Vraag

Zelfbeschadiging en mijn ouders nemen mij niet serieus

  • 2 February 2023
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

hey, ik heb al langere tijd last van een soort depressie/burn-out. alles is me teveel en ik heb alleen maar ruzie, ik weet op dit moment niet meer wat ik met mezelf aan moet…

 

ik ben een keer naar mijn vader toe gestapt, maar hij zegt dat ik dramatisch doe. dit zei hij ook toen ik hem mijn wonden liet zien (door het snijden van mezelf), hij blijft maar zeggen dat ik zo nooit een baan ga vinden en ik maar achterblijf als het meisje dat zichzelf snijd. ik ben ook naar mijn ouders toe gegaan om te praten over mijn mentale gezondheid (depressie, burn out etc), maar ze zeggen dat ik in mijn pubertijd zit en het allemaal dingen zijn die niet echt zijn. ze hebben wel voorgesteld om me naar de therapeut van mijn zusje te laten gaan, maar dat wil ik niet, omdat het daar dan alleen over mijn zusje haar diabetes zou gaan (ik ben al een keer geweest, dus ik weet dat vrij zeker). doordat ik geen hulp krijg en niemand heb om mee te praten, heb ik steeds meer ruzies met mijn ouders. daardoor ga ik mezelf snijden. en zo blijft dat cirkeltje maar door gaan. het snijden van mezelf wordt steeds erger, en ik heb nu ook de gedachtes dat ik liever dood zou willen zijn. ik heb ook ontzettend veel stress door school, ik ben super bang dat ik niet over ga en mijn vriendinnen kwijt raak. ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik zie namelijk geen andere uitweg meer dat dood zijn… 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @doris2009 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit en dat het moeilijk is om er met je ouders over te praten. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +3

Heyy,

dit is een lastig probleem, ik weet er niet heel veel van. Maar ik zou wel het voorwerp waar je jezelf mee snijd weg laten, misschien een dagboek, en vooral het forum door gaan gebruiken!! Vele mensen op het forum hebben antwoorden voor dit soort problemen. Ik hoop echt dat je snel beter doet!!
groetjes

Reageer