wil geen school meer

  • 20 October 2022
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Hey

ik weet niet of mensen hier op reageren omdat het klonk alsof ik zo’n puber ben dat gewoon te lui is voor school en gewoon met vrienden buiten wil hangen, maar dat is niet zo ik zit al meer dan een jaar met een depressie maar niemand wist waardoor het kwam ik heb het gevoel alsof ze denken dat ik het voor me hou ofzo, maar ik wist het toen nog niet, nu weet ik het wel maar is het erg dat ik het niet wil weten. Het blijkt dus dat school heel de oorzaak is, ik ben al een niveau naar beneden gegaan omdat ik alleen maar onvoldoendes had maar heb het gevoel alsof dit jaar weer hetzelfde wordt als vorig jaar, het ging net weer goed met me, iedereen denk ook dat het nog steeds goed met me gaat maar dat is niet zo, het gaat steeds slechter en gezien ik elke weer toch weer naar school gaat wordt het ook niet beter. Ik denk dat het het beste is als ik stop met school maar dat kan niet zit nog maar in de 2de dus moet nog wel even en je kan gewoon niet zomaar stoppen met school…

 

Iemand miss tips ofzo


7 reacties

Reputatie 7

je zou misschien kunnen vragen of je vanuit thuis onderwijs kan volgen?

Heyy Lucky,

Wat vervelend voor je dat je niet zo lekker in je vel zit. Je geeft zelf al aan dat dit door school komt.  Ik snap helemaal dat school niet leuk is en dat heb ik zelf ook dat ik het niet leuk vind. Wel zou je school leuker kunnen maken dan dat het is zodat je je dan beter voelt. Maak bijvoorbeeld op school ook vrienden en ga af en toe ook is wat samen doen in een tussenuurtje. Met leuke en gezellige mensen om je heen gaat de dag veel sneller. Voor studiebegeleiding zou je ook naar je mentor/coach kunnen gaan en hem of haar om advies te vragen. Hij of zij kan je altijd helpen en jou ondersteunen als het minder goed gaat.

Groetjes mij :)

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Om je te helpen heb ik eerst een vraag. Wat denk je dat de reden is? Gat het om naar school gaan? Of de school waar je op zit? De kinderen? De docenten? Waardoor denk je dat je je zo voelt om/door school?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @EEM37  

Denk omdat het een extreem grote school is geeft het best wel stress, maar ook de ding moeten doen dat kan ik gewoon niet en hoe zwaarder het wordt hoe slechter het gaat eigenlijk gaat het alleen maar goed met me als ik niks doe 

srry

hopelijk heb ik niet half onzin opgeschreven en heb je hier wat aan :)

Reputatie 4
Badge +3

Hi @EEM37  

Denk omdat het een extreem grote school is geeft het best wel stress, maar ook de ding moeten doen dat kan ik gewoon niet en hoe zwaarder het wordt hoe slechter het gaat eigenlijk gaat het alleen maar goed met me als ik niks doe 

srry

hopelijk heb ik niet half onzin opgeschreven en heb je hier wat aan :)

 

 

Ik denk dat het gewoon te veel is voor je en dat je daarom misschien ongelukkig bent. Klopt dat? En door de ongelukkigheid depressief bent geworden. Het is goed om naar een andere school te gaan, 1 die kleiner is. Je kan vragen aan je ouders of dat mogelijk is en het er met je mentor over hebben ( of een andere docent, als je daar beter mee kan praten bijvoorbeeld) je moet dit niet meer voor jezelf houden!! Zeg tegen je ouders hoe je je voelt, want anders kun je ook niet geholpen worden!! Je moet dan met je ouders naar de huisarts gaan, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. En stel nou dat je ouders je niet (willen) geloven kun je ook alleen naar de huisarts gaan, dat mag vanaf 12 jaar. Of bijvoorbeeld met een jongerenwerker (als je er geen kent, kan je zo jouw gemeente googlen en dan op de site zie je er vast wel wat). Ik weet hoe het is om depressief te zijn dus hier zijn mijn tips om er mee om te gaan:

1: als je een suïcidale gedachte hebt, chat dan met 113, die kunnen zeggen hoe je er mee om moet gaan en er alleen al over chatten kan al helpen!

2: kijk een motivational speech (kun je gewoon op YouTube zoeken)

3: ga bewegen, je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan en het leid je gedachten af. Een hele work-out hoeft echt niet!! Gewoon eventjes wandelen is al goed!!

4: muziek luisteren (geen depressieve!, maar waar een boodschap in zit. Voorbeelden van liedjes: better days are coming van dermot kennedy, hold on van presence, i believe in you van cimorelli.

5: de laatste, die heeel belangrijk is!!! Vertrouw er op dat alles goed komt!!! Dat is heel moeilijk, dat weet ik, maar probeer dat te doen!! Ik heb dat ook gedaan en ineens had ik geen suïcidale gedachten meer!! Dus het komt echt goed! Als ik over een depressie kan komen, dan jij ook!!!

:)

Liefs, EEM37

Reputatie 7
Badge +17

Top advies van @EEM37 !  Eigen ervaring, dit is precies zoals het is. Heel goed :) 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 4
Badge +3

Top advies van @EEM37 !  Eigen ervaring, dit is precies zoals het is. Heel goed :) 

Groetjes liefs Julian X

Wat lief! Dankjewel!

Reageer