Vraag

Werkt straf ?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal. Ik had pas een soort discussie met mijn vriendje. Hij zegt dat straf krijgen voor hem wel zin heeft en ik geloof dat ook wel maar hij heeft nu 2 keer op de gang gemoeten voor hetzelfde en dus denk ik dan werkt het niet meteen of pas na meerdere keren. In ieder geval begon ik me dus algemeen af te vragen of en hoe straf werkt en hoe anderen daar over denken. En zou het verschillen voor meisjes en jongens en iedereen. Dat soort dingen Dus mijn vraag is vinden jullie straf zinvol en werkt het bij je of niet en heb je een voorbeeld? 

Dankjewel alvast ! :) 

Sanny xxxx


39 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Bazo  ja dat voelt echt rot als je zo voor alle anderen te kijk staat. Dan voel je je echt  vernederd ik ken het.  dan ben je blij dat het voorbij is en iedereen nog normaal doet enzo.  Niet fijn. Dan vind ik straf dus niet echt werken want je schrikt wel maar je houd het ook bij je.

Groetjes liefs Julian X

@Julian12 Het heeft allemaal zo veel effect gehad. Groep 8 bijvoorbeeld die docent heeft een keer gevochten met een leerling waarbij de leerling knock out is gegaan. Alles wat ik doe komt van de basisschool

Reputatie 7
Badge +19

Vervelend nu moeten we stoppen want het begint op een chat te lijken.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

On topic, dat zijn dus voorbeelden waarbij straf veel te ver  gaat. We mogen niet te vaak op elkaar reageren [inderdaad zoals @wilhelmavemela  zegt,  maar het is misschien een onderwerp voor een topic ? Ik heb mijn verhaal ook in een topic gedaan en dat hielp me echt wel. mag je gerust  eens lezen.  ( dubbele pech heet ie )

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

On topic:

Wij hebben met de klas de oefencito's gehad en ook wereldoriëntatie maar we begonnen met al en daar is de klas slecht in omdat het geen leuke methode is. En de docent/meester ging in gesprek met kinderen. Dus wij helemaal chit al maar toen gingen we met de HELE klas bespreken en de meester hoorde het en voor straf moesten we lezen (voor mij totaal geen straf maar toch) hij was echt pissig zo boos hadden we hem nog nooit gezien. Het was gelukkig een afgang voor de hele klas en niet in mijn eentje achteraf wel heel grappig.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

@Bazo  sorry, mijn verhaal staat hier ook bovenaan als eerste reactie :) on topic

@Bazo  ja dat voelt echt rot als je zo voor alle anderen te kijk staat. Dan voel je je echt  vernederd ik ken het.  dan ben je blij dat het voorbij is en iedereen nog normaal doet enzo.  Niet fijn. Dan vind ik straf dus niet echt werken want je schrikt wel maar je houd het ook bij je.

Groetjes liefs Julian X

Hey Julian. De straf werkte dan maybe wel want je hebt je gedrag wel aangepast :) maar de straf was te zwaar. Half uur met je gezicht naar de muur en je handen op je rug in je korte sportkleren is wel heel hard. Dat had ook met op een bankje zitten of naar de kleedkamer gekund. Deze straf heeft jou vernederd. Dat is  tè streng vind ik.   Eigenlijk zou jou alleen het betere gedrag bij moeten blijven en de straf zelf zou je bijna moeten vergeten. Dan werkt een straf denk ik het beste. :)

Sanny xxxxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ja @Sanny  daar heb je wel gelijk in. Klopt helemaal. Maar ik deal er wel mee hoor en maak ook grapjes met @wilhelmavemela  er over dus uiteindelijk pakte het goed uit en ik heb er toch van geleerd.  Groetjes liefs Julian X

Reputatie 3
Badge

ik denk dat het er aan ligt wathet voor straf is

Hi, ik zocht een ander topic maar reageer hier ook even. Bij mij werkt het wel. Als ik iets verkeerds doe of heel melig ben en ik krijg op mijn kop dan word ik wel rustiger. En ik heb een hekel aan strafregels of er uit moeten op de gang. En jeetje wat jij vertelt Julian12  dan voelde je je vast heel erg beschaamd. In de brugklas nog wel. Ik zou echt door de grond zakken als ik zo moest staan. Waren er veel kinderen bij?  Nee  maar in elk geval, afschaffen van straf kan denk ik niet. Het kan best even helpen als het nodig is. Als het maar redelijk is tegenover wat je hebt gedaan. Ik ben het met Sanny eens. Dus een half uur in je korte broekje met je handen op je rug naar een hoek staan is wel erg koud en zwaar Julian :) . Ze had je ook kunnen wegsturen of langs de kant zitten ofzo.  Dat bedoel ik met redelijk tegenover wat je hebt gedaan.  Wel stoer hoe je zelf inziet dat je even fout zat ( kan gebeuren trouwens, wie niet) je kan goed beschrijven.

Liefs Sjammetje

 

Reputatie 7
Badge +17

@Sjammetje  dankjewel. Was ook zo. Er waren 3 klassen bij 😶  daarna nog een keer maar toen alleen onze klas ;) maar klopt wat je zegt.  En dank voor het compliment hihi. Jij schrijft ook mooi.  Ik ben nu idd een stukkie rustiger haha. Pas nu wel op . 

Groetjes liefs Julian X 

Hey mooi dat deze topic al bestaat ik wou zoiets maken haha! Nouja ik heb alles gelezen en als ik dit zie en het inspiring verhaal van @Tover01  en @Tartan13 en dan zeg ik tegen de topic vraag: ja! Straf werkt dus. Het kan je resetten en tot verbetering brengen dat zie je wel aan die jongens ! 

Ik ben dus niet voor het afschaffen van straf want dan hadden hun ook maybe nooit zo nagedacht en zo super sociaal en leuk geworden zijn! 

Ik ben wel benieuwd naar wat anderen vinden die nog niet hebben gereageerd. 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Askygirl  ik ben het met je eens. Ik geef toe dat ik het nodig had en ben er blij om dat het is gebeurd.  Afschaffing van straf zie ik niet voor me. Het zal altijd nodig blijven en ook nuttig. 

Knuf van Tover X

Reputatie 7
Badge +2

Hi, ik zocht een ander topic maar reageer hier ook even. Bij mij werkt het wel. Als ik iets verkeerds doe of heel melig ben en ik krijg op mijn kop dan word ik wel rustiger. En ik heb een hekel aan strafregels of er uit moeten op de gang. En jeetje wat jij vertelt Julian12  dan voelde je je vast heel erg beschaamd. In de brugklas nog wel. Ik zou echt door de grond zakken als ik zo moest staan. Waren er veel kinderen bij?  Nee  maar in elk geval, afschaffen van straf kan denk ik niet. Het kan best even helpen als het nodig is. Als het maar redelijk is tegenover wat je hebt gedaan. Ik ben het met Sanny eens. Dus een half uur in je korte broekje met je handen op je rug naar een hoek staan is wel erg koud en zwaar Julian :) . Ze had je ook kunnen wegsturen of langs de kant zitten ofzo.  Dat bedoel ik met redelijk tegenover wat je hebt gedaan.  Wel stoer hoe je zelf inziet dat je even fout zat ( kan gebeuren trouwens, wie niet) je kan goed beschrijven.

Liefs Sjammetje

 

Goed onderwerp, dit topic en hoe actueel......ik denk dat een bepaalde jongen het nu wel ondergaat dat straf werkt 😉 trouwens ook hier zag je dus in dat je fout zat. Dat is positief! Wat Sjammetje zegt ben ik het deels mee eens trouwens. En inhoudelijk denk ik dat ik het met @Tover01  eens ben. Hij en @Tartan14  hebben het zelf ondervonden dat een straf absoluut werkt, dat hebben we wel gelezen 💪🤩. Ik zie straf nog niet zo snel van de aarde verdwijnen. Mag ook best streng als het moet vind ik persoonlijk.  Zoals Tover moest destijds was prima, even een tijdje zichtbaar in de houding op de gang. Van Tartan had die hoek  misschien wat korter gekund maar als je je juf in het gezicht schiet met een bal is  een tijdje omgedraaid staan met je handen op je rug eigenlijk ook niet verkeerd vind ik. Ik heb mijn vriendje nu ook 2 keer te kijk  zien staan voor de  klas en 1 keer voor de hele school en die is inmiddels een stuk rustiger en volwassener. En dat in een maand tijd. Ik ben misschien wel streng maar zo denk ik. Dus antwoord op de topic vraag: ja! 

Lieve groetjes, Sjardy, 14 

Reageer