Vraag

zelfmoord

  • 26 October 2019
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

Badge

Hey, ik zit al een tijdje met depressie en ik wil echt super graag zelfmoord plegen! Maar ik wil dat mijn vrienden en familie niet aandoen :(. Ik praat er met niemand over omdat ik ze niet bezorgd wil maken, maar ik zit wel bij een therapeut. Ik wil niet meer, niet meer leven! Ik wil er niet overheen komen, ik wil geen deel uitmaken van de mens. De mens is vreselijk! We vermoorden dieren voor onszelf!! De mens is echt ongelovig egoïstisch! Maar zelfmoord is ook egoïstisch, ik wil het mijn familie niet aan doen:(. Kan iemand alsjeblieft helpen?! :’(


3 reacties

Hee.. 

Wat heftig!

Wat is er gebeurd dat je zo denkt? Het is helemaal niet nodig. Wees sterk en denk aan goede dingen.

Ik zou als ik jou was leuke en rustige muziek luisteren. Zo word en rustig in je hoofd en dit helpt je misschien nadenken dat het helemaal niet helpt om jezelf wat aan te doen.

Neen wat tijd voor jezelf en zorg dat je leuke dingen doet. 

 

--

Lars

Badge

Hoi

 

ik zit zelf in een zware depressie onder tussen al 1jaar ik snap dat je zelfmoord wilt plegen heb ik ook zeker in de nacht dat moment dat alle problemen te voor schijn komt ik snij mezelf ook wel je kunt met awel.nl praten overdag dat zijn mensen die met je kunnen praten en die je tips geven om van die gedachten af te geraken  bij mij helpt het niet weten je ouders het dat je depressief bent? Zo niet ik zou het hun vertellen mijn ouders weten het want dan gaan ze samen met jou hulp zoeken heel veel sterkte 

Hoi

 

Wat jammer dat je met zelfmoordgedachten worstelt. Ook niet fijn dat je een depressie hebt. 

 

Je vertelt geen deel te willen uitmaken van de mens. Mensen lijken in jouw ogen slechte wezens die anderen kwetsen en de natuur schaden. Er lopen daadwerkelijk gruwelijke en egoïstische mensen rond, maar evenwel een hoop goedhartige, aardige mensen. Er zijn mensen die zich inzetten voor elkaar, voor de natuur en voor de planeet. Zou je daar graag deel van uitmaken?

 

Op je eentje met deze gedachten rondlopen lijkt me enorm zwaar. Zou je je durven openstellen naar iemand die opgeleid is voor het begeleiden van jongeren? Je mentor bijvoorbeeld, of de schoolpsycholoog? 

 

Gr. Kenshin

Reageer