Vraag

zal ik deze brief aan mijn moeder geven?

  • 11 May 2022
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik wil mijn moeder vertellen dat ik denk dat ik depressief ben met een brief. Dit is ongeveer de brief die ik wil gaat schrijven:

Lieve mama,

Ik wil je iets vertellen maar dat durf ik niet in het echt daarom doe ik het met een brief. Deze tip kreeg ik via het forum van iemand. Zo kan het bij jou even bezinken (als dat moet) en hoef ik het niet persoonlijk te vertellen. Je weet toch dat het in de winter echt niet goed met mij ging? Nou dat heb ik nu dus eigenlijk weer. Ik kan het niet echt uitleggen. Het is een gevoel dat ik alles fout doe, ik lig elke avond weer in bed te huilen (zonder duidelijke reden), heb het gevoel dat ik niet goed genoeg ben, ben best onzeker over meerdere dingen enzovoorts. In de winter had ik hier erg veel last van maar toen ging het weg. Voor ongeveer een maand ging het weg. Rond eind april begon ik me weer slecht te voelen. Misschien zelfs wel slechter dan tijdens de winter. Ik vind het heel erg eng om jou dit te vertellen en ik wilde/durfde het eerst ook niet. Maar op het forum zeiden veel mensen dat het wel slim zou zijn. Maar ik wil het je graag vertellen. Ik weet ook niet waarom. Het heeft trouwens ook geen reden ofzo. Er is ook niks gebeurd ofzo. Het is gewoon eigenlijk weer opeens terug, dat slechte gevoel. En ik weet dat ik overdag en 's avonds gewoon heel erg blij lijk maar eigenlijk ben ik dat helemaal niet. Ik ben bang. Ik heb online ook wat zelftesten gedaan gewoon omdat ik benieuwd was. Ik had zo'n test gedaan met 'heb ik een stoornis en welke' ofzo. Daar kwam uit dat als ik een stoornis zou hebben dat waarschijnlijk een depressie zou kunnen zijn. Ik heb online nog wat zelftesten gedaan voor een depressie gewoon omdat ik benieuwd was wat eruit zou komen. Maar de resultaten maakte mij niet bepaald blij. Dit waren de resultaten van alle depressie testen die ik online heb gedaan:

1. 90% kans op een depressie 

2. 90% kans op een depressie 

3. Uw resultaten hebben vermoedelijk verband met een depressie 

4. 90% kans op een depressie

5. Last van een depressieve stemming 

6. (49 of hoger is: hoog, de kans op een depressie is groot). Ik had 60 

7. Vermoedelijk verband met een depressie 

zoals je ziet zijn mijn testresultaten niet echt leuk. Ik schrok er zelf ook een beetje van. Even voor de duidelijkheid: ik heb 7 verschillende testen gedaan. Ik denk niet dat ik echt een depressie heb. Ik bedoel, het zijn maar online zelftesten. Maar ik zit dus wel in een 'dip'. Ik wil geen gesprek met je aan ofzo. Ik wil ook niet dat je me nu opeens raar gaat aankijken ofzo. Ik ben namijk echt echt heel heel erg bang om je deze brief te geven. Ik hoop echt dat je me begrijpt. 

PS. Je mag het Papa ook wel vertellen of hem deze brief laten zien maar ik wil ook geen gesprek ofzo met hem. 

ik hoop echt echt dat je het begrijpt. 

Gr. (Mijn naam) ____________________________________________​​​​​​ 

Wat vinden jullie ervan? Zal ik nog iets verbeteren? Zo ja, wat dan? Enzovoorts. 

Heel erg bedankt voor het lezen!!

- annoniem_meisje

​​​​​​

 

 

 

 

 

 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ziet er goed uit, knap dat je een alternatief hebt gevonden voor het vertellen aan je ouders. Ik weet zeker dat je ouders niet boos ofz zullen worden..

fijne avond!

Wat goed dat je een brief hebt geschreven! Helemaal geen gekke tekst hoor.

Ik zou er misschien nog wel iets bijzetten wat je wél zou willen. Er staat nu alleen hoe je je voelt en wat er uit die testen komt en vervolgens dat je er eigenlijk niet over wilt praten. Voor je ouders is dit dan ook een beetje lastig, want wat moeten zij nou. Ze krijgen een brief van hun dochter dat ze zich niet goed voelt, maar eigenlijk kunnen ze niets doen. In een eerder topic geef je aan dat je op zich wel naar de huisarts (en misschien via de huisarts dan naar psycholoog etc) zou willen. Dit kun je erbij zetten, of eventueel vragen of ze met je mee wilt.

Ook kun je er nog bijzetten dat je het heel moeilijk vindt dat ze je niet lijken te begrijpen, zoals je in een eerder topic ook aangaf. Zeg bijvoorbeeld dat je het lastig vindt dat je niet serieus wordt genomen en dat je ook op jonge leeftijd met zulke problemen kunt worstelen terwijl dat aan de buitenkant niet zo lijkt.

 

En als jij dan denkt dat alles erin staat wat je kwijt wilt, lijkt het mij prima toch?

Succes

Reputatie 3
Badge +1

Ziet er leuk uit ! Waar ga je de brief leggen ? Ik vind dat de brief al goed is. Niks om te verbeteren !

 

Crazy girl_ 

Reageer