Vraag

Weglopen maar waarheen???!!! (Heel dringend)

  • 6 July 2018
  • 8 reacties
  • 331 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik houd het kort: ik wil weglopen en heb er goed over nagedacht en weet het zeker en verander er niet meer over. Ik weet alleen niet waarheen. Geen familie. Jullie zullen nu waarschijnlijk zeggen dat weglopen geen oplossing is maar ik vraag alleen WAAR ik heen kan. Verder niks.(sorry, ben heel erg gestrest vat niks boos op)

8 reacties

Mag ik vragen waarom je weg wilt lopen?
Ga naar een vriend of vriendinnetje of naar andere familie opa en oma
Omdat het thuis slecht gaat. Ik zie er gigantisch tegen op. Ik vind het niet leuk bij mijn ouders. Ik vind het zo erg afschuwelijk daar dat ik zelfmoord wilde plegen maar ik ben daar te bang voor dus wil ik weglopen en ergens anders heen (tijdelijk want ik kom maar 1keer per 2 weken daar en andere tijd ben ik bij mijn moeder(=wel aardig enz))
Ga naar goede vrienden, bel iemand van werk? Je kunt vast wel bij hun terecht
Iedereen bedankt voor de snelle reacties!! Zelfs 12 uur snachts! Ik heb er echt wat aan!! So much love of me
Al enig idee waar je heen gaat? Of al ergens bent? Laat ons alsjeblieft wel even weten als je een plekje hebt gevonden
Ik heb het haar nog niet niet gevraagt maar weet bijna zeker dat het kan. Namelijk bij een een vriendin. En als het toch niet kan bij een andere vriendin
Hoi!

Als het thuis echt niet meer fijn is, kan het goed zijn even een ander adres op te zoeken. Het is wel belangrijk dat je thuis laat weten dat je (even) weg bent, desnoods met een briefje. Daarop kan je uitleggen waarom je het thuis niet meer uithield.

Je zit één op de twee weken bij je moeder, die wel aardig is. Is het een mogelijkheid meer tijd bij je moeder door te brengen? Het is belangrijk dat jij een veilig thuis hebt. Kan je dit bespreken met je moeder?

Momenteel denk je eraan bij een vriendin te logeren. Is dat gelukt? Het lijkt me fijn als je daar even tot rust kan komen. Je laat thuis best weten dat je ergens veilig zit, zodat die zich geen zorgen gaan maken.

De situatie thuis was zo naar dat je aan zelfmoord dacht. Dat is niet ok. Als die plek je zo ongelukkig maakt, is het belangrijk dat er verandering in de zaak komt. Is het een optie meer tijd bij je moeder of bij die vriendin door te brengen, i.p.v. thuis?

Hier vind je info over de chat van de KinderTelefoon. Je kan ook met ze bellen. Misschien vind je het fijn even je verhaal kwijt te kunnen. De KinderTelefoon heeft vast nuttig advies voor jou.

Hier vind je info waar je misschien mee geholpen bent. De KinderTelefoon kan je doorverwijzen naar organisaties die jou kunnen helpen om het thuis fijner te maken.

Groetjes
x

Reageer