Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

zelfmoord

• 15 juni 2017
  • 9 reacties
  • 224 Bekeken

heey,

Ik wil echt heel graag niet meer leven. Het liefst zou ik nu m'n polsen doorsnijden of voor de trein springen maar ik durf het niet. Ik kan het gewoon niet meer aan. Ik heb het idee dat niemand mij meer mag. Ik haat mezelf zo erg. Nu willen ze op school mij ook nog laten zitten omdat ik presentaties niet wil houden, maar ik sta er gewoon goed voor. Ik kan echt niet meer.

hebben jullie tips om van die stomme gedachtes af te komen?

groetjes anoniempje6

9 reacties

Beste anoniempje 6.

Ik heb deze gevoelens ook gehad: ik wil je een ding zo erg aanraden. DOOD JE ZELF NOOOOOOOOOOOOOOIT!!!!!!!!!!!
Het lijkt dat niemand je mag, maar het is wel zo! Egt waar! Al merk je erniets van! Je denkt waarschijnlijk nu van, bij jouw was dat maar bij mij niet, maar naar een poosje gaat het egt over. Neem iemand in vertrouwen je mentor, leraar, decaan of whatever.
Vrtl iemand alles, dat lugt op! Neem mijn advies aan. Stop!!!!

Ik ben zelf christelijk, waarschijnlijk jij niet. Maar ik geloof dat je jezelf niet mag vermoorden. De dood is het einde egt niet. Daar zul je achterkomen als je het wel doet.
Ik wens je heel veel sterkte toe en laat van je horen.

Groeten #X225X
heey x225x,

Super bedankt dat je reageert.

Ik weet echt wel dat ik er mensen pijn mee doe, maar ik kan echt niet meer. Ik ben bang om hierover te praten. Ik weet wel met wie ik het zou kunnen bespreken, maar ik ben zo bang dat ze dan mijn ouders inlicht en dat wil ik niet.

Ik ben zelf ook christelijk. ik weet dat je het niet mag doen, maar wat als ik gewoon niet meer kan. ik weet het gewoon niet meer.

groetjes anoniempje6
heey Anoniempje6,

Ik zou het tog proberen. Doe het bij iemand die je zeker kan vertrouwen! Heb je geen vriend of vriendin? Doe het dan bij je nog het beste leraar(es). Je moet jezelf niet haten. Elk mens is uniek, met zn eigen + en - s. Ik precies zo.

Sterkte van je onbekende vriend,
X255X
Hey,
Als je niet comfortabel voelt om het tegen iemand in jou omgeving te vertellen kan je altijd met 113 chatten/bellen/mailen. 133 zijn professionele mensen die je helpen met suïcidale gedachtes/gevoelens.
Wees nooit bang om over je gevoelens te praten. Gevoelens zijn er nou eenmaal, slecht of goed je kan er zelf niks aan doen.
Als je met diegene in gesprek gaat kan ze jou niet beloven dat ze het niet aan je ouders verteld, zelfmoord is een serieus iets en als mensen het van plan zijn kan je het niet zomaar voorbij laten gaan.
Ik hoop dat je ziet hoe serieus het is, echt waar ze wilt je alleen maar helpen, is dat niet fijn?
Zou het niet fijn zijn om eindelijk de gedachtes in je hoofd te stoppen en te vervangen door goede gedachtes?
De slechte momenten te vervangen door goede momenten?
Dit is alleen mogelijk als jij de eerste stap zet.
Je kan niet de slechte momenten zo maar stoppen, ik weet dat je al zo hard gevochten hebt maar geef niet nu op.
Wij zijn er om je te helpen, je op te vangen.
Ook al lijkt dit het laatste waar je zin in hebt, je kan ook altijd zelf je ouders inlichten. Het zal als een schok aankomen, maar ook zij kunnen je helpen.
Je hoeft helemaal niet op te geven, we zijn er om te helpen.
Dat je het even allemaal niet weet hoeft niet te betekenen dat je toekomst ook zo is, alles is nu zwart gekleurd. Maar onder dat zwarte laagje ligt zoveel kleur. Je moet er alleen doorheen zien te komen. En ik geloof in je dat je dat kan.

Over het Christelijk geloof, je mag jezelf niet doden omdat je Jezus zijn hulp dan hebt afgewezen.
Weet dat Jezus niet boos is omdat je zelfmoord wilt plegen, maar juist verdrietig omdat je zijn hulp hebt afgewezen.
Na de dood zal hij jou vragen of je spijt hebt van alles wat je hebt gedaan, hij kan je dan nog vergeven. Hij snapt dat je in pijn bent.
Ik weet niet hoe christelijk je bent, maar misschien helpt naar de kerk gaan. Even bidden en je hoofd leeg maken.
quote verwijderd
Hey. Oxygenthief.

Ben het precies met je eens.
Maar mag ik je is wat vragen van welke Christelijke Kerkelijke Gemeente ben jij? PKN of so?
Badge +4
Hey schat
Je moet geen zelfmoord plegen denk aan alle mensen die je zullen missen (vrienden familie,wij). En ga jezelf niet snijden je raakt er verslaafd aan en zo kom je nog verder in de problemen!Ga zo snel mogelijk praten met je mentor,vertrouwingspersoon als dat lukt. Je bent een stuk van de wereld. Jij bent speciaal je bent op de wereld om dingen aan de wereld toe te voegen je hebt je leven voor je liggen. Maarja allemaal makkelijk gezegd. Ik weet hoe je je voelt want ik voel me ook zo. Ga VROLIJKE muziek luisteren en zing en dans eroplos. Schreew in je kussen. Pak een briefje en denk na: wie houd er van mij, van ei houd ik, welke dingen wil ik bereiken in het leven. Schrijf het op. Ga lekker alle stres van je afzetten. Of lekker sporten. Soms kan gewoon op je bed liggen al helpen om je zaakjes op orde te houden. Ga een eind lopen (niet bij een treinspoorof hoge gebouwen of drukke wegen) app of bel met 113 hun hebben zelfs mij het kleine beetje nut dat ik leek te hebben op de wereld een beetje laten inzien. Je bent wie je bent en laat niemand daar wat aan veranderen. Oke?
STAY STRON YOU'RE NOT ALONE!!???????❤️✨✨?
-xxx
heey allemaal,

Super Super bedankt dat jullie reageren.

Ik ben nu al super zenuwachtig, maar ik denk dat ik het dinsdag tegen een leraar ga zeggen. Ik denk ook dat ik erachter ben gekomen waarom de klas mij niet mag. er is een nieuwe challenge die over snijden gaat en omdat ze bij ons in de klas over die challenge praten is het dus ook rondgegaan dat ik mezelf snij. ze vinden dat ik aandacht trek. maar dat is niet zo. Ik kan niet stoppen. Ik twijfel erover omdat ook tegen die leraar te zeggen.

groetjes anoniempje6
sorry als ik zo warrig overkom, maar ik ben super zenuwachtig. en ik weet het gewoon niet meer
heeeyy!
super goed dat je hulp gaat zoeken bij een volwassene! ik heb ook laatst hulp gezocht en erover praten helpt voor mij. ik weet dat het lastig is maar je bent een vechter, jij maakt het verschil in jouw leven. wil je gelukkig zijn? dan moet je daar even voor werken en het aan mensen vertellen. je zult er wel je hele leven profijt van hebben!
succes dinsdag! xxx

Reageer