Vraag

zelfbeschadiging

• 28 december 2016
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Ik voel me heel slecht ik voel me heel erg allen en heel erg verdrietig lk snij mezelf omdat ik mezelf most straffen ik ben moe en ik heb een paar keer geprobeerd om zelfmoord te plegen alleen is het niet gelukt ik heb een vriendin waar ik alles tegen vertel alleen soms lijkt het dat ze boos op me is ik ben de laatste 2 jaar ook heel erg gepest in elkaar geslagen en geschopt uit gescholden opgesloten ik wilde niet meer zo Door gaan en dat is toen ook gestopt maar in mijn hoofd gaat alles nog Door ik bedenk plannen om dood te gaan ik schrijf afschijds briefen en ik weet niet wat ik hier doe ik snij mezelf steeds vaker en meer ik denk dat niemand mij begrijpt en mijn vriendin is het enige wat me hoop geeft ik weet niet wat ik moet doen

6 reacties

Heei Lotte,

Je vriendin wordt boos denk ik omdat ze even niet weet wat ze moet doen. Ze vindt het natuurlijk verschrikkelijk dat je zelfmoord gedachtes hebt en wil je absluut niet kwijt! Kun je niet met iemand erover praten met je ouders of andere mensen? Die kunnen betere hulp inschakelem. Dat is denk ik heel moeilijk om te vragen 😞. Heb je hulp gehad toen je gepest werd? Denk aan je vriendin die je helpt en steunt! Ik geef om je!!!♡♡♡
Voor meer advies zou ik appen met de kinder telefoon.

Heel veel succes!!!♡
Groetjes X
Hoi Lotte,
Onthoudt dat je niet alleen bent! Het is goed dat je een vriendin hebt waarmee je kan praten, maar het is wel belangrijk dat je moet praten met iemand die je in deze situatie goed kan helpen en er verstand van heeft hoe je ermee omgaat. Als je het niet durft te vertellen aan je ouders, zou je binnenkort naar je mentor kunnen gaan op school of de huisarts bellen voor een afspraak en daar alleen heen gaan om met hem erover te praten. Ik zelf zat ooit ook in een vergelijkbare situatie als jij nu zit en ik ging toen met mijn mentor erover praten. Het luchtte heel erg op en heb toen hulp gekregen van verschillende soorten mensen. Geef de hoop niet op, ik beloof je dat het beter wordt! Ik wens je heel veel succes.

Groetjes, Hulpertje
Hoi!

Na alles wat je hebt meegemaakt, begrijp ik waarom je je zo voelt. Ik denk dat er wel meer mensen voor je zijn dan je vriendin, kijk maar eens naar de mensen voor wie je een afscheidsbrief schrijft. Uit je verhaal heb ik afgeleid dat je heel erg gepest bent en pesten is nooit je eigen schuld, dus je hoeft je ook niet te straffen, simpelweg omdat je niets verkeerd hebt gedaan. Volgens mij ben je een goed mens, je hebt al heel wat meegemaakt, dat wel, maar je verdient het wel om te leven.
Zoek hulp bij een psycholoog, als die mensen niet zo behulpzaam waren, werden ze ook niet zo aangeraden.

Ik wens je nog een heel fijn leven toe! :)
Groetjes
x
Thanks! Voor de berichtjes.
Ik heb niet echt een vertrouwde mentor
Ik zou dan een nieuwe mentor aanvragen als dat mag

Grtz D.S.C.B

Reageer