Vraag

ZELFMOORD?

  • 25 May 2018
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
In me vorige tekst ofz heb ik vertelt dat ik word gepest...
Ik heb toen ook gezegt dat ik zelfmoord wil plegen...
Sorry de mensen waarvan ik houd en die ook van mij houden maar ik denk dat het beter is als ik zelfmoord pleeg...

Xx Esmee

- reactie aangepast door De Kindertelefoon -

1 reactie

Hoi Esmee,

Ik vind het best wel heftig te horen dat jij nu liever een eind aan jouw leven wilt maken.

Ik wil even inhaken op wat je zelf zegt: er houden mensen van je. Denk aan hen. Denk aan hen als je er even doorheen zit. Aan hoe zij zich zullen voelen als jij zelfmoord pleegt. Ik weet niet precies wat er allemaal speelt, je zegt wel dat je gepest wordt, maar laat hen niet verpesten wat eigenlijk het meest kostbaar is: jouw leven.

Als jij je eigen leven neemt, doe je daar niet alleen jezelf tekort mee, je doet ook anderen in jouw omgeving pijn. Zij zullen hier de rest van hun leven last van hebben, terwijl jij ook kan herstellen.

Want ja, dat kan. Een depressie is een ziekte en van deze ziekte kun je gewoon genezen. Met de juiste hulp kun jij je leven weer op de rit krijgen.

Doe het niet alleen voor anderen, doe het ook voor jezelf en blijf leven.

Ik denk dat het nu verstandig is om iemand in jouw omgeving in te lichten. Dan kunnen zij jou helpen zodat je veilig bent. Ook kunnen zij jou troosten en aan de juiste hulp helpen.

Als je dat nog eng vindt, kun je ook chatten of bellen met 113. Zij kunnen je helpen je crisis af te wenden.

Succes,
Gr. Pin

Reageer