Zelfmoord

  • 13 February 2018
  • 1 reactie
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
T gaat al jaren slecht met mij door me pa en thuis gaat t absoluut niet lekker. Loop steeds weg van huis en denk elke dag aan zelfmoord vandaag 3 x me gesneden kan er thuis niet over praten en ik kan niet meer slaap heel slecht max uurtje en super veel andere lichamelijke klachten K ben echt op en kan niet meer

1 reactie

Hoi twente1965,

Wat is het precies wat je vader doet waardoor het bij jou thuis niet goed gaat? Slaat hij je? Drinkt hij? Het zal dus wel iets ernstigs zijn als je zelfs van huis weg loopt. Maar denk eraan, wat je vader ook doet: Hij houdt wel nog steeds van je. En als je terugkwam van huis, werd hij dan boos? Want als dat zo is is hij niet boos op jou omdat je bent weggelopen, maar omdat je hem zo bezorgd hebt gemaakt.

Ik lees ook dat je jezelf drie keer hebt gesneden. Daarom is het beter om alle scherpe voorwerpen uit je buurt te houden. Scheermesjes, passers, veiligheidsspeldjes, scharen... die moeten allemaal weg. Geloof me, bij mij is ook alles weggehaald en dat hielp echt tegen snijden. En praat erover met een docent, want die kan daar dan ook rekening mee houden op school, maar kan ook ervoor zorgen dat je met het vertrouwenspersoon van de school gaat praten en uiteindelijk ook met je vader. En als je vader het weet, kan je naar een psycholoog gaan. En je kan ook altijd nog slaappillen gebruiken als je echt niet meer in slaapt valt.

En heb nog hoop, want het kan allemaal nog goed komen. Zijn er bepaalde dingen in de toekomst (maakt niet uit of het over een jaar is of volgende week), focus je daar dan op. Zoek een hobby die je afleidt van alles wat er in je hoofd omgaat. Misschien kan je een instrument gaan bespelen of is simpelweg muziek luisteren al de oplossing. Heb je ook vriendinnen? Want bij hen kan je ook steun zoeken en zo vaak mogelijk afspreken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en nog veel sterkte,
meisje zonder stem

Reageer