Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Zelfmoord

WDIHN Auteur
Net nieuw
Reacties: 7

14 november 2017, 23:55

Ik ben een meisje van 15 en ben net gewoon letterlijk ingestort. Ik begon uit het niets te huilen and viel gewoon op de grond en lag daar een beetje te huilen en schudden voor misschien 15 minuten. Ik word erg bang van mezelf en weet gewoon dat ik op een dag zelfmoord ga plegen. Ik praat nooit over mijn gevoelens en vraag nooit om hulp dus dit is al echt heel moeilijk voor mij. Ik wil niet dat iemand weet dat ik me zo voel. Ik heb niet echt vrienden waar ik ermee over zou kunnen praten en mijn ouders zijn ook geen optie. Ik heb niemand anders. Ik ben nou niet echt van plan om zelfmoord te plegen in de nabije toekomst maar als iemand een geweer tegen mijn hoofd zou zetten zou ik het niet erg vinden als ze de trekker over zouden halen. Ik heb geen motivatie meer voor school en ben dit jaar dan ook erg slecht begonnen. Hebben jullie misschien tips over hoe ik mijn motivatie weer terug kan krijgen? Ik zit op TVWO 4 en het zou erg zonde zijn als ik dat zou verpesten met een beetje verdrietig zijn.

Reacties (4)

• Evatjexxx
    Net nieuw
    Reacties: 6

15 november 2017, 00:25

Ey, ff een paar vraagjes word je gepest. Heb je dit al vakker gehad. Hoe lang speelt dit al. Waar denk zelf aan wat de oorzak hier van is ?
  • WDIHN Auteur
    Net nieuw
    Reacties: 7

15 november 2017, 06:45

Ik word niet gepest. Ik heb me wel vaker zo gevoeld. Dit is ongeveer eind vorig schooljaar begonnen. Ik voel me gewoon doodongelukkig en erg eenzaam.
  • 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 1677

15 november 2017, 07:47

Hoi!

Ik denk dat jij meer bent dan een beetje verdrietig. Je voelt je al langer zo diepongelukkig en eenzaam, dus er met iemand over praten is aangewezen.

Je cijfers op school gaan niet echt de goede kant op, en daarom is het handig de reden met je mentor te delen. Je mentor is er voor je zodat je kunt vertellen wat het jou moeilijk maakt, en aangezien je cijfers zakken, stellen ze zich sowieso al vragen.

Vind je het ok om dit aan je mentor te vertellen? Of doe je dit liever via mail? Hangt ervan af waar jij je het beste bij voelt. Ik zou het het liefst via mail doen, aangezien je dan goed kunt nadenken over je woorden voor je op "verzend" drukt. Als je mentor die mail gelezen heeft, weet hij/zij al ongeveer wat er aan de hand is, en kunnen jullie een afspraak maken. Jullie weten allebei al waarover die afspraak gaat gaan, dus dat maakt het een beetje minder eng vind ik.
    Het kan ook dat jij meer het directe type bent, en dan kun je gewoon een afspraak met je mentor maken en uitleggen wat er met jou aan de hand is.

Je hebt niet meteen iemand om mee te praten, dus je mentor is al een optie. Een psycholoog zou jou ook kunnen helpen. Misschien denk je dat een psycholoog alleen voor mensen is met "echte" problemen, maar jouw gevoelens zijn zwaar genoeg om naar een psycholoog te stappen. Een psycholoog is er niet alleen voor mensen met een stoornis, maar ook voor mensen die zich simpelweg beter willen voelen.

Groetjes
    x
    After victory, tighten your helmet cord.
  • Akotov
    Praat goed mee
    Reacties: 93

15 november 2017, 18:18

Ik heb hetzelfde probleem gehad een tijdje terug. Het kwam wel weer goed, het is een emotionele uitbarsting mogelijk omdat je jou emoties wegdrukt. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat er is, maar als je denkt dat er wat is, kan hulp zoeken nooit verkeerd zijn ;D dat kan ondersteunend werken en dat je meer duidelijkheid over jezelf krijgt.

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided