Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

zelfmoord

• 17 september 2017
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

uhm k weet even niet waar ik moet beginnen....
ik zit laatste tijd ni lekker in me vel... en 2 mensen weten dat
ik denk heel vaak aan zelfmoord iedere dag bijna ik weet niet meer wat ik moet doen me vriendin zegt steeds dat het goed komt(ze heeft het zelfde gehad en heeft zich gesneden) ik ben denk ik ook lichtelijk depressief... de reden dat ik zelfmoord wil is omdat ik te veel heb meegemaakt en te veel ben kwijt geraakt kan iemand me snel helpen voor het telaat is?....

2 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Hoi !
Pleeg alsjeblief GEEN zelfmoord !!! Jij bent veel te veel waard , jij bent uniek en goed zoals je bent !
Het kan nu lijken alsof alles al verloren is , maar geef de moed niet op ! Het komt zeker allemaal goed , probeer een nieuwe , positieve start te maken !
Ga alsjeblieft naar een huisarts/psycholoog/leerlingenbegeleider/CLB-psycholoog /... toe , naar iemand die je kan helpen en met je kan praten als je je slecht voelt .
Bekijk ook deze link eens , je kan hen ook 24/7 bereiken als je aan zelfmoord denkt !
https://www.zelfmoord1813.be/
Ik wens je megaveel sterkte , en de tips die ik gaf zeker proberen hé !
Groetjes , Lot
Reputatie 6
Hoi,

Wat naar dat je zoveel denkt aan zelfmoord!
Je vriendin heeft wel en niet gelijk. Een depressie gaat over, daar heeft ze gelijk in, alleen dat kun je niet alleen. Als je zo diep in de put zit is het belangrijk dat je daar hulp voor krijgt. Via de huisarts kun je doorverwezen worden naar een psycholoog. Een psycholoog kan je helpen je weer lekker in je vel te voelen. Een psycholoog kan ook helpen dat te verwerken wat je hebt meegemaakt. Het een plekje te geven.

Het is echt goed dat je het verteld hebt aan je vriendin. Zij is alleen geen psyholoog, dus ook al heeft ze het ook meegemaakt, betekent dat niet dat ze een oplossing voor je heeft.

Zelfmoord is NIET de oplossing. Wat je ook denkt en voelt, je kan het overwinnen. Er boven staan en genieten van het leven. En ja, dat is ook voor jou weggelegd!

Gr. Pin

Reageer