Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

......Zelfmoord......

• 29 juni 2017
  • 7 reacties
  • 179 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil niet meer leven de helft van me leven ben ik depresief e ben nu chronisch depresief verklaard. En zo heb ik nog andere stoornissen al 4 jaar loop ik al steeds meer met zelfmoord in me hoofd waarvan ik in de 4 jaar tijd al paar keer geprobeerd heb maar tegen gehouden ben door politie. Ik heb al heel lang een psycholoog maar ze weet dit en doet er niks aan . I krijg 16 augustus pas nieuwe behandelaar en tot die tijd heb ik deze . Maar ik weet niet eens of jk die hp wil heb al verschillende psychologen gezien en ben nog niet veel verbeterd maar meer verslechterd enige waar jk nu aan denk ks daf ik niet meer wil leven .... ik dacht eerst jk va er voor vechten enz met de hulp maar mijn energie is gewoon op nu geen puf meer in dingen doen ik heb nu al 3/5 jaar heel slecht slaap bijna wel elke dag kan ik het ochtend zien worddn e dan zit er maar enkele dagen tussen dat ik om 2 uur in slaal valaar je kan beter zeggen dat ik dagem heb dat ik om 6 of 7 in slaap val en ik gewoon om half 8 of 8 uur op moet.... ik kan niet meer ... ik wil ook niet meer .. help ik ben zo wanhopig????

7 reacties

Reputatie 6
Hey Lian,

Ik heb op vgm al je topics gereageerd, dus ik weet niet of ik nog veel kan toevoegen, maar ik wil je echt graag helpen! Mensen zoals jij die alleen maar in het donker leven, verdienen het om hier lieve reacties te krijgen!

Oké, mensen hebben je dus chronisch depressief verklaard. Maar jij bent geen chronische depressie, jij hebt het alleen. Ook al lijkt het niet zo, maar jij hebt een keuze. Leven naar je stikkers, of leven naar je eigen keuze. Deze switch is heeeeeel lastig. Geloof me, ik weet waar ik het over heb, maar alles begint met vertrouwen terugvinden. Vertrouwen in jezelf!

Want jij bent het waard! Ook al slaap je niet, diep van binnen schuilt de energieke Lian die naar buiten wilt komen. Die wilt leven. Je wilt bloeien en genieten van het leven. Dat kan jij, dat weet ik gewoon! Je staat voor een grote, wilde rivier die je moet oversteken en de engie hulpmiddelen zijn wankele stenen. Zie dit niet als een belemering, maar als een uitdaging. Grijp het leven als een uitdaging!

Je hoeft nog maar even vol te houden en dan komt nieuwe hulp, een nieuwe, verse start!

Gr. Pin
Ik vind het altijd lastig om op dit soort dingen te reageren of in te gaan maar ik wil je wel laten weten dat mensen je horen en meeleven. Ik hoop echt dat het binnenkort allemaal beter wordt, ook al ziet het er zo donker uit.

De kans dat je iemand tegenkomt van de 7.2 miljard mensen op aarde die jouw leven mooi en licht maakt is veel groter dan dat je dat niet tegenkomt. Net als alles in het leven kost het wat tijd maar het is het waard.
beetje sad zijn is niet zo erg. maar hoe jij bent is.. teveel.. mag ik weten hoe oud je bent?
Hee,
Ik heb nu 8 psychologen gehad. Het heeft nooit geholpen. Ik had het allang opgegeven en ik ging er niet meer vanuit dat iemand mij nog kon helpen en dat ik alles zelf moest doen. Ik ben ook nog een half jaar op een wachtlijst gezet. Uiteindelijk kon de tweede instelling niks meer voor me doen en wilden ze me doorsturen, maar er was nog wel een plekje vrij bij groepstherapie met twee psychologen, met één daarvan aparte gesprekken en dat blijkt heel goed te werken. Het kan jaren duren (3 jaar bij mij) voor je een goede hebt gevonden. Het kan nog meer beschadigen als je steeds hele slechte psychologen hebt, of als het niet klikt, of ze zetten je op een wachtlijst. Maar als het eenmaal klikt, was het het waard.
Helpt het als je niet om half 8 op hoeft? Dat je als je om half 2 nog wakker bent je wekker uitzet en gewoon blijft doorslapen? En pas weer naar bed gaat als je moe bent? En weer uit jezelf wakker wordt? Na een tijdje heb je dan een goed slaapritme. Als je school nog even skipt en je alle losse problemen eromheen weghaalt, is het opeens veel draagbaarder. Je kan bijvoorbeeld naar de balie van het gebouw waar je psycholoog zit stappen en eisen dat je overbruggingsgesprekken krijgt (gesprekken met een andere psycholoog tot die ene beschikbaar is). Of je vrijwillig laten opnemen.
Liefs,
Ik ben 17 en heb al 5 jaar hulp bij ggz waarvan ik nu 4/5 jaar dezelfde psycholoog heb . En heb gesprekken gehad maar het werd alleen maar erger en erger we hebbem aan opname gedacht en dat was ook de plan maar omdat heel veel instelling van jeugd me nie aan nemen vanwege mijn leeftijd zou ik moeten wachten totdat ik 18 ben en ik krijg 16 augustus intake bij andere poli en hopelijk werkt het en ik dacht vandaag ik zeg wat er in me hoofd om gaat wou ze me gedwongen opgenomen laten worden gelukkig geloofd ze me en hoeft dat niet omdat ik zoiets heb van da hoef nog nie wil best opgenome worden maar nief gesloten
En nog een schooljaar skippen zou niet gaan omdat ik anders niet op school mag blijven em deze school en opleiding wil ik graag doen ondanks ik niet aan toekomst wil denken wa.t dat doet verdriet maarja et moet soms en wil kk dezd opleiding dus moet er nu wel voor gaan en ik hoef alleen me niveau 1 en 2 te halen en is school niet verplicht meer
Reputatie 6
@Durf heeft echt een geweldige reactie geplaatst, ik zou daar echt raad van opvolgen!
Grts

Reageer