Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Zelfmoord

• 28 juni 2017
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Oké dan
Ik heb een suïcidale vriend,
Ik heb ruzie met mijn ouders,
Ik blijf zitten én ik stroom af en
Ik word gepest.
Ik zie gewoon niet wat voor zin het nog heeft om te leven. Echt niemand houd van me.

3 reacties

Er is vast wel familie, andere familie dan je ouders, die heel veel om je geven. Mensen op school, van je sportclub of bekenden uit de buurt. Er zijn altijd mensen die om je geven. Ik heb ook heel veel ruzie met mijn ouders maar ik probeer me erover heen te krijgen en focus me op de mensen om wie ik heel veel geef! Kijk om je heen en je zult zien dat er heel veel mensen zijn die om jou geven!
heey,

Je zit in een moeilijke situatie. Zoals je al weet is zelfmoord NOOIT de oplossing. En ja ik weet dat het moeilijk is want ik wil het eigenlijk ook.

heeft je vriend hulp gekregen? zo ja misschien kan jij daar ook wel terecht. als hij dat nog niet heeft kan je er samen met hem misschien over praten. Dan hebben jullie steun aan elkaar.

Waarom heb je ruzie met je ouders? zijn ze misschien boos op jou of ben jij boos op hen?

Ik denk zelf dat je blijft zitten omdat je je zo rot voelt dat je niet meer kon leren. Heb je hier misschien al met je mentor over gepraat? hij/zij zou je hier mee kunnen helpen. Als je je mentor niet vertrouwd kan je ook naar een leraar/lerares gaan die je wel vertrouwd.

vreselijk dat je gepest wordt. maar trek je er niks van aan. ik weet hoe moeilijk dat is. Maar jij bent hoe je bent je bent waardevol je hebt veel talenten ook al zou je dat nu in deze periode niet zien. echt waar geloof me jij kunt die pesters aan!!

Mijn advies is echt om hier met iemand over te praten. Dat kan met een familielid, iemand op school of vriend/vriendin iemand die jij vertrouwd.

Je kunt het echt waar!! stay strong.

groetjes anoniempje6
Reputatie 6
Hoi,

Als je zelf een suïcidale vriend hebt, dan weet je hoe het kan voelen voor anderen. Dan weet je dat je geen zelfmoord kán plegen, omdat je dan anderen pijn doet. Jij geeft om je vriend neem ik aan, hij ook om jou. Hoe klein het ook is, er is altijd iets om voor te leven en dat is iig jouw vriend voor jou!

Waarom blijf je zitten en stroom je af? En waarom heb je ruzie? Iedereen maakt wel eens ruzie met zijn ouders. Dat betekent niet dat ze niet van je houden! Ik kan natuurlijk niet over jouw situatie oordelen, maar houd dat in je achterhoofd.

Pleeg geen zelfmoord!
Gr. Pin

Reageer