Vraag

Zelfmoord

  • 3 May 2018
  • 6 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo

Ik wil graag zelfmoord plegen al een paar jaar lang tekst verwijderd door de Kindertelefoon i.v.m. overtreden forumregel 9. Ik werd vroeger vaak gepest en uitgescholden en nu voel ik me alleen en ben ik er klaar mee. Thuis gaat het ook niet goed ik heb heel vaak ruzie?. Tekst verwijderd door de Kindertelefoon i.v.m. overtreden forumregel 9

K...

6 reacties

Ooooofff.....Je pleegt geen zelfmoord how klinkt dat?
Je bent 15, en je hebt er nu al geen zin meer in? That's quick man
Laat me je vertellen wrm je het NIET moet doen
1) zelfs al lijkt het niet zo, je ouders zouden je echt heel erg missen, net als vele anderen zoals vrienden,kennissen,buren, nog meer familie,docenten en leerlingen (k noem maar wat)
Als je niet voor jezelf wilt leven, leef Dan voor hun
2) je staat nog aan het begin van je leven, je leven is misschien zwaar kut, maar het is een periode
Daarmee bedoel ik, het gaat voorbij, "na regen komt zonneschijn"
Het wordt beter
En je moet nog zoveel meemaken
3) je hebt je problemen opgenoemt, je redenen
Maar allemaal kunnen opgelost worden zonder de door
Voor je pesttraumas heb je psychologen en psychiaters
Voor snijden heb je klinieken
Voor alleen zijn heb je School, Sport, De hele wereld; overal waar je vrienden kan maken
En voor problemen thuis heb je, indien nodig, jeugdzorg

Leef je leven, want het is nog te vroeg om te gaan slapen
Heyy,
Ik herken je situatie wel. Als je er met iemand over wil praten, zou ik echt naar de huisarts gaan. Hij of zij kan kijken wat het beste voor je is.. maar vaak werkt praten al. Als het een gevaarlijke situatie wordt, zou ik de crisisdienst bellen bij jou in de buurt. Ik ben zelf al een tijd in de psychiatrie, en ik merk dat je het echt zelf moet doen. Je moet zelf hulp zoeken, en zelf je best doen om beter te worden, om weer zin in het leven te krijgen. Hulpverleners kunnen je wel echt steunen, maar je moet zelf die stap zetten.
Je bent indd nog jong en er is nog zo veel mogelijk.
Oh en voor alles is een oplossing. Over een tijdje kun je beschermd of begeleid wonen. Dat kan vaak al vanaf je 16e maar ook dan moet je eerst psychische hulp krijgen. Als je uit huis gaat, staan jij en je gezinsleden wat verder van elkaar af en dat kan er voor zorgen dat er niet telkens ruzies ontstaan.. maar succes met alles! Je kan ook even met 113 chatten als je dat wil
Hoi

Ik heb geen vrienden en ik wil niet over zelfmoord praten want dan moet ik naar psychiaters en daar ben ik wel eens geweest vroeger en ik wil dat niet nog eens want dan weten me ouders dat ik zelfmoord wil plegen en dan gaan ze alles verbieden en dan heb ik geen vrijheid meer. Oja en op school heb ik niet echt goede vrienden en ook daar word ik soms uigedaagd en dan word ik i boos en dan krijg altijd ik weer de schuld ik werd daardoor ook eens bijna geschorst kut school. Maar Mijn was eigenlijk hoe kan ik er het best een eind aan maken......... ?
Op internet staat genoeg info over zelfmoordmethoden. Truth is, je kan het je familie echt niet aan doen. Iemand gaat je lichaam vinden en diegene heeft dan een trauma voor de rest van zijn of haar leven. Als je echt dood wilt, kan je behandeling doen. Als geen een behandeling werkt en je hebt alles geprobeerd, kun je misschien een euthanasieverzoek doen. Dan stap je op een rustige manier uit het leven en dat is voor falle partijen beter dan zelfmoord. Maar voor dit alles moet je toch echt eerst hulp een kans geven. Die hulp gaat waarschijnlijk helpen, en zo niet, dan is er euthanasie.
Hoi

Ik heb dagen lang op euthanasie gezocht ik weet hoe dat werkt maar daar worden ouders bij betrokken want dan moet ik een heel verzoek doen en dat duurt te lang en als het niet kan en mag leef ik met ouders die weten dat ik zelfmoord wil plegen... en vaak ben ik te jong dus kan ik geen euthanasie krijgen... Daarom doe ik het zelf

...

Reageer