Wil hier weg...

  • 31 January 2018
  • 8 reacties
  • 274 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik voel me al heel lang somber, alleen en leeg van binnen. Alsof niks goed kan gaan in het leven. Mensen zeggen dat ik aan een depressie leid? Nou ja vroeger werd ik veel gepest en zag ik het nut van het leven niet meer alles werd zo erg dat ik dacht van wat doe ik hier nog ik hoor hier niet. Ik wou toen ook echt dood ik heb er een poging tot gedaan maar die is mislukt. Alles ging een beetje beter tot nu nu voel ik me zo somber zo alleen. Ik snij mezelf en het is verslavend geworden ik weet dus niet hoe ik zou moeten stoppen. En ik heb een terugval op vroeger ik zie geen toekomst meer ik zie geen leven meer. Ik ben al genoeg gekwetst gepest en pijn gedaan ik kan het niet nog meer aan. Niemand zal me missen. Misschien is het maar beter voor mij om te gaan...

8 reacties

Hoi!

Je lijkt niet zo goed in je vel te zitten. Mensen zeggen zelfs dat je aan depressie lijdt. Wie zijn de mensen die dat zeggen, als ik vragen mag?

Wat erg dat je gepest bent geweest. Pesten is zo stom, en het laat vaak littekens achter in de ziel van het slachtoffer. Niet eerlijk. Het is belangrijk dat je beseft dat het pesten niet jouw schuld was, en dat het onrechtvaardig zou zijn als jij uit het leven stapt, terwijl je niets verkeerd gedaan hebt. Je verdient een goed leven.

Je hebt al een zelfmoordpoging gedaan. Is iemand daarvan op de hoogte? Heb je hulp gekregen toen?

Het is even beter gegaan, maar nu voel je je weer somber en alleen. Je snijdt jezelf ook. Dat vind ik heel jammer, want je doet jezelf nog meer pijn, en snijden lost niets op. Het is een verslaving, net als roken, en met de juiste hulp kun je ervan af geraken. Snijden neemt heel even de mentale pijn weg, maar daarna komt die mentale pijn twee keer zo hard terug.

Je bent nog erg jong, dus het zou zonde zijn om nu al uit het leven te stappen. Je bent volgens mij een dapper persoon, aangezien je, ondanks dat pesten, toch bent blijven vechten. Om verder te leven en het proces om van het snijden af te komen, is moed nodig, en jij hebt die moed. Jij kunt dit.

Het zou je verbazen wie je allemaal zou missen als je er niet meer bent. Het is echter een feit dat, als je dood bent, je dat niet meer ziet. Je zult dat nooit weten wie er allemaal om je gaf. Je kunt te weten komen wie er om je geeft, door verder te leven. Zo kom je er ook achter.
Er zijn veel meer mensen die om je geven dan je denkt, ook al laten die dat niet altijd even duidelijk blijken.

Misschien kun je proberen omgekeerd te denken. In plaats van te blijven leven voor de mensen die nu om je geven, kun je blijven leven voor de mensen die je nog gaat ontmoeten. Wie weet wie kom je nog allemaal tegen. Jij bent dus van belang, niet alleen voor jezelf, maar ook om het leven van de mensen die je gaat ontmoeten op te fleuren.

Er kan nog zo veel veranderen. Ik stel voor dat je met je gevoelens naar een vertrouwenspersoon stapt. Kun je dit aan je ouders vertellen, of aan je mentor? Die personen zijn er voor je, en kunnen je helpen met het terugvinden en zien van de mooie dingen in het leven, want die zijn er, alleen kunnen ze soms een beetje verborgen liggen.

Groetjes
x
Hey Anoniem A,

Ik vind het erg vervelend dat je je zo voelt. Als je suïcidaal en verslaafd bent aan snijden kan je het best tegen je ouders vertellen (Als je een goeie band met ze hebt) Of aan je beste vriend of je mentor/docent en naar de huisarts gaan die je door kunt verwijzen naar betere hulp zodat je positief in het leven kan staan. En kijken naar de dingen die je vroeger gelukkig hebben gemaakt en dat doen. Als je verslaafd bent aan snijden kan je jezelf belonen als je het niet hebt gedaan. Of iets anders verzinnen wat je kan doen als je de drang voelt om te snijden. Zoals muziek luisteren, gamen etc. Iedereen maakt moeilijke dingen mee in het leven. Je hebt tijd nodig om dit te verwerken. Je kan vragen of je een psycholoog kan krijgen zodat je je alles kan verwerken (Grootste deel van verwerking ligt in praten erover met andere mensen). Als je van iets houd kan je andere mensen zoeken die van hetzelfde houden en vaak met ze praten of afspreken. Er is altijd ligt aan het einde van de tunnel. Je kan denken aan medicijnen om je beter te voelen. Ik hoop dat je hulp vind.

Groetjes Dave 🙂.
Hoi!

Je lijkt niet zo goed in je vel te zitten. Mensen zeggen zelfs dat je aan depressie lijdt. Wie zijn de mensen die dat zeggen, als ik vragen mag?

Wat erg dat je gepest bent geweest. Pesten is zo stom, en het laat vaak littekens achter in de ziel van het slachtoffer. Niet eerlijk. Het is belangrijk dat je beseft dat het pesten niet jouw schuld was, en dat het onrechtvaardig zou zijn als jij uit het leven stapt, terwijl je niets verkeerd gedaan hebt. Je verdient een goed leven.

Je hebt al een zelfmoordpoging gedaan. Is iemand daarvan op de hoogte? Heb je hulp gekregen toen?

Het is even beter gegaan, maar nu voel je je weer somber en alleen. Je snijdt jezelf ook. Dat vind ik heel jammer, want je doet jezelf nog meer pijn, en snijden lost niets op. Het is een verslaving, net als roken, en met de juiste hulp kun je ervan af geraken. Snijden neemt heel even de mentale pijn weg, maar daarna komt die mentale pijn twee keer zo hard terug.

Je bent nog erg jong, dus het zou zonde zijn om nu al uit het leven te stappen. Je bent volgens mij een dapper persoon, aangezien je, ondanks dat pesten, toch bent blijven vechten. Om verder te leven en het proces om van het snijden af te komen, is moed nodig, en jij hebt die moed. Jij kunt dit.

Het zou je verbazen wie je allemaal zou missen als je er niet meer bent. Het is echter een feit dat, als je dood bent, je dat niet meer ziet. Je zult dat nooit weten wie er allemaal om je gaf. Je kunt te weten komen wie er om je geeft, door verder te leven. Zo kom je er ook achter.
Er zijn veel meer mensen die om je geven dan je denkt, ook al laten die dat niet altijd even duidelijk blijken.

Misschien kun je proberen omgekeerd te denken. In plaats van te blijven leven voor de mensen die nu om je geven, kun je blijven leven voor de mensen die je nog gaat ontmoeten. Wie weet wie kom je nog allemaal tegen. Jij bent dus van belang, niet alleen voor jezelf, maar ook om het leven van de mensen die je gaat ontmoeten op te fleuren.

Er kan nog zo veel veranderen. Ik stel voor dat je met je gevoelens naar een vertrouwenspersoon stapt. Kun je dit aan je ouders vertellen, of aan je mentor? Die personen zijn er voor je, en kunnen je helpen met het terugvinden en zien van de mooie dingen in het leven, want die zijn er, alleen kunnen ze soms een beetje verborgen liggen.

Groetjes
x

Mijn vrienden zeggen dat ik aan een depressie lijd. Ik heb geen hulp gekregen na die zelfmoordpoging niemand was er voor me en me ouders kwamen het ook niet te weten heel raar maar ik durfde het hun zelf ook niet te vertellen. Pas later kwamen ze het te weten toen ik bij GGD zat hun hielpen me een betere band met me ouders te brengen dat als er wat is dat ik dan bij hun terecht kan nou ja me moeder. En die vrienden zeggen wel dat ik aan een depressie lijd etc maar als ik hun echt echt nodig heb dan zijn ze er niet want ze hebben ook iets heel persoonlijks van mij doorverteld dat ik hun in vertrouwen vertelde en dat had me heel erg gekwetst. Ik probeer ook het omgekeerde te denken alleen op een of andere manier lukt dat niet. Ik durf het wel aan me moeder te vertellen maar niet alles ik durf het niet aan me vader te vertellen en m'n mentoren mag ik helemaal niet. Dus ja..
Volgens je vrienden lijdt je aan depressie, maar zij hebben jouw vertrouwen als eens beschadigd. Mensen veranderen, en misschien hebben ze toen uit hun fouten geleerd, en zijn ze nu wel te vertrouwen. Het kan ook dat ze nog steeds hetzelfde zijn, en dan zijn zij misschien niet de beste optie om hierover te praten. Je mentor mag je niet, dus die valt ook af als vertrouwenspersoon.

Je durft het wel aan je moeder te vertellen, maar het is spannend. Dat is normaal, het is best iets heftigs. Je moeder zal vast even schrikken, maar ik ben ervan overtuigd dat ze je zal willen helpen.
Kan de GGD je helpen? Heb je daar nog steeds contact mee?

Ja ik heb nog contact bij de GGD en m'n moeder is er gister toch achter gekomen op een hele heftige manier en dat heeft ze dan verteld aan m'n vader en ja ze gaan hulp zoeken zeggen ze voordat het te laat is...
Je ouders weten het intussen. Je moeder is er op een heftige manier achter gekomen, maar volgens mij kan dit positief zijn. Je gaat nu hulp krijgen.

Je kunt altijd met de GGD contact opnemen als je met vragen of bedenkingen zit. Zij kennen jou en je situatie al een beetje, en dat is een voordeel.
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Ja klopt! Het gaat wel wat beter enz maar niet met mij dat dus. En even complimenten naar jouw dat je op heel veel topics zo goed reageert! En mensen ook echt probeert te helpen! Xx
Ik ben blij te horen dat het al wat beter gaat. Als er nog wat is of je zit met vragen, altijd welkom hier :)

Bedankt voor het compliment 🙂 Dat is heel fijn om te horen!

Groetjes
x

Reageer