werkstress

  • 12 August 2018
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hi!
ik heb sinds een maand ongeveer een baantje. ik ben nu 14 en wordt over een maand 15. iedereen die daar werkt is al ouder. ik doe de afwas en sta in de keuken met een hele hoop aardige jongens maar ik voel me niet echt op mijn gemak. ik weet nooit waar ik over moet praten of hoe ik me moet gedragen. ook vindt ik het lastig dat niemand van mijn problemen afweet (snijden, depressie, suïcidaal, borderline en eetstoornis) want ik ben een gevaar voor mezelf en ja ik vindt dit heel lastig. iemand tips????
alvast bedankt!:)

3 reacties

Hoi

Je hebt een baantje, maar voelt je er niet op je gemak. Je doet de afwas en staat in de keuken, en hebt aardige collega's.

Waar praten je collega's over? Misschien kan je proberen om mee te gaan in een gesprek. Je bent ook niet verplicht iets te zeggen. Als een collega iets aan het vertellen is, is het ok om gewoon te luisteren.

Niemand weet van je problemen af. In sommige situaties kan dat fijn zijn, maar als het voor jou niet fijn voelt, kan je bekijken of er iemand is die je in vertrouwen kan nemen. Is er een collega waar je het goed mee kan vinden? Kan je dit met je baas bespreken?

Je bent een gevaar voor jezelf. Als je bang bent dat je jezelf pijn gaat doen, kan het goed zijn op je telefoon wat favorieten in te stellen. Die favorieten zijn nummers die je altijd kan bellen. Je kan er bijvoorbeeld het nummer van de KinderTelefoon bijzetten (0800-0432) en het nummer 113. Daarnaast kan het nummer van een vriend(in) of een ouder ook nuttig zijn.

Als je je echt niet goed voelt, kan je je ziek melden. Het is niet de bedoeling dat je baantje je stress en ongemak bezorgt.

Groetjes
x
ik ben dezelfde leeftijd als jij en werk ook in een restaurant en was af, ook ik ben daar een van de jongste. probeer gewoon jezelf te zijn en kijk hoe zij daar op reageren. Zij zijn misschien ook ooit als je de jongste begonnen en snappen je probleem.
Ook ligt het me verstandig als je je ouders om hulp zou vragen. misschien begrijpen zij jou heel goed en kunnen ze je helpen..
heyo,
is er iemand in het bedrijf die jij misschien vertrouwd waarmee je het kan bespreken dit kan namelijk een veiliger gevoel geven, verder zoals hierboven al is aangegeven zou ik zeggen probeer mee te praten met wat zij doen en wees jezelf dan word je ook het snelst begrepen en zal het ook voor jou makkelijker worden

Reageer