wil je helpen xx

Ik snap je echt..
Je voelt je gewoon zo gevangen in jezelf,

Mensen zeggen dat je moet gaan praten, maar hoe moet je praten als alles voelt alsof je het weer verknalt..

Je struggeld zo veel..

Maar ze hebben gelijk geloof me, als je alleen bent strugglle je zoveel..

Met iemand anders hoef je niet zo veel te struggelen.

Het gaat ook met jou goed komen!
Never lose hope!

Ik weet zeker dat je een schatje bent, weetje waarom ik zeker te weten denk dat je dat bent?

De mensen die het zwaarst hebben willen het beste voor iedereen!
Ze lachen voor iedereen, om hun aan t lachen te maken

EN weetje al die fk haters die zijn jaloers op je, weet ik zeker!
They are blind, blind door je verblindende lach🤩

Hoii!

Ik heb je andere bericht niet gelezen, maar dat is niet nodig. Ik hoef niet perscee te weten wat je hebt meegemaakt, ik weet wat je probleem is en daar moet wat aan worden gedaan.

Je bent niet alleen, ik ben zelf ook depressief een jaar geleden was het erg heftig ik zorgde niet meer voor mezelf, ik sneed/snijd mezelf. 

Ik heb ook een soortvan angststoornis gehad

Ik werd 10 jaar lang gepest, ik werd gepest ,omdat ik ‘anders’ was.. Ik was gewoon heel erg verlegen, ik zag het niet als een soort van angststoornis. Het was gewoon wie ik was ,dacht ik. Maar omdat mensen niet op mij afkwamen( en andersom ook niet) was ik altijd alleen, ook werd ik erg gepest. 

Ik praat nu over toen ik 4 jaar was, door je jaren heen kun je wel zeggen dat ik mezelf heb verloren. Want dat ‘verlegen’ meisje was nergens meer te bekennen. Die werd gewoon kapot gemaakt, en nu nog weet ik niet waar da meisje is..( het pesten ging tot groep 8 door en ik had ook nog een jaartje overgedaan. Later begon ik met snijden enz)

Er is ook veel meer anderen dingen gebeurt..maar weetje we hadden het over jou en niet over mij!

Ik probeerde hiermee te zeggen dat je je niet alleen hoeft te voelen.  Ik weet hoe het voelt.
Maar bedenk dat je hier ook gewoon voorjezelf bent! Want je ouders vinden het erg ja tuurlijk! Maar jou leven is ook dan gewoon weg, en da besef je je niet… Je leven kun je niet weer terug toveren als het weg is, als het weg is, is het weg.

En je weet niet wat er na gebeurt..

Probeer er met iemand er over te praten, geef niet op!
Als de een niet te vertrouwen was, moet je niet denken dat niemand te vertrouwen is

Je zal de goeie persoon vinden!
Of neem een bezoek naar een psycholoog? ik weetniet hoe oud je bent, maar misschien kun je zelf gaan als je oud genoeg bent? De dokters hebben zwijgplicht!

Ik ben er voor je, altijd!<3333

Stay strong!
Youre strong!!
 

Hallo Zeeleeuw77,

Ik merk dat je in een hele vervelende situatie zit. Ik heb even rondgekeken op je profiel en je vorige topics. Hierin zie ik vooral dat je bang bent om opgenomen te worden in een instelling. Ik begrijp dat je het ook heel erg heftig en moeilijk vind om het aan iedereen te vertellen. 

Ik heb zelf niet erg veel ervaring met/kennis van depressie of zelfmoordgedachtes, maar ik ga me proberen zo goed mogelijk in te leven. 

Probeer het volgende te doen: Bedenk wie je écht vertrouwt. Dit kan je mentor, vriend(in), favoriete leraar, familielid of iemand anders zijn. Vertel aan diegene wat er aan de hand is. Zo kun je je verhaal doen, wat ervoor zal zorgen dat het oplucht. 

Je zou ook een gesprek kunnen hebben met je huisarts of een psycholoog. Deze zal je verhaal aanhoren en kan dan eventueel dingen regelen. Let op: Een (huis)arts heeft beroepsgeheim en mag iets wat jij vertelt normaal gesproken dus NIET doorvertellen aan je ouders of dergelijke. 

Veel succes!

Groeten,

Firewaterboy

Hoi Floor,

Dankjewel voor je bericht. Ik zal binnenkort weer eens chatten met de kt. Maar ik vind het ook fijn om hier op het forum met leeftijdsgenoten te praten

Badge +2

Hoi Zeeleeuw77,

Fijn dat je ons forum weer hebt gevonden.We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groeten de Kindertelefoon

 

Reageer