Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Zelfmoord

• 29 juni 2017
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

Ik voel me al heel lang erg vervelend en dat begint steeds erger te worden. Bij elk dingetje wat fout gaan word ik al agressief en heb ik de neiging om mn polsen door te snijden.

Ik mag mijn vriendje niet zien van mijn ouders terwijl hij de enige is die me overeind houd..
Ik heb al zo vaak nagedacht om zelfmoord te plegen en elke keer doe ik het niet om hem maar er komt een keer dat ik zo verdrietig ben dat ik er niet meer over na denk...
Wat moet ik doen?

4 reacties

Reputatie 6
Hey,

Blijf erover nadenken! Hoeveel je anderen pijn doet als je zelfmoord pleegt! Die gedachte houdt mij al heel lang overeind.
Waarom mag je je vriendje niet zien? Hoe heb je verder contact met hem? Probeer er iig het beste van te maken. Kom naar je ouders met argumenten waarom je hem wel zou mogen zien. Breng ze rustig naar voren en praat erover.

Zijn er andere mensen die weten van je zelfmoord gedachtes? Zo niet, dan is het echt belangrijk om iemand in vertrouwen te gaan nemen! Een docent op school, vertrouwenspersoon? Deze opties zijn misschien niet handig ivm komende vakantie. Je kan ook naar je huisarts toe. Als je 16 jaar of ouder bent mag je huisarts niks tegen je ouders vertellen. Of misschien wil je het juist tegen je ouders vertellen, of andere familie.
Probeer jezelf echt te uiten. Op een goede manier, dus niet snijden bijv. Ga van je af schrijven, sporten, tekenen, zingen, dansen. Doe iets! Dan voel je je beter!

Pleeg geen zelfmoord! Zelfmoord is nooit de oplossing!

Gr. Pin
Had ik ook. nog vorige week! maar nu ik meer aan god schuil niet meer.
Ik dacht gister nog: zou ik mijn polsen doorsnijden. Toch heb ik het niet gedaan.. Ik weet niet precies waarom niet maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan! Het leven is zo mooi! Ook al lijkt alles tegen je te zijn er is altijd 1 Iemand voor je!
Ik voel me al heel lang erg vervelend en dat begint steeds erger te worden. Bij elk dingetje wat fout gaan word ik al agressief en heb ik de neiging om mn polsen door te snijden.

Ik mag mijn vriendje niet zien van mijn ouders terwijl hij de enige is die me overeind houd..
Ik heb al zo vaak nagedacht om zelfmoord te plegen en elke keer doe ik het niet om hem maar er komt een keer dat ik zo verdrietig ben dat ik er niet meer over na denk...
Wat moet ik doen?

Hey!

Ik weet niet hoe het is om in jou positie te staan aangezien ik geen eens een vriendje heb, maar wat ik wel weet is hoe het is om over zelfmoord te denken, en hoe ik die gedachten onder controle houd.
Afgelopen winter zat ik er ook erg doorheen, en op de dag dat men erachterkwam dat ik mezelf ook nog eens pijn deed wilde ik al helemaal dood. Maar mijn vrienden en familie hebben me geholpen om erover te gaan praten, en nu, een jaar later, ben ik blij dat ik er toen geen eind aan had gemaakt. Anders had ik alle mooie momenten die ik nu als herinnering heb nooit meegemaakt!
Mijn tip is dus: denk aan alle LEUKE, LIEVE en MOOIE momenten die je blij maken. Zoals de tijd die je doorbrengt met je vriendje. Elke keer dat er een nieuwe mooie herinnering bij komt, ga je je steeds blijer voelen dat je dat nog mag meemaken.:)

Reageer