Zelfmoord


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 13 jaar. Ik heb n prima leven. Twee superlieve ouders veel vrienden op school en daarbuiten geen geld problemen helemaal niks. Alles ging altijd goed tot 3 jaar geleden. Ik werd verdrietig zonder reden. Het kwam en ging weer weg. Maar dr laatste maanden blijft het en gaat het elke dag slechter. Ik begon eerst met krassen om mezelf af te leiden van de pijn, maar ik had iets sterkers nodig dus begon met snijden. Ik werd steeds meer down ging naar een psycholoog maar het helpt niet en ik vertrouw ze niet. Ik ben super onzeker over mezelf vind mezelf lelijk en dik ookal heeft niemand ooit iets negatiefs over me gezegd. Ik trok het niet meer en wilde zm plegen toch deed ik sommige mensen pijn met mijn mislukte poging dus ik wilde Mn verdriet weg stoppen het lukte niet en werd erger. Ik kan niks meer dan op Mn bed liggen en deed meerdere pogingen. Ik werd uit het niks bang en begon te trillen en en hyperventileren en kreeg angstaanvallen. Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen kan geen hulp vinden die werkt en dit is kinda Mn laatste hoop weet iemand wat ik moet doen want zelfmoord voelt als opgeven en dat haat ik maar het lijkt Nu wel de enige optie om hiervan af te zijn x juliaatje

16 reacties

Reputatie 2
Badge +3
De enigste optie er zijn altijd meerdere opties zelfmoord heeft geen zin want je laat alles achter je vrienden familie etc
Ik heb ook een keer een zelfmoord poging gedaan maar nu heb ik een perfect leven dus geef nooit op en blijf sterk ga erover praten met een vriend of familielid etc praat erover dat is het beste


Groetjes en sterkte anoniem2006
Ik heb veel gepraat maar niks werkt, miss word k gwn niet beter
Reputatie 2
Badge +3
Iedereen word een keer beter soms duurt het wat langer maat geef het niet op geloof me
Ik weet het niet hoor t lijkt gwn of k gek word
Reputatie 2
Badge +3
Hoe bedoel je met gek??
Die angstaanvallen en k ben gwn bang dat alles nep is
Reputatie 2
Badge +3
Ben je al een keer naar de huisarts voor geweest??
Ja k zit in therapie maar het werkt niet
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Kun je niet bij je psycholoog aangeven dat het totaal niet voor jou werkt en dat je verandering wilt? Die kan dan met jou kijken naar andere opties en behandelmethodes. Wij zijn maar een stelletje pubers die je moed in kunnen praten, maar die jou problemen onmogelijk op kunnen lossen. Probeer ‘ze’ wat meer te vertrouwen, want ze hebben echt het beste met je voor. Je moet het echter ook toelaten.

Zelfmoord is, zoals je weet, niet de juiste optie ook al voelt het alsof het je enige is. Er ligt, ook voor jou, een zonnigere toekomst in het verschiet. Is het niet zonde deze van jezelf af te nemen? Ik vind van wel.
Dankjewel k vraag me alleen af hoe t werkt
Hoi

Je denkt aan zelfmoord, en hebt het gevoel dat het niet beter kan worden. Wat de toekomst jou brengt, kan ik niet zeggen, maar jij kan gelukkig worden.

Het kan ontmoedigend zijn als therapie niet werkt, maar er zijn meerdere opties. Er zijn zo veel verschillende mensen op de wereld, dat één therapievorm misschien niet voor iedereen werkt. Er bestaat waarschijnlijk een behandelingsmethode die bij jou past, alleen kan het wat zoeken zijn voor je die vindt. Dat zoeken is soms vermoeiend, maar als je eenmaal hulp gevonden hebt die helpt, is het de moeite waard.

Bij de KinderTelefoon en 113 staan ze steeds voor je klaar. Je kan anoniem bellen of chatten. Zij zijn bereid naar je te luisteren, en zullen hun best doen jou te helpen.

Als je het gevoel hebt dat je huidige hulp niet helpt, kan je dat aangeven. Op die manier kunnen jullie naar een aanpak zoeken die werkt voor jou. Je hulp staat ten dienste van jou, en jij hoeft hen geen plezier te doen door een behandeling te blijven volgen die niet werkt. Jij mag van jezelf laten horen, en aangeven wat werkt en wat niet.

Groetjes
x
Hoi

Ik heb zelf ook hyperventilatie aanvallen ge had.
Zo aanval komt door angst.
Wat mij dan help is niet er tegen in gaan in zon aanval.
Als je denkt ik wil geen aanval krijgen dan krijg je er juist een.
En als je een aanval krijgt heb ik wat tips voor je.
Niet alles werk maar dat verschild van persoon

1.in een zakje ademen.
Bij een hyperventilatie aanval krijg je te veel zuurstof en in een zakje ademen krijg je minder zuurstof.
2. Een hyperfree is een inhalatiecaccette waar je in kan ademen ( werkt het zelfde als een zakje )
3. Afleiding zoeken een hyperventielatie aan val komt door het denken.



Heb je zelf iets mee gemaakt wat je niet fijn vind ?
Of een slechten ervaring ?
Waar je nog last van hed

En ik denk als je zelf al heb dit werk niet bij deze psycholoog.
Dan kan je beter naar een niewe psycholoog gaan.
Ik heb geleerd nieuwe menssen hebben niewe ideeën.
Er zijn zo veel psychologen je moet gewoon een psycholoog vinden die bij jou past
En die jou daar in kunnen helpen.

Ik heb een vraag voor je zelfmoord gedachtes.
Ik denk ook aan zelfmoord.
En toen stelden ik Me zelf een vraag en dat was.
Wil ik nu echt dood of wil ik verandering?
En ik wil verandering.
En daar ga ik mee dezig zijn.

Wat wil jij wil je dood of verandering??


Ik vind dat je heel sterk hou.
Als dit al 3 jaar heb.
Dat laat zien dat je doorzettingsvermogen heb.
En ik vind dat heel knap.

En blijf praten ook over je zelfmoord gedachtens

Heel veel succes en sterkte

Gr angelv
Heel erg bedankt maar ik denk niet dat het gaat werken het zit bij mijnen de familie bijna iedereen is depresief/geweest en mijn oma is na al die jaren nogsteeds niet helemaal beter mijn vader is gwn heel erg down maar loopt mij te vertellen dat km blij moet zijn en mij psycholoog begrijpt me niet ik heb geprobeerd te chatten met de kindertelefoon maar het is niet hun fout en ze kunnen er niks aan doen
In je familie is depressie eerder voorgekomen. Ontmoedigt het feit dat je oma na al die jaren nog niet beter is jou?

Het kan frustrerend zijn als iemand je loopt te vertellen blij te zijn, terwijl je dat soms niet zelf in de hand hebt. Je vader voelt zich ook heel down. Voel je je onbegrepen door hem?

Je psycholoog begrijpt je niet. Als je het gevoel hebt dat hulp niet werkt, heeft het vaak weinig zin ermee door te gaan. Misschien is er een andere soort aanpak die beter bij jou past. Je psycholoog kan je doorverwijzen naar een andere psycholoog, waar je je misschien beter bij voelt.

Heb je een chatgesprek gehad met de KinderTelefoon?

Reageer