Vraag

zelfbeschadiging en suïcidale gedachten, help?

  • 14 May 2022
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 1 reactie

Hey 

ik heb niet echt een vraag maar moet meer ff wat kwijt, ik heb de laatste tijd steeds meer suïcidale gedachten en ik ga me ook steeds vaker snijden en ik was net weer wat langer clean. Ik weet niet echt wat ik meer moet doen maar ik wil er liever niet met m’n ouders over praten en ik heb geen idee tegen wie ik dit kan zeggen en ik heb gwn hulp nodig. Geen idee of iemand dit überhaupt leest maar ik heb het in ieder geval gezegd hier. Das al een begin. 


3 reacties

Heyy, weet dat je sterk bent✊

Ik had vroeger ook dit soort gedachten. Ik heb er nooit met iemand over gepraat ofzo. Ik ben gewoon beter geworden I guess. Maar ik heb vooral meer op het positieve gelet. Ik ben meer positief gaan denken. Sorry, ik weet niet precies wat ik heb gedaan, maar ik werd dus al heel lang gepest op de basisschool, en het ging slecht op de basisschool. In de zomervakantie nadat ik klaar was met de basisschool, wandelde ik een keertje. Ik weet nog dat ik me opeens realiseerde dat het niet zo erg is, de wereld is niet zo gemeen, er zijn wel aardige mensen. Het voelde alsof ik wakker werd uit een nachtmerrie die nooit leek te eindigen. Trust me, dat was echt een tof gevoel! Ik voel me beter nu. Natuurlijk zijn er wel slechte dagen waarin het allemaal terugkomt en ik weer die gedachten krijg, maar dan denk ik aan positieve dingen, aan de mensen waarvan ik hou, en dat ik in leven moet blijven voor hun.

Ik raad je aan om het wel iets beter te doen dan mij:

-Ga misschien op school naar je mentor

-Of vertel dit aan iemand die je wel vertrouwt (oma, opa, tante of een ander familielid?)

-Misschien kan je het ook aan je vrienden vertellen?

 

Om jezelf beter te laten voelen kun je ook een betere lifestyle hebben, bijvoorbeeld regelmatig sporten (trust me dat help)

Of misschien heb je hobby's zoals tekenen enzo? Misschien kun je jezelf daarmee afleiden, maar ik raad je wel aan om hulp te gaan zoeken, voordat het nog erger word. Ik weet dat het nu lijkt alsof er geen uitweg is. Maar alle nachtmerries eindigen, ooit zul je wakker worden. Dus heb hoop💝

Ik geloof in je, hopelijk voel je je snel weet beter🙃

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @Ami 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Dit is inderdaad een goed begin.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen.
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes,

Tess_ van De Kindertelefoon

Badge

@ZarahJes 

Echt heel erg bedankt ❤️ Je hebt geen idee wat dit betekent voor me.. niemand heeft dit ooit tegen me gezegd. Thx :) 

Reageer