Vraag

Zelfmoord


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik weet even niet waar ik beginnen moet...

Ik ben K en ik ben 16 jaar
Ik ben geadopteerd uit china en ik ben en word daar nog altijd mee gepest.
Ik denk al 3 JAAR aan zelfmoord.
Ik kan en wil het niet meer ik ben heel hard gekwetst en dat komt gewoon nooit meer goed

Ze treiteren en schelden me vaak uit zoals: Poep chinees kut chinees spleetoog bamibakker rot op naar je eigen land wat staat erin je nek? made in china?

Ik heb mezelf gesneden en ik luister heel vaak naar muziek omdat dat me Helpt ik wil niet meer naar school ik ben bang op uitgescholden te worden.
Ik fiets elke dag alleen naar die kut school
Ik fietste met een groep alleen zei pesten mij ook ze trappen tegen me fiets en spugen op mij totdat ik een woedeaanval kreeg en toen gingen ze het filmen?
PLEASE HELP ME IK KAN HET NIET MEER....

Ik kan het niet goed met me ouders vinden en ik heb ervaak ruzie mee en ik wil niet meer naar school...
Ik ben verlegen en terughoudend ik zeg bijna niks en dat komt doordat ik gepest ben....

Ik heb geen vrienden helemaal niemand ik voel me zo alleen en eenzaam dat ik er elke dag aandenk om zelfmoord te plegen?

Ik ben vast een hoop dingen vergeten... Teveel om op te noemen
Ik heb gewoon tijd voor mezelf nodig even geen school...

Groetjes K ?

41 reacties

Ik sneed mezelf omdat ik dacht dat het beter werd of dat ik afleiding had en toen dacht ik dat ik mezelf dood wou snijden en ik luister van alles qua muziek zoals dj pop en zo
Hmm ik bedoel ik heb soms ook afleiding nodig alleen snijden is niet zo handig misschien moet je een keer gewoon naar buiten gaan en gewoon lopen miss naar de stad ofz en dan gewoon muziek luisteren helpt bij mij heel erg
Ik wil dood ik heb vandaag iemand in elkaar geslagen soort van omdat hij mij made in china noemde en dit was de druppel van elke keer dat ik word uitgescholden niemand begrijpt het want de kinderen waren alleen bezorgt om die jongen en niet om mij ik haat mijn klas ik wil dood ik wil weg naar een ander land ik wil niet hier meer blijven???
De situatie is er niet beter op geworden. Ik vind het heel jammer om te horen dat school niet doeltreffend ingrijpt.

Geweld is niet de oplossing, maar in jouw geval was het heel begrijpelijk. Iedereen zou gek worden als die de hele tijd naar behandeld wordt. Het is heel oneerlijk dat je klasgenoten alleen bezorgd waren om de jongen die jou gekwetst had, en niet om jou. Jij bent vast een hele lieve, leuke jongen, ook al zien anderen dat niet in.

Het zou zonde zijn als jij uit het leven stapt. Jij verdient het om te leven. Je bent blijven doorzetten ondanks alles waar je door hebt moeten gaan. Jij kan gelukkig worden, ook al is het nu moeilijk. Je bent nog heel jong, en hebt nog een heel leven voor je, waarin je mensen kan ontmoeten die dankbaar zullen zijn dat ze jou hebben leren kennen.

Van school veranderen zie je niet zitten. Is een overplaatsing naar een andere klas mogelijk?

Weten je ouders van de vechtpartij? Ze moeten begrijpen dat jij niet zomaar aangevallen hebt, maar dat je bent uitgedaagd tot op een punt waar je je niet meer kon beheersen, wat heel begrijpelijk was.

Het is beter geen geweld te gebruiken, maar als je eerlijk bent en zegt wat de pesters jou allemaal doen, vermoed ik dat school en je ouders snappen dat zij de aanleiding van het geweld waren, en niet jij.

Naar wie ben je de vorige keer gestapt als je gepest werd? Was dat je mentor?
Misschien is het een idee naar iemand anders toe te stappen. Misschien neemt die persoon op een andere manier actie, een manier die doeltreffender is. Die persoon kan je aanspreken, of een mail sturen. Je kan alles wat de pesters je aandoen oplijsten, en daarbij de reactie die dat in jou heeft losgemaakt. Op die manier wordt duidelijk welk effect het pesten op jou heeft. Als je wilt kan je ook vertellen over het snijden en de zelfmoordneigingen. Ik begrijp dat het eng kan aanvoelen daarover te vertellen, maar het zou wel een goed beeld geven van wat het pesten met je gedaan heeft.

Als het niet meer gaat, kan je contact opnemen met een hulporganisatie via volgend linkje: https://www.113.nl
De KinderTelefoon staat ook steeds voor je klaar.
hoi
lang niet meer gesproken btw?
ik ben gisteren zwart genoemd ookal ben ik niet zwart, ik word ook vaak vieze turk (of marrokaan ) genoemd ookal ben ik niet turks of marrokaans soms word ik ook neger genoemd op dat moment wil ik ook graag iemand echt een klap tegen hun hoofd geven alleen zo sterk ben ik niet. Nadat zo iets gebeurt ben ik zo boos dat ik gewoon kei hard wil gillen of gewoon iets kapot slaan maar dat kan niet het is gewoon allemaal opgepropte woede ik snap dat je het niet meer aan kan ik kan het ook niet meer aan alleen in zulke situaties moet je je koel houden ookal is dat heel moeilijk. Je moet niet al je woede te veel laten worden want anders word het inderdaad te veel en eindig je in zulke situaties. Ik wil je nog steeds echt helpen ookal hebben we lang niet meer gepraat, ik wacht wel op een antwoord dan kunnen we verder praten want ik heb ook hulp nodig ik weet niet precies als jij me ook wilt helpen maar tja
tot snelā¤ā¤
Hoi

Bedankt voor de reacties ik heb tegen iedereen gezegt dat die moet stoppen of anders sla ik ze helemaal dood ookal lukt dat toch niet.
Ik weet het niet ik wil op vakantie voor altijd opnieuw beginnen ergens in amerika zonder het verleden. Idontknowoeps jij mag wel mee dan gaan we samen opnieuw beginnen want ik ben er klaar mee jij ook begrijp ik ik weet zelf niet goed wat ik meer moet doen... Dus misschien opnieuw beginnen een optie?

Gr kian
lol ja ik zou graag mee willen hoor alleen ik denk dat niet zou lukken
het gaat inderdaad niet zo goed met mij dus een vakantie heb ik zeker nodig
ik ben ook opnieuw begonnen, vorig jaar was ik heel anders dan ik nu ben. je moet al het negative in je omruilen in positive dingen ookal zijn dat er maar weinig. zoek bijvoorbeeld nieuwe hobbies of inplaats van zielige muziek misschien wat vrolijkere muziek. je moet je fouten in zien en ze veranderen zo word je van zelf een beter persoon dus als ik jou was zou ik eerst goed na denken waar het fout gaat in je persoonlijkheid en dat verbeteren, alleen positief denken helpt ook ookal is dat heel moeilijk.
je kan natuurlijk altijd met mij praten als je nog problemen hebt wat al die agressie in je laten is niet goed
okey bye:$
Ik denk dat het voor jou en je omgeving beter is dat jij er even tussenuit kan. De nare opmerkingen hebben ervoor gezorgd dat je je zelfbeheersing kan kwijtraken. Dat kan gevaarlijk zijn voor jezelf en voor anderen. Je krijgt er later spijt van als je iemand pijn doet.
Kan je je ouders, huisdokter of mentor zeggen dat het niet meer gaat, dat je bang bent dat je je beheersing gaat verliezen, en dat het daarom belangrijk is dat je even rust hebt? Ik denk dat daarvoor het moment aangebroken is.

In Japan is er een bepaald principe, genaamd 'Ikigai'. Dat kan je vertalen met 'reden om te zijn'. Je 'ikigai' is de reden waarvoor je wakker wordt, waarvoor je blijft doorzetten. Dat kan bv. je droombaan zijn, of een hobby. Je kan opschrijven wat jouw 'Ikigai' is, zodat je er voldoende aan herinnerd wordt, en weet waarom je doorzet.
Hey

Ik word elke keer boos als ze me pesten omdat ik zovaak ben gepest. Mijn ouders weten dat ik werd gepest maar niet dat het zo erg is/was maar oke ik zie niks meer positiefs en dat lukt ook niet meer ik wil dood... Ik zie het niet positief ik heb geen hobby's of andere dingen die ik leuk vind ik heb nergens meer zinin...
Ik wil alleen ergens op vakantie met onbekenden die ook op reis wil en opnieuw willen beginnen is het misschien een idee om een refunding te starten voor mensen die opnieuw willen beginnen want ik kan dat niet allemaal alleen betalen ik wil echt weg later als ik groot ben verhuis ik naar amerika hoop dat de mensen daar anders zijn en niet zo egoĆÆstisch als de nederlanders...

Gr kian ik moet nog 4 weken ik ben zo blij dat ik dit jaar heb gehaald vorig jaar ben ik blijven zitten ik was zoooo verdrietig en boos ik stond maar 3 onvoldoendes het werd teveel ik kreeg alleen maar blackouts en kon me niet meer concentreren. Ik heb foute dingen gedaan. Ik kwam vorig jaar in een nieuwe klas ik was toen de hele zomervakantie boos geweest dat ik niet over ging ik wist niet hoe ik dit schooljaar door moest komen maar ik heb het toch gered zonder zelfmoord ik hoop dat het volgendjaar zo weer gaat want ik ga dan naar Vmbo examenjaar weer een nieuwe klas ik zat btw op havo... Alle docenten zeggen dat ik havo makkelijk aan kan dat weet ik maar ik had zoveel stress in het 3e jaae dat ik toch naar vmbo wil en omdat ik niet goed in me vel zit. Ik weet zelf ook dat ik havo kan ik heb veel verkeerde keuzes gemaakt ik ben zo boos weet niet waarom ik wil dooddddddd??? waarom ik?

Groetjes kian
Dat je boos wordt van het pesten is heel normaal. Pesten is onrechtvaardig, en ik kan er ook heel boos van worden.

Je ouders weten dat je vroeger gepest werd. Hebben ze toen actie ondernomen? Als ze weten dat het pesten terug is, kunnen ze er misschien iets aan doen.

Misschien is een uitwisselingsproject naar het buitenland mogelijk. Je lijkt me een avontuurlijk type dat niet bang is voor iets nieuws. Je kan je op school laten informeren over uitwisselingsprojecten en eventueel studiebeurzen.

Wilde je later bij de politie? Dat zou je doel kunnen zijn. Het kan ook dat je je doel nog niet gevonden hebt, maar die komt wel op je pad als het moment daar is.

Afrikaanse en Aziatische landen staan er bekend voor dat ze meer focussen op de groep, en minder op het individu. Misschien is dat een denkwijze die je meer ligt. Als een familielid in bv. China een depressie heeft, gaat de familie denken: we hebben een probleem. Ze gaan niet denken: die persoon heeft een probleem. China is een van die landen die minder op het individu focust.

Misschien is dat iets wat je later kan doen: een fijne plek oprichten voor mensen die er even tussenuit willen.

Supergoed dat je je jaar gehaald hebt. Je hebt het niet gemakkelijk gehad, en toch heb je de kracht gevonden te blijven doorzetten. Goed gedaan.

Je was waarschijnlijk blijven zitten door de stress. Je bent in staat om goede resultaten te behalen, en als je je goed voelt, kan je je potentieel volledig gebruiken.

Kiezen voor je mentale gezondheid is vaak de juiste keuze. Als havo je te veel stress bezorgt, is vmbo waarschijnlijk een verstandige keuze geweest.

Als je vermoedt dat je een verkeerde keuze gemaakt hebt, kan je dit met je mentor, ouders of leerlingenbegeleider bespreken. Jullie kunnen samen bekijken wat mogelijk is, zodat jij je talenten kan gebruiken.

Waarom jij? Dat weet ik ook niet. Je lijkt me een lieve jongen met goede bedoelingen. Pesten wordt vaak veroorzaakt omdat jij iets hebt waar de pesters jaloers op zijn. Pesters zijn vaak zelf heel onzeker, en uiten dat op een ongelukkige manier, namelijk door anderen te pesten. Jammer dat dit zo veel invloed op jou, en onder andere je schoolresultaten, heeft gehad.

Ik hoop dat je volgend jaar in een klas zit met mensen die jou wel weten te appreciƫren. Jij verdient fijne mensen om je heen.
Hoi

Ik voel me zoo slecht erger kan niet ik haat me leven ik zit zo erg in de problemen ik wil liever niet zeggen welke en niet alleen het pesten ik haat me leven ik heb 13 reasons why 2 weken geleden afgekeken ?? ik ben het leven zat alles zit tegen niemand geeft iets om mij. Wat moet ik doen ik wil ook graag een goede vriend/vriendin die me begrijpt... Ik heb aangepast rooster de afgelopen 2 weken omdat ik heb aangegeven dat ik zo moe ben telkens dat helpt wel beter maar het gaar nog steeds heel slecht ik ga in de zomervakantie naar Kroatiƫ


Gr

Bericht aangepast door De Kindertelefoon
Ik geef om jou. Ik zou het jammer vinden als iemand als jij die de wereld heel wat te bieden heeft, zo vroeg uit het leven stapt. Misschien weet je nog niet wat je met je leven aanmoet, maar dat is ok. Je hebt nog tijd dat te ontdekken.

In 13 Reasons Why zie je hoe er uiteindelijk wel veel mensen om Hannah geven. Hannah zal nooit weten wie om haar gaf, aangezien ze haar eigen leven heeft genomen. Als jij verder leeft, kan je erachter komen wie om je gaf, en wie in de toekomst om je gaat geven. Er lopen zo veel mensen rond, en als je blijft doorleven, kom je de mensen tegen waar jij je goed bij voelt. Die mensen zullen heel blij zijn dat ze jou hebben mogen leren kennen.

Je hebt een aangepast rooster, dat is fijn. Het is ook een teken dat school om je geeft, anders hadden ze die moeite niet voor je gedaan. Ze geven echt om je, en ik ben ervan overtuigd dat, als je je problemen uitlegt, ze die serieus zullen nemen. Hoe eerlijker je bent, hoe groter die kans.

Heb je al eens met de KinderTelefoon gebeld of gechat?

Kijk je uit naar de reis naar Kroatiƫ?
Hey

Ja ik wil wel graag op vakantie naar Kroatiƫ en ik heb wel een keer met 113 gechat alleen dat duurde 45 minuten zonder iets nuttigs dus dat helpt niet.
Ik zie het echt niet meer zitten als ik me volgendjaar nog zo rot voel ga ik zm plegen

Gr
Fijn dat je uitkijkt naar de reis naar Kroatiƫ. Dat is een leuk vooruitzicht waar je je op kan richten.

Bij 113 voelde je je niet geholpen. Ik vind het wel goed dat je het geprobeerd hebt. Dat was een sterke stap.

Denk je dat je de problemen die je hebt, kan oplossen?
Laten de pesters je momenteel met rust?
Dit valt niet meer optelossen er is teveel gebeurt ook al zal alles nu goed gaan blijft het verleden bij me elke keer denken aan toen ik alleen was en gepest werd het komt niet meer goed daarom ga ik er een einde aanmaken ik laat dan deze berichten zien
Er is een hoop gebeurd, en je hebt het gevoel dat je er niet mee kan leven. Ik kan me voorstellen dat, na alles wat jij hebt meegemaakt, het heel zwaar moet zijn om te blijven leven, en steeds herinnerd te worden aan wat er gebeurd is.

Jij bent niet de enige die gepest wordt en is geweest, en je zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn. Voor slachtoffers van pesten is er hulp. Het kan dat je in het verleden geen goede ervaring met hulp hebt gehad, maar dat hoeft niet te betekenen dat het nu niet goed kan komen.

Je wilt er een einde aan maken, en deze berichten laten zien. Zullen we de volgorde omdraaien, en eerst de berichten laten zien? Ik vermoed dat jij de juiste en nodige steun zal ontvangen als de mensen om je heen weten wat er aan de hand is.

Aan wie zou je de berichten laten zien?

Jij kan gelukkig worden. Er zijn mensen die uit Noord-Korea ontsnappen, een hele hoop hebben meegemaakt, behandeling hebben moeten krijgen voor een hoop trauma's, en die, door te blijven doorzetten, gelukkig geworden zijn. Dat kan zwaar zijn, maar als je gelukkig ben, zal je inzien dat het het doorzetten waard was. Het moeilijke is dat je dat nu misschien niet inziet. Neem het dan van mij aan: het kan beter worden. Als je nu ingrijpt, en deze berichten laat lezen aan wie je dat van plan was, kan/kunnen deze persoon/personen er voor jou zijn, en ervoor zorgen dat je je beter voelt, want je staat er niet alleen voor.

Een gesprek met 113 kan je helpen. Misschien is chatten meer jouw ding. https://www.113.nl
Blijf alsjeblieft leven. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de mensen rond je, want er zijn mensen die om je geven, ook al zijn ze daar misschien niet zo duidelijk in. Blijf leven voor de mensen die je nog gaat ontmoeten, en de reizen die je nog gaat maken. Hoe hard het nu ook tegenzit, het kan beteren. Als je gelukkig bent, zal je met veel trots terugkijken op de overwinning die jij behaalt hebt, door te blijven doorzetten voor geluk.

Reageer