Vraag

Zelfmoord

  • 20 September 2017
  • 7 reacties
  • 451 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Is zelfmoord de makkelijke uitweg? Alsjeblieft reageer

7 reacties

Nee, absoluut niet. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar denk daar alsjeblieft niet aan.
Uitweg naar wat?
Uit je problemen?
Je schuift jouw problemen dan alleen op de schouders van anderen.

Lijden?
Mja, kan.
Niet echt aan te raden aangezien je dan ook alle kansen op vooruitgang uitsluit.

Met mensen praten over je problemen is echter een stuk effectiever dan je polsen doorsnijden of jezelf verhangen.

In ieder geval, waarvoor zoek je een uitweg?
Er zijn namelijk heel toevallig mensen speciaal opgeleid om andermans problemen op te lossen.
Hoi!

Nope, nee, geen uitweg. Ten eerste: zoals hierboven gezegd wordt, verschuif je je problemen naar anderen en ten tweede: wie weet wat is er na de dood, wie weet waar je in belandt.

Waarom wil je zelfmoord plegen? Wij kunnen je beter helpen als we wat meer over jou te weten komen, als je je gevoelens wat meer uitlegt. Er zijn vaak veel uitwegen, aan één uitweg heb je zelfs genoeg, en we kunnen je misschien helpen die uitweg te vinden. (hint: zelfmoord is geen optie)

Eens met iemand praten of chatten, kan dat je helpen? Kijk dan maar eens bovenaan de site, daar staat een mogelijkheid om te bellen of te chatten met mensen die het heel goed met jou voorhebben en die je vast heel goed gaan helpen. Het is gratis, dus ik zou zeggen, niets te verliezen.

Groetjes
x
Zelfmoord is zeker geen gemakkelijke uitweg. Het is naar mijn mening ook geen UITweg, maar gewoon een weg. Een weg die je niet moet willen bewandelen. Je verschuift je problemen en beland in het grote vraagteken. Zelfmoord is alles weggooien wat je zou kunnen krijgen, doen en voelen. Alle leuke dingen. Alle slechte dingen. Alle dingen die je beter en mooier maken.

Wat denk jij over zelfmoord en waarom? Kun je daar met iemand over praten? Uit je gevoel en vind je oplossing in het leven! Het is het waard!

Gr. Pin
Zelfmoord is geen uitweg. Je maakt je vrienden, vriendinnen, familie en nog veel meer mensen aan het huilen. Als er een logische rede is waarom je het zou doen, zou k het alsnog niet doen. Praat er over met je ouders.

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm overtreding forumregels -
nee zelfmoord is geen uitweg ik zat er ook heel lang over te piekeren of ik het wou doen maar je kan je problemen er niet mee oplossen, praat met iemand over je problemen iemand die je vertrouwd b.v.b je ouders of je bestie je moet het echt niet doen je maakt iedereen verdrietig en meschien kan iemand je nog helpen dus deo het niet.

Reageer