Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Zelfmoord

• 4 juli 2017
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

Oke

Ik heb al veel dingen gelezen op internet over dat zelfmoord nooit de oplossing is. Ik weet het niet zeker. Ik ben heel erg depressief. En met heel erg bedoel ik ook heel erg. Ik heb wel 3 vrienden, maar dat is het. Verder mag ik gewoon een paar kinderen. Ik kan in de klas nooit over iets praten wat ik leuk vind. Iedereen uit de klas kan dat wel, maar ik gewoon niet. Ik hou van Roblox, ik vind het superleuk. Ik wil graag erover praten met iemand, maar ik word altijd uitgelachen. Ik zie mijn vrienden deze vakantie ook niet meer. Ik zie het ook gewoon niet meer zitten. Alles wat ik doe is fout, en de enige fout die ik nu heb is mezelf. Ik vind mezelf lelijk alleen ik heb geen geld voor een make-over ofzo (nieuwe haarstijl, nieuwe kleding). Ik word ook altijd arm genoemd. Ik wil gewoon dood. Wat is mijn nut. Ik ben gewoon een last voor iedereen. Help....

4 reacties

Reputatie 6
Hey,

Met wie heb je je depressie probleem al besproken? Dat lijkt me heel belangrijk om te doen, aangezien je inderdaad verre van vrolijk klinkt!

Jij hebt 3 vrienden. 3 mensen die voor jou klaar staan, 3 maatjes. 3 mensen die om jou geven. Dan pleeg je toch geen zelfmoord? Als je niet voor jezelf wilt blijven leven, doe het voor hen.

Je bent geen last. Als mensen iemand horen met een 'aparte' hobby (aparte staat tussen aanhalingstekens, omdat het door hen als apart wordt gezien en niet hier op het forum :)) en dan bang zijn zelf buiten het bootje te vallen. Ik ben 15, maar nog steeds helemaal gek van LEGO. Ik heb dat lang verborgen gehouden, maar nu weet iedereen het en laten ze me lekker.
Al denk je dat het om jou gaat, het gaat stiekem allemaal om hen. Ze zijn bang en onzeker. Dat jij daar het slachtoffer van word is gewoon belachelijk!! Blijf dicht bij de mensen die jou wel accepteren.

Je hebt geen geld nodig voor een nieuwe stijl. Mijn zus is daar master in. Ze gooit al haar kleding uit haar kast en maakt de meest vreemde combinaties om haar stijl te vernieuwen. Ik weet niet of je lang of kort haar hebt, maar daar kun je ook vanalles mee doen. Goedkope haarverf, een staart, idk. Je kunt ook kijken in 2dehandswinkels. Klinkt misschien vies ofzo, maar daar vind je hele toffe dingen voor een hele lage prijs!

Geef niet op!
Gr. Pin
Hallo,

Wat naar dat je je zo voelt, en zoals @pin al zegt is het misschien een idee om er met iemand over te praten dan lucht het echt op.
Eerlijk gezegd vind ik jouw aparte hobby niet echt 'apart'. ( Zelf speel ik ook rolbox 😉 ) Ik zou je niet gaan verbergen of jezelf proberen te veranderen voor andere dus doe aub geen domme dingen zoals stoppen met Roblox als jij het leuk vindt. Zoals @pin ook al zegt pesten, plagen mensen vaak omdat ze zelf onzeker zijn om hun zelf, ik heb bijv toen met hun een gesprek gehad ( toen ik gepest werd) en het bleek dat het ubehaubt niet aan mij lag.

Ook wil k zeggen wat boeit t hoeveel geld je überhaupt hebt? dat is vrij dom om iemand te pesten om hoe rijk hun ouders zijn of niet.. gewoon niks van aan trekken zou k zeggen.

Op youtube zijn altijd tips om je haar en outfit zo leuk en origineel en zo goedkoop mogelijk te doen, kijk daar maar eens naar 🙂.
Ook vind je dit misschien raar ofs maar bij de : kruitvat,hema, Etos,h&m zijn altijd spullen die mensen niet willen omdat er een krasje op zit of etc en dan zijn die spulletjes veel goedkoper. ( 2dehandswinkels hebben zoals @pin zegt inderdaad leuke kleding gewoon wassen en tadaaa )

En als je echt echt het gevoel hebt dat je dood wil ( en het gaat doen ) zou k naar deze site gaan : www.113.nl

(daar kan je anoniem chatten en bellen door mensen die je echt goed kunnen helpen 24/7 )

- Ik heb liever 3 echte vrienden dan 10000 neppe
- ik wil je (kindertelefoon ) vriend wel zijn 🙂

Ik hoop dat ik je wat meer geholpen heb ( ook al had @pin al alles genoemd. )

Xx Maii
Heyy @Maii en @Pin

Thx voor de tips en lieve reacties! Het steunt me wel, lieve reacties. Mijn ouders weten het al en ze zijn gaan praten met de mentor. Verder heb ik vandaag weer met twee van die vrienden afgesproken (omdat ze broers zijn). Ik zal zoveel mogelijk met de tips doen!

Reageer