zelfmoord

  • 19 August 2018
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey mensen ik voel me echt ongelukkig en ik denk dat ik gewoon zelfmoord wil plegen, ik heb een keer in mijn pols gesneden en ik voel me er gwn beter door... ik haat mijn leven echt kei erg en het is ook verpest door roken enz op jonge leeftijd (13 jaar)
zouden jullie misschien mij kunnen helpen over die zelfmoord enz want ik weet niet hoelang ik het vol houd. 😞

5 reacties

Reputatie 1
Badge

hallo,

ik heb ook last van dit probleem. Ik worstel nog steeds met zelfmoord gedachtes maar het is me gelukt om te stoppen mezelf iets aan te doen. wat voor mij heeft gewerkt is om een elastiek om mijn pols te doen en elke keer als ik dan een neiging kreeg gewoon het elastiekje optillen en loslaten. ja het doet zeer maar het is niet gevaarklijk! hopelijk helpt dit!!

Reputatie 2
Badge +1

Zelfmoord is geen oplossing! Praat er met iemand over die je vertrouwd. 

Het lijkt mij verstandig om dit met iemand anders te delen, want dat helpt al, maar zo kun je ook hulp krijgen.
Je ouders, een van je vrienden of een vertrouwenspersoon op school , als voorbeeld.
Zij zullen vast naar jou luisteren en bereid zijn te handelen.
Hallo

Je denkt aan zelfmoord, en hebt in je pols gesneden. Wat jammer dat je je zo voelt. Zelfmoord is de oplossing niet, maar er zijn andere opties.

Zoals @Arie0548 en @MensPersoon zeggen, helpt het hierover te praten. Heb je iemand op het oog waarmee je kan praten? Je huisarts is ook een optie. Die heeft beroepsgeheim, en mag niet zomaar je ouders inlichten.

Als je meteen naar iemand toestappen eng vindt, of nood hebt aan een gesprek, kan je bij 113 terecht. Zij zijn bereid naar je te luisteren, en willen je graag helpen.

Jezelf pijn doen, bv. door te snijden, lijkt te helpen, maar dat is slechts een illusie. Je voelt je er achteraf vaak slechter door, en krijgt er meestal spijt van. Voor sommigen helpt het om, wanneer ze de drang voelen om zichzelf pijn te doen, te gaan wandelen, of op te schrijven wat ze voelen.

Groetjes
Kenshin
Eey misschien moet je er met iemand over praten man

Reageer